3D Systems
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Üzleti

Control

Új megjelenés nélkül is rekord évet zárt a Remedy

Több mint 2 millió példány fogyott eddig a 2019-ben megjelent Controlból.

2021.02.16. 15:33 | Dino | kategória: Üzleti

Rekord bevétellel és nyereséggel zárta legutóbbi üzleti évét a Remedy - annak ellenére, hogy nem jelent meg új játéka a 2020-as esztendőben. A finn cég 41 milliós bevétellel zárta a tavalyi évet, ami 29,8 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest. A működési nyereség megduplázódott az előző 12 hónaphoz képest: 13,245 millió euró, azaz a bevétel 32,2 százaléka került a pénzügyi jelentés ezen rovatába.

Az eredmény persze elsősorban nem másnak köszönhető, mint a 2019-ben megjelent Controlnak, amelyhez 2020 folyamán két kiegészítő is érkezett, valamint megjelent az alapjáték mellett ezeket is tartalmazó Ultimate Edition kiadás is.

Mint Tero Virtala, a Remedy ügyvezetője kifejtette, célzott marketingkampányokat folytattak, és üzleti kapcsolataikat is kihasználták, hogy minél nagyobb figyelmet kapjon legutóbbi játékuk, amely új platformokon, valamint előfizetési és streaming szolgáltatásokon is jól teljesített: 2020 végéig több mint 2 millió példányban kelt el. Időközben pedig elkészült a Control az új konzolgenerációra is: két héttel ezelőtt jelent meg PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re.

Cikkajánló
Control teszt – Jesse Faden nem Max Payne...
A Remedy az időlassítás, a fény-árnyék és az időmegállítás után ezúttal a telekinézissel próbálta meg feldobni aktuális játékát.
» Olvasd el!

És bár új saját játékuk nem jelent meg 2020-ban, azért nem unatkoztak a Remedynél: majdnem befejezték a második egyszemélyes kampány munkáit a Smilegate Crossfire játékához, és már csak az Xbox Series X/S verzióval kapcsolatosan vannak befejezetlen feladataik.

2020 márciusában az Epic Gamesszel kötöttek szerződést a finnek, egy AAA kategóriájú és egy kisebb kaliberű projektre, amelyeket saját IP-jeikre alapoznak. Az Epic vállalta magára a fejlesztési költségeket, és a marketingbe is jelentős összegeket fektetnek, a majdani nyereségen pedig fele-fele arányban fog osztozni a két cég. A Remedy közel 100 munkatársa dolgozik ezen a két projekten.

A cégen belüli Vanguard csapatnál pedig egy free-to-play kooperatív játék készül, amely egyelőre még korai fázisban tart.

A Remedy bizakodva indul neki ötéves tervének: több sikeres játékkal, és legalább egy kiemelkedően nagy durranással ("major hit game") terveznek a 2025-ig tartó időszakban. Mint írják, a cégnek legalább három sikeres, növekvő brandje van, amelyek hosszú távú potenciállal rendelkeznek. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

Control
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Control

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló