Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Resident Evil Resistance

Resident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake mellé

A Resident Evil 3 találkozása a Dungeon Keeperrel...

2020.04.20. 13:20 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

A Capcom tavaly hatalmasat durrantott a Resident Evil 2 remake-jével, amellyel megmutatták, hogyan is kellene mindenkinek minden régi játékot felújítania. Nem csak holmi textúraélesítgetés vagy poligonszám-dagasztás volt ez, hanem egy nulláról újra megírt, a régi hangulatot megtartó, de a modern elvárásoknak is maradéktalanul megfelelő feldolgozás. Éppen ezért a rajongók hasonló színvonalat vártak el a néhány napja megjelent Resident Evil 3 remake-jétől is. Megkapták? Nagy vonalakban igen, de ahogy annak idején az eredeti játékok, úgy a remake-ek közül is a második rész a sikeresebb. A Capcom viszont idén nemcsak a régi klasszikus leporolásával készült a tavaszra, hanem valami újdonsággal is. Így született meg a Resident Evil Resistance, amely egy, az utóbbi években éledező és egyre nagyobb népszerűséget élvező műfajt próbál meg meglovagolni.

Resident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake mellé

Ez a műfaj pedig az aszimmetrikus multiplayer játékoké. A játékok lényege az, hogy nem két igazságosan elosztott létszámú és képességű csapat gyepálja egymást az arénákban, hanem a horrorokból már jól ismert felállásba lehet belekóstolni: van egy csapatnyi (jellemzően 4-5 fős) túlélő és van egy darab ellenség – gyilkos, szörnyeteg, akármi, ami az életükre tör. Mind a túlélőket, mind a gyilkost játékosok irányíthatják. Míg az előbbieknek rendszerint valamilyen feladatsort kell teljesítenie adott időn belül a pályákon, hogy ezzel megnyissák a menekülés valamely útját, addig a gyilkosnak szisztematikusan be kell őket cserkésznie és meg kell őket ölnie. Ilyen játék a Friday the 13th és a Dead by Daylight is, hogy a sikeresebbeket említsem, de ide sorolható a nagyon csúnyát bukó (és mára már teljesen le is állított) Evolve, valamint a sok-sok évnyi fejlesztés után nem túl egyedire sikeredett Last Year: The Nightmare is. Illetve ilyen lesz a jövő héten debütáló Predator: Hunting Grounds is.

De térjünk is vissza a Resident Evil Resistance-hoz inkább! Itt is valami hasonló a helyzet, csak épp a készítők megpróbálták az egészet a Resident Evil világába átültetni. Nos, nem árulok el túl nagy titkot, hogy nem nagyon sikerült nekik. A túlélők ebben az esetben a játékok világától totálisan idegennek ható diákok, abból is a tinihorrorokba illő garnitúra: az izomagyú, a stréber, a cuki csajszi, a kötelező színesbőrű srác vagy épp a lázadó-rocker lány. Mondja meg nekem valaki: ezek közül valaha is, bármelyik Resident Evil epizódban találkoztunk-e akármelyikükkel is? Nem igazán, hacsak nem a zombik oldalán... Akkor mégis hogy kerültek ide? Arról nem is beszélve, hogy a sztori szerint – mert végül is az is van – egy kísérletben vesznek részt, pontosabban belecsöppennek.

Resident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake mellé

Szerencsére a másik oldalon már olyan figurákat találunk, akiknek legalább halovány közük van a Resident Evil franchise-hoz. Ugyanis az ügyeletes gonosztevőből (itt mastermindnak hívják őket) több is van, akiknek a célja mindig ugyanaz: egyenként levadászni ezeket a szerencsétlen gyerekeket. De – és ez voltaképpen egyike a játék kevés érdekességeinek – ezen az oldalon egy picit más a játékmenet, mint azt előzetesen a műfaj más képviselői alapján várnánk. Itt ugyanis nem csak ledobnak minket mondjuk a Tyrant bőrében a pályára, hogy aztán daráljunk. Nem, itt egy irányítóközpontba kerülünk, ahol kamerák és csapdák segítségével kell végeznünk velük. A pályákon fixen telepített kamerák között váltogathatunk, ezeket mozgathatjuk is. A kamerákon keresztül aztán csapdákat és persze zombikat pakolhatunk le a pályák bármely pontjára. Emellett van, hogy gépágyút is aktiválhatunk a kamera alatt, amivel szitává lőhetjük az előtte egy medvecsapdával odaszögezett tinit. A ledobált zombik felett egyébként direktben is átvehetjük az irányítást, ha úgy érezzük, hogy a tinik egyébként könnyedén elbánnának velük. Emellett mindegyik mastermindnak van egy-egy saját extra szörnyetege is, akit nem lehet egyből aktiválni. Így tulajdonképpen belebújhatunk egy kis időre a Tyrant vagy épp a G-Birkin bőrébe is egy kicsit.

Cikkajánló
Resident Evil 3 Remake teszt – Teljessé vált az alaptrilógia a mai vasakon is
A Capcom stílusteremtő túlélőhorror-szériája megkapta a zárókövét.
» Olvasd el!

Egy-egy parti alapvetően öt perces, de ezt az időt a túlélők az apróbb részfeladatok teljesítésével vagy egy-egy zombi megölésével megtoldhatják plusz percekkel is. De ugyanígy a mastermind által telepített csapdák vagy beküldött zombik sikeres támadásai csökkentik is. Ha pedig lejár az idő, mielőtt a túlélők kinyitnák a kaput és lelépnének, akkor bizony vége a játszmának. A túlélők egyébként különböző kasztokat képviselnek: van support, tank és damage osztály, ezeken belül is mindegyik karakter másban jeleskedik.

Resident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake mellé

Mi a gond az egésszel? Azon kívül, hogy egyelőre nem nagyon mozgatta meg a játékosokat (nem mindig sikerült elegendő résztvevőt találni), valahogy az egész nem áll össze. Nem nagyon érteni, hogy mit is akartak ebből kihozni a fejlesztők. Ha nem a Resident Evil 3 Remake mellé járna bónuszként, azt is mondhatnám, hogy totális pénzlehúzás szaga van az egésznek. A karakterek olyanok, mintha a többi hasonló játékból kölcsönözték volna, hisz a Péntek 13 játékba is kb. ugyanígy befértek volna. A kamerákon keresztül ledobált (valójában szó szerint a földből kinövő) zombik is ritka bugyután festenek. Persze a látványvilággal nincs baj, a zene is jó, illetve az, ahogy a mastermindok folyamatosan cinkelik a túlélőket, az is mókás egy ideig. De aligha tudom elképzelni, hogy akár csak fél-egy év múlva fogunk még hallani, beszélni a Resident Evil Resistance-ról. A Dead by Daylightról évek múltán is beszélnek, a Friday the 13th is ki tudta alakítani a maga rajongótáborát (pedig hibáktól az sem mentes, sőt...). De ebben az esetben erre szerintem nem sok esély van. ■

értékelés

Resident Evil Resistance

Pozitívumok
  • Jól néz ki
  • Lehet belőled Tyrant vagy G-Birkin
  • Az aszimmetrikus multiplayer továbbra is egyedi móka
  • Gyorsan megtanulható játékmenet
Negatívumok
  • A Resident Evil érzés teljes hiánya
  • A Resident Evil világtól teljesen idegen túlélőkarakterek
  • Idétlen ötletek, mint a földből kinövő zombik

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

Resident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake melléResident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake melléResident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake melléResident Evil Resistance teszt – Aszimmetrikus multi a remake mellé

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló