„Sok évet töltöttem karrierem kezdetén szerviztechnikusként, mielőtt átnyergeltem volna nagyvállalati informatikára – de a mai napig szívesen bütykölök számítógépeket, laptopokat.” – ezzel kezdtem a PC Building Simulator előzetesemet. Nos, az emlegetett nagyvállalati informatika alatt tulajdonképpen helpdeskes munkát kell érteni, jelenleg is ezt csinálom, amikor épp nem intergalaktikus kis MEGAzinunk szekerét tolom előre a kollégákkal. Pont emiatt csaptam le instant erre a játékra, hiszen akárcsak a PCBS, úgy a Tech Support: Error Unknown is abszolút a szakmámba vág – nagyon kíváncsi voltam, hogy próbálja bemutatni azt, amit napi szinten csinálok.

Ahogy elindítjuk a játékot, gépünk kicsit átváltozik, és elindítja a Spectrum OS-t: ez lesz a játékterünk, itt intézünk mindent, miután létrehoztuk felhasználónkat. A Quasar Telecommunication alkalmazottjaként kell az ügyfelek okostelefonjainak kisebb-nagyobb problémáit megoldani, ennek Sima Tier 1 supportosként kezdünk neki, ráadásul próbaidővel – ez a pár nap pont elég lesz arra, hogy megszokjuk a kezelőfelületet, és belerázódjunk a játékba. Később, ahogy egyre jobban teljesítünk, egyre több lehetőséget is ad a cég az ügyfelek problémáinak megoldására – és persze a feladatok is egyre komplexebbek kezdenek lenni. Egy idő után pedig egy gyönyörű összeesküvés-elmélet kezd kibontakozni a szemünk előtt, nekünk pedig választanunk kell oldalt – erről nem is írnék többet, mert nem akarom elspoilerezni.

Maga a kezelőfelület amúgy rém egyszerű és nagyon intuitív: egerünkön kívül másra nem lesz szükség. Ilyen szempontból akár egy sajátos stílusú point’n’click kalandjátéknak is felfoghatjuk, amelyet szokatlan módon sandbox stílusjegyekkel is elláttak – alapvetően azt csinálunk a gépen, amit akarunk, de igazából ezen kalandozásainkat jobb munkaidő előtt vagy után megejteni – utóbbi esetben a nap végét jelző értékelő ablakban a Checkoutra ne kattintsunk rá. Szívesen írnék arról is, hogy mi minden lesz fokozatosan elérhető a gépünkön, de egyrészt spoilereznék az izgalmasabb cuccokkal (minimális szinten a képek sajna megteszik, de ennyi még talán belefér); másrészt nem akarom senkitől sem elvenni a felfedezés örömét. Annyit azért elárulok, hogy ha valaki annyira nem techie, nyugodtan nekikezdhet a játéknak: a gépen lévő böngészőben az egyik link a céges wikihez vezet, amit végigolvasva tudni fogjuk, mely problémára mi a megoldás. Poén egyébként, hogy nem teljesen szkripteltek az események: volt, hogy adott napot újrakezdtem, és meglepetésemre más ügyfelek jöttek más problémákkal – ergo a mentek egyet, majd próbálkozok stílus hívőinek új stratégiát kell kidolgoznia. :D

Unity motorral működik a Spectrum OS, és ezt rendkívül ügyesen titkolja. A grafikai megvalósítást pont az operációs rendszeres megoldás miatt a megszokott módon nem is tudom értékelni, mert olyan szempontból nem nagyon értelmezhető a Tech Support: Error Unknown. Ha viszont azt nézzük mennyire jópofa, hogy egy kvázi virtuális gépen dolgozunk, azt kell mondjam, zseniális. Egyszerű, letisztult felület fogad minket – valahogy úgy, mint a PC Building Simulator saját OS-e, az Omega System. A zene se rossz, de egy idő után óhatatlanul elkezdi ismételni magát, és unalmassá válhat – internetes rádió vagy saját zene hallgatásának lehetőségét nem találtam, de nem vagyok benne biztos, hogy tényleg nincs.

PC Building Simulator teszt – Álmodd meg a gépedet!
A szerviztechnikus élete nem csak játék és mese...

Számomra döbbenetes, hogy a Tech Support: Error Unkown gyakorlatilag egy ember műve. Kaptunk már Kanadából jól (Old Time Hockey, Semispheres), és kevésbé jól (Dystoria) sikerült játékokat – szerencsére jelen értekezésem alanya az előbbiekhez tartozik. Furcsa egy stuff, az biztos, mégis rendkívül szórakoztató tud lenni – a választási lehetőségeink és az ebből következő különböző befejezések pedig garantálják az újrajátszhatóságot. Aki nem fél nyitni egy kicsit szokatlan kalandjáték felé, annak bátran tudom ajánlani ezt a remekművet.