Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Code Vein

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

Kipróbáltuk a Bandai Namco új játékának hálózati tesztjét.

2019.06.04. 11:20 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Bloodborne anime karakterekkel – sokan így írták le a Bandai Namco legújabb játékát, a Code Veint, amely a jól bevált Souls-formulán csavart egyet, és végre életjelet is adott magáról egy limitált ideig kipróbálható demóváltozattal, amelyben a kiválasztottak alaposan megismerkedhettek a játék alapjaival.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

A tapasztaltak alapján pedig a kezdeti definíció meglehetősen pontos. A Souls-játékoktól megszokott alapok a helyükön vannak, a körítés hozzájuk ezúttal egy animék által inspirált, posztapokaliptikus-vámpíros világ, a megszokottnál sokkal egyértelműbb, követhetőbb történettel, és egy, a Bloodborne-hoz hasonlóan pörgősebb, akciódúsabb (ám attól is lényeges vonásokban eltérő) játékmenet-variációval.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

Névtelen főhősünk egy revenant, egy olyan különleges, vámpírszerű lény, aki egy kataklizmikus esemény és egy pusztító vírus elszabadulása után ugyan elhunyt, és meg is fertőződött, de képes a fertőzés szintjét egy megadott limit alatt tartani, így megőrizni emberi vonásait, és segíteni fajunkat a túlélésben a fertőzés uralma alá hajtott, iszonyatos „elveszettek” ellen. A különleges képességeknek ára van, ha ugyanis túl sokat szívják magukba a levegőben terjengő miazmát, vagy túl sokáig húzzák friss vörösvérsejtek fogyasztása nélkül, a revenantok is elveszettekké mutálódnának, ám hősünk ilyen szempontból közel sem átlagos. Vére ugyanis képes életet lehelni a kihalt élővilágba és „vérgyöngyök” termelésére serkellni a kiszáradt forrásokat, amelyekkel biztosíthatja a revenantok számára a túlélést, valamint egy rejtélyes eseménynek köszönhetően nem rendelkezik „vérkóddal”.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

A vérkód hasonló játékokban a kaszt megfelelője lenne, a Code Vein-ben pedig hősünk neutrális státuszának köszönhetően a játékmenet egyik kulcsfontosságú motívuma a különböző kódok gyűjtögetése és cserélgetése, gyakorlatilag egy extra felszerelésként, akár a harc hevében is. A kód alapvetően meghatározza, milyen alaptulajdonságaink erősebbek, milyen fegyverekkel vagyunk hatékonyak – egyeseket nem is használhatunk, ha nem kompatibilisek a kódunkkal. Az elhullott ellenfelektől begyűjthető, halálunkkor természetesen elveszíthető energiákért cserébe pedig nemcsak karaterünk alaptulajdonságait növelhetjük (a szintlépés egyszerűen automatikusan növeli a tulajdonságokat, nem kell előre megtervezett módon specializálódnunk számunkra kedvező irányba), de magukat a kódokat is, amelyek fejlesztésük során „ajándékokat”, az adott stílushoz illő passzív képességeket, és vérért cserébe használható különleges támadásokat tesznek elérhetővé.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

Ez pedig a játékmenetet sokkal dinamikusabbá, változatosabbá teszi, miközben az már eleve sokkal gyorsabb, akcióközpontúbb, mint amit megszokhattunk mind például a Souls sorozattól, mint a Bloodborne-tól. Bár előbbivel szemben nincs rövid időablak, amíg visszakaszabolhatjuk az elveszített életerő egy részét, a harc hevében egyrészt fokozatosan növelődik az úgynevezett fókusztulajdonságunk, amellyel egyre hatékonyabbak, erősebbek és gyorsabbak leszünk, valamint különleges kombókkal, hárításokkal a manaként szolgáló vért is újratölthetjük.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

Ha ezek alapján a Code Vein esetleg túl könnyűnek tűnne, nem jártok tévúton. Bár továbbra is bűn lenne könnyűnek nevezni, a CV lényegesen egyszerűbb, barátságosabb mint az inspirációul szolgáló FromSoftware játékok, miközben rendszerei és a kódok révén kombinálható lehetőségei legalább olyan összetettek és mélyek, mint a fejlesztő bármely más játékában. A nehézségi fokon tovább könnyít a kooperatívra hangolt játékmenet, PvP ugyanis ezúttal nincs, a játékmenetet azonban a fejlesztők alapvetően úgy tervezték, hogy a játékost folyamatosan kísérje egy gépi vagy online emberi segítő. A segítők pedig nem pusztán a harcból veszik ki részüket, és vészhelyzetben saját életerejük egy részének feláldozásával adnak nekünk új esélyt: képesek megjegyzéseket tenni az adott környezetre, figyelmeztetni a lesben álló ellenfelekre.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve

A receptbe talán egyedül a tálalás rondított bele a teszt során. Bár a cel-shaded animés grafika nagyon szép, a helyszínek lenyűgözőek, a karakterek és ellenfelek részletesek, látványosak, egyes döntések és prioritások mellett kissé nehézkesen tudtam elmenni. Karakterem haja például szinte állandóan átlebegett ruhája részein, ami egy 2019-es játéktól nem kicsit cinkes, ám az, hogy a főhősünket segítő rejtélyes, törékeny kislány D-kosaras keblei minden apró mozdulatra aprólékos kidolgozással remegjenek, láthatóan kiemelt figyelmet élvezett. A demó emellett sajnos elég rövidke volt, alig pár óra alatt minden elemét végig lehetett próbálni, és inkább keltette egy combosabb demó, kis ízelítő érzését, mint egy kiforrott próbaverzióét. Nagyon várom a teljes változat megjelenését – bár vannak aspektusai, amelyek miatt kissé aggódom, a Code Vein könnyen klasszikussá is válhat. ■

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

Code Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezveCode Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezveCode Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezveCode Vein próbakör – Dark Souls akciódúsabb vizekre evezve
Code Vein
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Code Vein

hozzászólások (4)

K0ffein
K0ffein 2019.06.05. 22:15
Lehet, hogy én tudom rosszul de a FromSoftfer-nek semmi köze a játékhoz. A Bandai Namco játéka.
K0ffein
K0ffein 2019.06.05. 22:40
*Kicsit elírtam az imént * FromSoftware. De utánanéztem és valóban a Bandai játéka. Szerintem javítsd a cikket.
GustyX
GustyX 2019.06.05. 22:55
Akkor nem hiába olvastam én is értetlenül, de úgy tűnik mégiscsak otthon vagyok (még) gamer témában:D
Dino
Dino 2019.06.05. 23:48
Hú, itt valami hatalmas benézés történt, köszi, hogy szóltatok, mindjárt korrigáljuk a cikket.
ajánlott olvasnivaló