25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Ghostrunner 2 próbakör

Az első rész maga volt a csiszolatlan gyémánt, de mennyit sikerült polírozni az ötleten a második részhez?

Írta: GeryG

2020 egyik legnagyobb meglepetése volt a One More Level és a 3D Realms közös projektjeként megjelent Ghostrunner. A belső nézetű akciójátékot épp akkorra időzítették, amikor a játékostársadalom minden idegszálával egy bizonyos Cyberpunk 2077-re várt (még nem tudva, milyen állapotban is van valójában). Ez telitalálatnak bizonyult, hiszen a Ghostrunner is a cyberpunk stílus képviselője, így bizonyosan sokan úgy is rárepültek a premierkor, hogy egyébként nem is tudták, miről van szó.

Ghostrunner 2 próbakör

Ám a Ghostrunner nem csupán azzal lett nagyon jó játék, hogy készítői okosan meglovagolták a cyberpunk-hiszti méretes hullámait. Hanem az önmagában is nagyon jól megtervezett játékmenetével és pofás látványvilágával, no és persze azzal, hogy összességében mocskosul szórakoztató játék volt. A fejlesztők alig néhány hónappal a premier után már arról beszéltek, hogy készül a folytatás, de a Ghostrunner 2 első képeire 2022 őszéig, az első előzetesre pedig idén tavaszig kellett várni. Mivel a megjelenés már szinte karnyújtásnyira van, a fejlesztés már utolsó szakaszban jár. Volt is lehetőségünk a napokban egy limitált demo kipróbálására.

A próbaverzióban két küldetés, avagy két pálya kapott helyet. Az első pontosan azt a játékmenetet nyújtotta, amit az első részben már megismerhettünk. Hősünk, Jack (aki az első részben kizuhan a Dharma Tower, egy végtelenül nagy felhőkarcoló-város tetejéről, de túléli a zuhanást és cyborg-ninjaként megkezdi útját a csúcsig, hogy bosszút álljon) most is előbb suhint kardjával és csak azután kérdez. A belső nézetű akció hihetetlenül pörgős, egy percre sincs benne megállás. A kulcs továbbra is a tökéletes időzítés, az ellenfelek kiismerése és a villámgyors támadás. Jack elsősorban kardjára támaszkodik, de vannak különleges képességei is, amelyek nagy segítséget nyújtanak harc közben és azon kívül is. Az egyik ilyen a cyborg testnek köszönhető emberfeletti gyorsaság, amivel akár a levegőben is képes kikerülni a felé repülő lövedékeket. Ennek persze vannak korlátai, így továbbra is fontos a jó tervezés.

Ghostrunner 2 próbakör

A demóban két különleges képesség kapott helyet. Az egyik egy amolyan erőlöket, ami már az első részben is szerepelt. Ezzel eltaszíthatjuk az ellenséget, kibillentve az egyensúlyából és szabad prédává téve, de akár elég szemfülesen használva a mélybe is lökhetjük őket. A másik pedig egy shuriken, vagyis dobócsillag, ami ha nem lenne elég halálos önmagában, még elektromos is, hogy tuti legyen. Fontos megjegyezni, hogy e képességek nemcsak harc közben használhatók, hanem az arénák közti mászkálós-ügyességi szakaszoknál is. Vannak ugyanis egyszerűbb fejtörők, akadályok, amelyek csak a segítségükkel küzdhetők le. Vannak ugróplatformok, amelyeket az erőlökettel lehet mozgatni, hogy a megfelelő helyre kerüljenek. A shurikennel pedig túl magasan lévő kapcsolókat aktiválhatunk.

Cikkajánló
Ghostrunner teszt – Yoshimitsu és Faith Connors zabigyerekének kalandjai

Ghostrunner teszt – Yoshimitsu és Faith Connors zabigyerekének kalandjai

Amíg várunk a Cyberpunk 2077-re, mindenképpen adjunk ennek a gyöngyszemnek egy esélyt!

A demo második küldetése már merőben eltér mindentől, amit a Ghostrunner eddig képviselt. Ez ugyanis egy amolyan motoros üldözős pálya volt, ahol elsősorban inkább az ügyességi feladatokon volt a hangsúly. A szembejövő akadályokat kellett leküzdeni, amihez most is a jó időzítés és a tökéletes kivitelezés a kulcs. Mert ahogy a Ghostrunnerben általában, egy hiba itt is azonnal végzetesnek bizonyulhat. Ez egyébként általánosságban is érvényes a játékra, hiszen Jack meglehetősen törékeny fickó, egyetlen bekapott találat is azonnal végez vele, és kezdhetjük elölről az adott szakaszt. Ez nem fog változni a második részben sem, így akinek a trial and error játékélmény nem jön be, az inkább keressen másik játékot magának.

Ghostrunner 2 próbakör

Azt már a képek és az előzetesek alapján is egyértelműen lehetett látni, hogy a Ghostrunner 2 grafikájával nem lesz gond. Erre a demo csak ráerősített. Nagyjából olyan látványvilágot kapunk, mint az első részben, de talán valamivel nagyobb terekkel, és elvileg lesznek „szabadtéri” szakaszok is. A toronyváros továbbra is grandiózus, mindenfelé neonfények törik meg a fémes monotonitást. Mindezt nagyon igényes grafikával tálalja a játék, és nem utolsó szempont, hogy az optimalizáció is elég jól sikerült. Mivel itt akár tizedmásodperceken is múlhat egy-egy akció, nem mindegy, hogy miként muzsikál a játék. Ez nem olyasmi, amit ingadozó fps-sel élvezetesen lehet játszani. Szerencsére a demo során ilyesmit nem is tapasztaltam, így bizakodva várom az októberi premiert.

A tesztlehetőséget a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Ghostrunner 2
  • Ghostrunner 2
  • Ghostrunner 2
  • Ghostrunner 2
  • Ghostrunner 2
  • Ghostrunner 2
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!