25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Ghostbusters: Sanctum of Slime

Szökevény a müzlisdobozból.

Írta: Sityi 19 hozzászólás

A 2009-es Ghostbusters: The Video Game egy ízig-vérig Szellemirtók-játék volt, és a szórakoztató, színvonalas sztori mód miatt még azt is meg lehetett neki bocsátani, hogy a PC-s verzióból kimaradt a többjátékos mód. Most, mintegy két évvel később megérkezett a Sanctum of Slime, ami kifejezetten a co-op multira épít, így hát rajongóként már nagyon vártam, hogy három másik humán társammal együtt fenéken billentsek jó pár tucat szellemet.

A Sedgewick Hotel újbóli lerombolása
A Sedgewick Hotel újbóli lerombolása

Olyan kellemesen indult az egész. A főmenüben Ray Parker Jr. örökzöldje, a filmek főcímzenéje csendül fel, van multiplayer opció – első pillantásra egy szavunk sem lehet. Nosza, vágjunk bele az egyjátékos módba! A sztori szerint a filmekből ismerős négyes annyira elfoglalt lett hirtelen, hogy négy újoncot vettek fel segíteni, közülük választhatjuk ki a nekünk rokonszenveset. Egy ősi istenség, Dumazu készül a világunkba jönni és pusztulásba taszítani, de ehhez egy ereklye négy darabja szükséges. A történet hangulatos képregényként bontakozik ki előttünk, és bár a színvonala nem éri el a Dan Aykroyd–Harold Ramis által írt forgatókönyvekét (mindkét film plusz a 2009-es játék), azért szórakoztató tud lenni.

Meg kell hegeszteni, mert mozog
Meg kell hegeszteni, mert mozog

És ezzel ki is fújt minden pozitívum, amit a játékról mondani tudok. A grafika nagyjából 7-8 évvel le van maradva a mai színvonaltól. A hangok és a zene a menütől eltekintve átlagosak, plusz egy kanyi szinkron sincs benne – ami végül is nem baj, csak így nehéz kiemelkedőt alkotni. Viszont a játékmenet reménytelen: ez a stílus mintegy 25 évvel ezelőtt még divatos volt, ma már viszont vérciki. Egy pálya ugyanis abból áll, hogy egy lezárt teremben kiirtjuk az összes szellemet, majd kinyílik egy ajtó, ahol egy-két folyosó után újabb terembe kerülünk és kezdődik újra az egész. Úgy fél-egy tucat ilyen harc után jön egy boss, akinél végre bevethetjük a szellemcsapdát, majd "level complete", és ez megy 12 szinten át – amiből ráadásul négy ismétlés, tehát kétszer fogunk megfordulni a temetőben, a csatornákban, a jó öreg Sedgewick Hotelben, és kétszer fogunk autókázni.
Apropó, autókázás: ez is ugyanaz, mint az összes többi pálya, csak itt a folyosókat a kocsi teteje helyettesíti, ahová kiállva irtogatjuk a ránk törő szellemeket... Blőd, ötlettelen, kő lineáris az egész, menthetetlenül. Fegyverzetünk kimerül annyiban, hogy három színben lőhetjük ki a protonsugarainkat, és mivel a szellemek is három színben támadnak ránk, így könnyen kikövetkeztethető, hogy egy sajátos Guitar Herót kell toljunk... Az ellenfelek változatossága is megsínyli ezt: az, hogy egy szellempók most épp piros, sárga, vagy kék, még nem jelent nagy variálást még akkor sem, ha a különböző fegyverekkel kell elintéznünk őket. A gép vezérelte társaink intelligenciája is emiatt hagy némi kívánnivalót maga után: ha csak egyféle színű ellenfeleket kell gyakni, nincs különösebb gond, viszont ha többet, hajlamos megzavarodni és rossz fegyvert használni – emiatt sem tudok a 10. szinten túljutni (addig viszont sok kihívás nincs benne). Az már csak a hab a tortán, hogy a szellemek csak utánam jönnek, a gépi társaimat általában békén hagyják – ez aztán a fair play...

A csatornába fulladt munkások támadása
A csatornába fulladt munkások támadása

Sebaj, gondolná az ember, majd a nagy dérrel-dúrral beharangozott multi segít, hiszen ilyenkor emberek a társaink! A nagy büdös frászt, mondja a program: PC-n csak egy gépen lehet multizni, online nincs! A munkahelyi gépemre felraktam a játékot, hogy legalább egy kollégámmal kipróbáljam, milyen az, ha már ketten vagyunk humán játékosok – érezhetően könnyebb lett tőle a játék, de a játékmenetbeli hiányosságokat nem tudja elfedni a másokkal való játék sem.

