Az idei gamescomon az első játék, amit röviden kipróbálhattam, a megújuló System Shock volt. A LookingGlass Technologies 1994-es alkotása jelentős mérföldkőnek tekinthető a videojátékok történetében, olyan programoknak kövezve ki az utat, mint a Deus Ex vagy a BioShock.

Az évek óta tartó felújítási láz ezt a játékot se kerülte el: 2015-ben készült el az Enhanced Edition, amely már az akkori masinákon futott, azonban nem sokkal annak megjelenése után a Nightdive Studios bejelentette, hogy egy rendes remake-be is belekezdtek, hogy méltó verzióban legyen játszható az akkor 21 esztendős klasszikus. Erre azonban jóval többet kellett várni, mint amire eredetileg számítottunk, viszont mint a gamescomon kiderült, jó esetben ez év végén végre már a boltokba kerülhet.
Mint a fejlesztőktől megtudtam, a legnehezebb dolguk a remake készítése során az volt, hogy eldöntsék, mi az, amit megújítsanak a játékban, és mi az, amit jobb, ha úgy hagynak, ahogy eredetileg is volt. Így például frissítettek az inventory-rendszeren, és az inkább a System Shock 2-belihez közelít.

De már rögtön a kezdéskor is újdonságba futunk bele, ugyanis vadonatúj intrót kapunk, és ami korábban cutscene volt, abban most már játszhatunk is. Így hackerünket már ekkor irányíthatjuk, igaz, kezdésnek nem sokáig, mert rögtön lecsapnak rá a rend éber őrei. Ráadásul tutorial elemekkel is bővítették a programot, segítve a kezdő játékosok dolgát. Szintén friss játékelem, hogy az egérrel körbe is nézhetünk – ilyen nem volt még az eredetiben.
A grafikai felújítás kicsit vegyes képet mutat, ugyanis helyenként pixelesek a tárgyak, leginkább, amikor közelről szemléljük azokat. De mindez teljesen szándékos, ezzel fejezik ki a fejlesztők tiszteletüket az eredeti játék felé. A System Shock remake-hez amúgy az Unreal Engine 4-et használták.

Maga a sztori viszont hű maradt az eredetihez. Elfogásunk után egy űrhajón térünk magunkhoz, ahol szobánkból a megfelelő ajtónyitó kártya megtalálása után kiszabadulva rögtön pár robotot kell fejbe csapnunk egy vascsővel, aztán pedig folytathatjuk a kutatást a fedélzeten, valamint a harcot a gonosz mesterséges intelligencia, Shodan ellen.
A megújuló System Shock PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Xbox One-ra, valamint Xbox Series X/S-re készül, és bár konkrét megjelenési dátummal nem rendelkezik, a tervek szerint év végén számíthatunk rá.