25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Rayman Legends

Újabb eszeveszett ugrándozás és rohangálás Raymannel és barátaival.

Írta: Dino 3 hozzászólás

Amikor 1994-ben a 22 esztendős Michel Ancel megálmodta Rayman karakterét, még nem sejthette, hogy lebegő kéz- és lábfejű hőse milyen szép sikereket ér majd el. A mókás szereplő számos videojátékban szerepelt az azóta eltelt közel két évtizedben, leginkább ugrándozós kalandok során. Az őrült nyulas mellékszál (Rayman Raving Rabbids) után, két évvel ezelőtt – először konzolokra, majd 2012 márciusában PC-re is – jelent meg a Rayman Origins, most pedig egy újabb epizódban köszönthetjük kedvenc hősünket.

Rayman Legends

Hosszú álmából Murfy kelti fel Raymant, akinek természetesen azonnal a világ megmentésére kell indulnia: a sötét teensie-k elraboltak tíz hercegnőt és egy rakás teensie-t, kiszabadításuk pedig természetesen ránk vár. Már a pálya kiválasztásának tálalása is igen stílusos: külön termekben találjuk az egyes világokhoz kapcsolt festményeket, amelyekbe beugorva kezdődik meg rohanásunk és ugrándozásunk. A pályák pedig megérdemelten kerültek festményekbe, ugyanis olyan színes kavalkád tárul elénk mindenhol, hogy csak kapkodjuk a fejünket a rengeteg apró részlet és jópofa ötlet láttán. Természetesen nem lenne platformjáték a Rayman Legends, ha nem kellene benne különböző dolgokat gyűjtögetni. Elsődlegesen ez a kalitkába zárt teensie-ket jelenti, amelyek hol útba esnek, hol egy-egy rejtett helyen várnak ránk, és igen fontos a begyűjtésük, hiszen a belőlük bezsebelt mennyiségtől függően válnak elérhetővé az újabb és újabb pályák. A rengeteg különböző helyszínen összesen 700 teensie vár megmentésre. A másik gyűjthető dolgot a lumok jelentik, ezek a kis világító lények pontszámunkat növelik. Egy-egy pályán elegendő pontmennyiség eléréséért kaparós sorsjegyeket kapunk, amelyek újabb pályákat nyithatnak meg (a játékban 40 ilyen pálya az Origins epizódból került át, felújítva), további lumokat kapunk, esetleg újabb lényeket gyűjthetünk a galériába. A kiszabadítandó hercegnők egy-egy külön pályán várnak ránk, megmentésük után pedig ők is belépnek a választható karakterek sorába, de ott van még többek közt Globox meg pár jelmezes Rayman is a hősök galériájában.

Rayman Legends

A Rayman Legends egyfelől egy könnyed platformer: a látványos pályákon nem halhatunk meg, legfeljebb a legutóbbi checkpointhoz rak vissza a program (ami persze lehet elég kellemetlen is, ha épp egy hosszabb szakasz vége előtt sikerül elrontanunk egy ugrást). Másrészt viszont igencsak szivatós is tud lenni, főleg, amikor egy-egy szörnyeteg elől menekülve kell villámgyorsan felmérnünk a helyszínt, gyorsan megtalálnunk a biztonságos ugrási pontokat, és a kellő időben elrugaszkodnunk, hogy oda is jussunk. Főhősünk az esést hajának pörgetésével lassíthatja (de természetesen a többi karakter is rendelkezik hasonló képességgel), öklével pedig lecsaphatja az ellenséges lényeket vagy szétapríthatja az útjába kerülő kisebb akadályokat. A változatosságot növelik még az egyes helyszínek végén lévő zenés pályák, ahol egy-egy ismert dallam – például az Eye of the Tiger – ütemére kell végigfutnunk. Az időzítést segíti, hogy a ritmushoz igazodik elméletileg minden szükséges ugrás és ütés (a gyakorlatban azért találkoztunk olyannal, ahol igencsak oda kellett figyelni, hogy az adott ütem melyik részére esik a gombnyomás).

Rayman Legends

A játék nagy erőssége még a többszemélyes, kooperatív játékmód. A kontroller bekapcsolásával a többi játékos bármikor bekapcsolódhat, hogy egy másik karakter bőrébe bújva segítsen bennünket. Összesen négyen rohangálhatunk egyszerre a pályákon, a Wii U változat esetében pedig egy ötödik játékos a konzol vezérlőjének kijelzőjén segítheti a többieket, Murfyt megszemélyesítve. A kis zöld lény persze a többi platformon is jelen van segítőként, csak ott a nagy rohanás közepette kell még rá is gondolnunk: a megfelelő gomb megnyomásával arrébb húzhatunk vele egy-egy platformot, vagy elforgathatunk egy korongot, elősegítve a továbbjutást. Többen játszva ilyenkor azért oda kell figyelni, hogy nehogy két játékosnak is eszébe jusson Murfy, hiszen könnyen egymás ellen dolgozhatunk.
Amellett, hogy a kooperatív részben nagyon jól segíthetjük egymást (a leeső/kipurcanó karakter buborékban szállhat tovább, míg játékostársai vissza nem rántják a pályára), néha nehézség is lehet, mivel az amúgy is színes forgatagban igen erősen koncentrálnunk, hogy el ne veszítsük szem elől saját szereplőnket.