Az új verda
Az új verda

Szellemirtók-rajongóként vérzik a szívem ezért a játékért. A koncepcióval nincs gond, a kivitelezést szúrták el, de azt nagyon. Ezt a játékot ajándékként kéne müzlihez csomagolni, nem pedig pénzért árulni… Ha valaki nagyon szeretne szellemeket irtani, jobban jár, ha inkább a 2009-es játékot veszi meg, sokkal nagyobb élményt nyújt. Az Atari meg szégyellje magát, hogy másodjára sem rakott online multit PC-s Szellemirtók játékba!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

40%
grafika
5
hangok
5
játszhatóság
3
hangulat
4
Pozitívumok
  • A képregény
  • A főmenü zenéje
Negatívumok
  • Lapos, ötlettelen, repetitív játékmenet
  • Pénzt kérnek érte
  • PC-n már megint nincs online multi

További képek

  • Amerre lépek, szellem terem
  • A Sátán metrója
  • Természetesen a legrövidebb út hazáig a temetőn át visz
  • Még táncbetét is van, tiszta Bollywood!
  • Csak én dolgozom itt?
  • Néhány Doom-import koponya
  • Lövünk, mint a Csillagok háborújában - csak már nincs mit
  • Randa nagy pók nélkül nincs szörnyikés játék
  • Zombik? A szellemirtóknak mi köze hozzájuk?
  • Az eredeti négyes
  • Az újoncok
  • Az újoncok is vannak olyan viccesek, mint az
  • Van valakinek B terve is?

Ghostbusters: Sanctum of Slime

Platform:

Fejlesztő: Behaviour

Kiadó: Atari

Megjelenés:
2011. március 23. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo E4300 vagy AMD Athlon X2 4400+, 1 GB RAM, ATI Radeon HD 2600 vagy NVIDIA GeForce 8600, 500 MB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Barthezz
Barthezz [54190]
Köszi! Ma végig is játszottam, nem volt vmi nagy eresztés az utsó 2 pálya... Végső boss úgy negyedszerre, ötödszörre ment, különösebben az sem volt már nehéz.
Sityi
Sityi [1619]
Elképesztő... Gratula hozzá! Plusz még egy rossz pont a játéknak, hogy egy újabb helyszínt használtak fel ismét... Lusta banda!
Barthezz
Barthezz [54190]
Nem bírtam ki, ma megint nekifutottam és SIKERÜLT!!!!! :-D 8-) Utána is még tartott egy darabig a pálya, nem volt könnyű, nagyon oda kellett figyelni, de már teljesíthető volt. Most level 11, ismét a Parkview szanatórium és meg kell küzdeni sorra az összes eddigi boss-szal, baromi érdekes... Innen már sztem be fogom tudni fejezni.

Lehet a siker titka az volt, hogy eléggé felb*szott fejjel érkeztem haza munkahelyről és le kellett vezetnem a feszültséget egy jóadag lövöldével... :-)
Barthezz
Barthezz [54190]
Ennyit tényleg nem ér meg... Ha már a végefelé járok egy játéknak, még ha szinte lehetetlennek is tűnik, csakazértis, dacból mindig meg szoktam csinálni, akárhányszor is kell nekifutnom, de ez tényleg LEHETETLEN.

Most is 1 órát baszakodtam ezzel a résszel, erre mikor 30-adszori nekifutásra végre úgy állok, hogy reális esélyem lett volna, KIFAGYOTT a játék! 5 éve soha egy játék nem fagyott ki nálam, ez a szar még erre is képes volt, ráadásul éppen akkor, amikor nyerésre álltam... Szóval innentől kezdve befejeztem én is, játssza ezt végig az, akinek 6 anyja van...

(Amúgy magáért beszél, hogy a youtube-on is csak 2 player-es végigjátszást lehet találni erre a pályára, single player megoldást nem...)
Sityi
Sityi [1619]
Én jegeltem a játékot, mert annyit nem ér az egész, hogy megtudjam, mi lett a vége... Szerintem megvárom, amíg kijön egy trainer hozzá, aztán ha lesz egy kis szabadidőm, lenyomom a maradékot, hogy megtudjam a történet végét. Katasztrófa ez a játék és a Ghostbusters név meggyalázása - sajnos...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (19 db)