Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Csúnya világ jön? TV-reklámok a játékokban

Csúnya világ jön? TV-reklámok a játékokban

Egy cég egy éve teszteli a lehetőséget és tervei szerint még idén el is terjesztené.

2021.07.05. 13:02 | GeryG | kategória: Játék

A TV-csatornák és a rádiózás világában teljesen megszokott, ha nem is szeretett jelenség a reklámszünet. Amióta a kereskedelmi rádiózás és televíziózás létezik, azóta része ez az életünknek, még akkor is, ha a világ egyik legutálatosabb dolgáról van szó. A pofátlanság pedig mára odáig jutott, hogy inkább a filmek végéből vágnak le hosszú perceket csak azért, hogy a kellő mennyiségű reklámnak jusson elég idő…

Mindez egyelőre a videojátékok világából szerencsére kimaradt. Néhány ingyenes játékon és elsősorban mobil platformokon kívül egyáltalán nem jellemző, hogy a játékélményt, a játékmenetet az arcunkba tolt reklámblokkok törjenek meg. Egyelőre. De könnyen lehet, hogy a békés reklámmentes időszak előbb-utóbb véget ér.

A Simulmedia létrehozott egy új platformot PlayerWON néven, amely azt a célt szolgálja, hogy ezen keresztül a kiadók és más hirdetők célzott reklámokkal bombázhassák a játékosokat. Mivel a fiatalabb generáció a hagyományos csatornákon ma már sokkal nehezebben érhető el, így ebben az irányban látják a jövőt.

A Simulmedia állítólag egy felmérést is készített a játékosok körében, amelynek eredménye szerint azok örömmel néznek meg reklámokat játék közben, ha cserébe jutalomban részesülnek. Ilyen jutalom lehet az adott játékon belüli kredit vagy kozmetikai elem. Ám ezeket csak akkor kapnák meg, ha a reklámokat teljes terjedelmükben végignézik, ezt a PlayerWON platform monitorozná.

A Simulmedia a hírek szerint már megállapodást kötött a Hi-Rez kiadóval, ennek keretében a Smite-ban már egy éve tesztelik a megoldást. Egyes források szerint a cég már az EA-vel is megállapodott, ám ezt a kiadó nem sokkal később hivatalosan is cáfolta. A Simulmedia mindenesetre még idén szeretné több tucat játékra kiterjeszteni a hálózatát. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

hozzászólások (9)

subject17
subject17 2021.07.06. 10:08
Szerintem nagygépes játékok esetében ezt egyszerűen nem tudnák meglépni. A kutya nem venné meg onnantól a dolgokat, ebben szinte biztos vagyok.

A mostani SSD-s töltőidők mellett meg jah, amúgy is max. egy pillanatra felvillanó kép lehetne.
Ricsi1976
Ricsi1976 2021.07.06. 10:44
Lehet reklám, de akkor legyen olcsóbb a game. Fizessenek a hírdetők.
david139
david139 2021.07.06. 10:52
Egyrészt ha minden játékban ez lenne, akkor nem maradna választás, másrészt meg teljesen oligofrén közösségről van szó, akik újra és újra beleesnek az előrendelés hibájába is, szóval nem várnék túl sokat :)
Meg ugye írja a cikk is, hogy még örülnének is neki, hogy még egy soron megfejik őket.
subject17
subject17 2021.07.06. 11:07
Hát nem tudom... Szerintem pont a játékosközösség az, akit nem lehet ennyire szétszopatni.

Igen, mindig van egy agyhalott, aki imádja az adott szarkupacot, de nézd meg pl. BioWare mostani megítélését, és az utóbbi játékait. Hiába volt a jó hírnév, a földbe döngölték őket a középszar Andromedáért és a totál szar Anthemért. Most MELE esetében sajnos túlságosan elvakított mindenkit a nosztalgia, de látom Answers HQ-n is sokszor, hogy rengetegen egyetértenek, hogy már megint mennyire lusta, összecsapott munkát dobtak ki.

Vagy ott van az Avengers játék: hiába a név, kurva nagy bukás lett, mert nyomorék megközelítéssel készült, és ezt már Marvellel sem lehet letömni a torkunkon.

(Cyberjunk anyone? :) )
david139
david139 2021.07.06. 11:30
Vagy nézzük meg a Blizzardot amiből ömlik a fos, reputáció a béka segge alatt, mindent teleraktak fizetős termékekkel, és hozzák a rekord bevételeket.
A Cyperpunk is igen sok zsetont hozott a konyhára.
ajánlott olvasnivaló