Rayman Legends

A játékidőt egyetlen rossz szó se érheti (bár ez a kijelentés gyakorlatilag a játék bármely aspektusára igaz :-) ). A Rayman Legends kimaxolása igen hosszúra nyúlhat, a hétszáz teensie, a szinte megszámlálhatatlan mennyiségű lum rengeteg alkalmat ad a pályák újrajátszására, de a fejlesztők még ennél is tovább mentek. Kapunk ugyanis napi és heti kihívásokat is, amelyekben egy-egy hosszabb vagy rövidebb pályán kell például minél több pontot összegyűjtenünk, avagy minél gyorsabban a végére érnünk. Eredményünket aztán a világ más játékosainak pontszámával hasonlítja össze a program, és ennek megfelelően kaphatunk további érmeket. Végül további extra még a lokális multiplayer módon funkcionáló Kung Foot, egy kis focis játék (bár mivel a kapu egy emelvényen van, akár kosárlabdához is hasonlítható), amelyet legalább ketten játszhatunk. Ebben egy egyetlen képernyőnyi pályán dobnak be közénk egy labdát, amelyet értelemszerűen a másik csapat kapujába kell beütni.

Rayman Legends

A Rayman Legendsszel a Ubisoft Monpellier csapata igen magasra helyezte a lécet az utána következő platformjátékok előtt. Az egyszemélyes módban is élvezetes játékot a kooperatív rész még szórakoztatóbbá teszi, és a mókás karakterek és a jól megtervezett, színes és változatos pályák miatt az ember még a néha kicsit nagyobb nehézségi szintet is meg tudja bocsátani.

A Rayman Legends PC-re, PlayStation 3-ra, PS Vitára, Xbox 360-ra és Wii U-ra jelent meg. A cikk a PS3-as verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
10
hangok
9
játszhatóság
9
hangulat
10
Pozitívumok
  • Rengeteg pálya és egyéb játéklehetőség
  • Csodaszép grafika
  • Szuper kooperatív játékmód
Negatívumok
  • Néha – főleg multiban – összefolynak a szereplők és pályaelemek, ha nem figyelünk rendesen

További képek

  • Rayman Legends
  • Rayman Legends

Rayman Legends

Platform:

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: PlayON

Megjelenés:
2013. augusztus 30. PC
n/a: PS3, PSV, PS4, X360, X1, WiiU

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Barthezz
Barthezz [53963]
Nah az alap 6 világ 100%-osan kijátszva: összes pálya pipa (a Living Dead Party 8 bites szopatásai is :D ), összes teensie kiszabadítva, minden pályán golden cup a lumokért, mindegyik invasion level 3 teensievel pipa, mind a 6 világért így gyémánt serleg. ^^

Már csak a Back to Origins pályái vannak hátra, a legutolsó lucky ticket-ek rengeteget feloldottak. Ha kész vagyok vele, akkor elvileg meglesz mind a 700 teensie és mind a 60 creature, remélhetőleg. :-P
Barthezz
Barthezz [53963]
3. világot is kimaxoltam és még mindig alig unlockolódott Origins pálya, szóval kezdek egyre jobban aggódni, hogy nem lesz elég lucky ticketem a végére... Kb. 10 ticketből 1-2 Origins, 1 Teensie, 3-4 Creature, az összes többi pedig Lum, ami már kezd idegesíteni (pláne az ilyen jelentéktelen 500 Lumos nyeremények...).

Nem játszik innen senki se a játékkal? Lehet vhogy befolyásolni a ticketek tartalmát, vagy full random és a szerencsén múlik, meglesz-e a végére az összes Origins level? Sajnos ha újra teljesítek egy pályát, nem ad új lucky ticketet érte, így elég véges a számuk, még így is, hogy egy world kimaxolása után ad még 5-öt pluszban...
Barthezz
Barthezz [53963]
A 2. világ végefelé járok, eddig maxon csináltam mindent az invaded level kivételével (azt lehetetlen 40 másodperc alatt megcsinálni, 42 alá nem sikerül egyszerűen levinnem), így az összes eddigi lucky ticket-et megkaptam, de mindössze 4 Origins levelt sikerült feloldanom velük. Ha ezzel az ütemmel számolok, akkor a játék végére maximum a felét tudom feloldani a 40 Origins pályának. Szóval aki már előbbre jár, tudna segíteni abban, hogy van-e esély mindet unlockolni (én mindenképpen szeretném) vagy ha továbbra is ilyen kevés Origins jön, a lucky ticketek lekaparása előtt machináljak a mentés file-lal (tehát ha nem az, visszamásolom és újra lekaparom, amíg Origins nem lesz)? Szal a fő kérdésem az, hogy ez ütemezve van-e vmiylen módon, vagy teljesen véletlenszerű a ticketek tartalma?

Amúgy a játék zseniális, épp olyan tökéletes, amilyen az Origins volt. Ha létezik 10/10-es platformjáték, akkor ez az új Rayman-sorozat.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)