Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

SNOW

SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?

5 éve várom a megjelenést – és ezt kapom?

2019.03.05. 11:59 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Ha valaki veszi a bátorságot, és elolvassa a bő 5 (öt!!!) évvel ezelőtti előzetesemet, az egyrészt nagyon le fog fáradni a rendkívül blőd és debil kezdésen (és én vagyok olyan lüke, hogy még büszke is vagyok rá), másrészről rácsodálkozhat arra, hogy három ember mit tudott összehozni ennyi idő alatt. Sok–kevés, jó–rossz, megannyi kérdés, és persze a látszat és a válasz nem feltétlen egyértelmű.

SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?

Kezdeném a dicséretekkel. A tartalommal első blikkre nincs különösebb gond: sok létező helyszínt sikerült bezsúfolni, elsősorban az X Gamesnek hála – hogy aztán kiderüljön, hogy Aspen háromszor is jelen van különböző évekből... Sebaj, legalább a terepek nagyok, bár ez erősen változó tud lenni. Aki igazi nyílt világú élményre vágyik, annak leginkább Sialiát tudom javasolni, az a legnagyobb, több négyzetkilométeres hegyoldala a játéknak. A mozgás ugyan nem tűnik motion capture technikával készültnek, de teljesen rendben van (ezt snowboardozó kollégám erősítette meg). Apropó, snowboard. Három plusz két módon haladhatunk a havon (vagy fölötte): anno a sí volt adott a korai hozzáféréses időszak kezdetén, de bekerült a hódeszka is később, illetve most a megjelenésre a motorosszán is. Ezek azok, amikkel trükközhetünk, teljesíthetünk feladatokat és így tovább. A plusz két haladási mód egyike a séta, a másik a drón: mindkettő azt a célt szolgálja, hogy bejárjuk és feltérképezzük az előttünk lévő terepet. A hangok se rosszak, jó hallani, ahogy siklunk a havon, és a zenei rész is hangulatos lett. Jó hír továbbá, hogy free-to-play lett, és az elvi lehetőség adott, hogy csak a nekünk tetsző/kellő cuccok kellenek, de 20 euróért a miénk lehet minden. Hogy megéri-e? A fentiek tükrében azt hihetnénk, hogy igen, de árnyaljuk egy kicsit a képet…

SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?

Kezdem a grafikával. A minősége 5 éve változatlan, és habár rondának nem mondanám, de azért a kora kiütközik már rajta. Az optimalizáltsága sem éppen a legjobb, ráadásul hajlamos bebugzani – hogy ez a fejlesztők vagy a CryEngine sara-e, nem tudom. De ezt még le tudom nyelni. Azt már kevésbé, hogy az irányítás nem épp a reszponzívabb fajtához tartozik... Egy Tony Hawk Pro Skater HD után ez olyan, mintha egy vödör méz mélyén kéne valahogy reagálnunk a képernyőn futó történésekre (pedig a THPS HD-t sem dicsérik agyon az irányítása miatt, de az ennél érezhetően jobb, nem is kicsivel). És ha már THPS: az ottani pályákon van élet, itt nincs. Mire gondolok: legalább pár autó vagy minimum egy golfkocsi csak körözget, esetleg tudunk valami olyan kunsztot csinálni, amitől mégsem érződik totál kihaltnak minden – The Hangar pálya, helikopter: ugye még megvan? ;-) A közönség pedig valahol a rettenetes és az ijesztő között van: mozdulatlan gumibáb mindenki. Ezek azért elég keményen odavágtak a játékélménynek az elején, de ha ezen túlteszi magát az ember, még akár jót szórakozhat, ha képes felülemelkedni a fizikai motor furcsaságain: nem mindig egyértelmű, épp miért is taknyoltunk el, vagy hogy is voltunk képesek egy akkora ugratást túlélni... Ez is zavaró amúgy, hogy lassan tudjuk csak kitapasztalni, hol vannak a határok, azaz mi az, ami még belefér, és mi végződik bukással. És mindemellett totál lelketlen és sótlan az egész: egy noname figura vagyunk, aki hasonló senkik ellen küzd a netes leaderboard felsőbb helyeiért, ahol egyébként jó eséllyel csalók tanyáznak amúgy is.

SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?

Sajna a relatíve friss konkurenciával, a Steeppel nem tudom összehasonlítani, mert nem volt (még?) egymáshoz szerencsénk, így marad az, hogy a Snow lehetett volna a havasi Tony Hawk játék – ha sikerült volna megugrani a lécet. De sajnos nem, és emiatt pont a Poppermost most már ötfős (és egy kutyás) gárdáját sajnálom a legjobban. Az igyekezet látszik, érződik, de valahogy elfogyott a lendület a tartalomgyártás után. Persze ott vannak a különféle események, de kontextus nélkül azok sem épp az igaziak (tudom, a már emlegetett Tony Hawk's Pro Skater sorozat első részeiben se volt sok kontextus, de legalább ott a pályadesign volt izgalmas – no meg az őrült feladatok), illetve van multiplayer, ha épp társasággal szeretnénk keringeni egyet a hegyen (ennél többet nem nagyon lehet jelenleg). Ingyen kipróbálni érdemes, az Ultimate DLC-t viszont csak azok vegyék meg, akiknek mindenük a hó és a téli extrém sportok. ■

SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?
SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?SNOW teszt – Tony Hawk (Hó(k)) a havon?

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

értékelés

SNOW

Pozitívumok
  • Free-to-play
  • Egész sok pálya, a Sialia hegy pedig jó nagy
Negatívumok
  • Nem túl reszponzív irányítás
  • Kihalt minden...
  • Valahogy nem áll össze kerek egész játékká
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Duo 3 GHz/AMD Phenom II X2 3 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 460/Radeon HD 6850, 10 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8.1/10
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i3 2,6 GHz/AMD Phenom II X4 3 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 770/AMD Radeon R9 280X, 10 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8.1/10
SNOW
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
SNOW

hozzászólások (2)

gregmerch
gregmerch 2019.03.05. 12:22
Nekem az EA Sports BIG SSX szériája volt anno nagy kedvencem, még PS2-n. Azóta sem találkoztam hasonlóval, és ezek szerint most sem fogok. Kár érte...
Sityi
Sityi 2019.03.14. 20:35
Már féláron akciózzák az Ultimate csomagot...
ajánlott olvasnivaló