Quoth the raven, `Nevermore.'
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Crysis 2 (Ismertető)
Spoiler alert!
"...az irányítás a katonasággal összefonódó Crynet kezében..." Ha ez így lenne, nem segítenénk a Central Stationnél zubbonyos barátainknak, és ők nem tartanák bezárva a jellegzetes fekete-fehér uniformisos, ún. CELL zsoldosait. A CELL nem katonaság, hanem magánhadsereg. Szerződéses zsoldosok alkotják. A Central Station helyszínen van is egy beszélgetés egy amerikai katona és egy bebörtönzött CELL-es között, amiben utóbbi azt akarja, hogy szabadítsák ki és adjanak neki fegyvert, hiszen bratyók ők, 8 évet szolgált a US army-nél, stb. Másfelől a magánhadseregek problémája a szeptember 11-e és a gazdasági elsőséget, szuperhatalmi státuszt jelenleg épphogy nem feladó, de a tönk szélén lévő amerikai identitás harmadik legsúlyosabb válságalapja. Ezernyi film, játék és sorozat tematizálta (pl. 24), és véleményem szerint a globlális felmelegedés és ezzel kapcsolatban a túlnépesedés mellett az emberiség jövőjét legnagyobb részben befolyásoló változás. Gondoljunk csak a Robotzsarura, mivé lesz a világ, ha részvényekkel, igazgatótanáccsal, pályáztatással fog működni a katonaság. Morális pokol. Direkt jó, hogy a játékba belekerült.
A másik. "...így számíthattok még érdekes fordulatokra, de személyiségfejlődésre és túl nagy meglepetésekre semmiképp. Vannak gonoszok, akik néha jónak álcázzák magukat, de közben még gonoszok maradnak; vannak szuperjók, akik megmentik a világot és senkit sem hagynak hátra"... Hát lehet nagyobb személyiségfejlődést elképzelni, mint a zéró személyiségből kialakulót (visszatérőt)? Prophet feltámadása egy új gazdatestben, a ruha által katalizálva, az mégis, micsoda? Ezért volt néma a főhős, nem azért, hogy a HL2-t majmolja. Azért néma, hogy a játékos még véletlenül se gondolkozzon el Alcatraz tulajdonképpeni halálán, ahogy a Prophetot elengedni képtelen nanoruha "kitúrja őt" a saját testéből. Ez másoknak nem tűnt fel? Aztán a jó/rossz dichotómiáról: iszonyat patrióta a játék, a hadsereg kb. angyalokból van, igazi, kemény, tisztaszívű vitézekből. De gonosz, az egyáltalán nincs a játékban! Igazából ilyen zavarbaejtő válsághelyzet szerintem a Half-Life 2 óta nem volt fps-ben. A főhős épp személyiségét veszti, az őt üldöző Strickland igazából CIA-s, és a végén hősünknek segít. Lockhart sem gonosz, Prophet kinyírta a legénysége felét, maximum szűk látókörű, de a bosszúszomja emberi és jogos. Hargreave meg egyszerűen zseniális. Az emberiség jövőképét előre megélő látnok, nagyformátumú álmodozó - telitalálat karakter. A kedvenc HL2-ben pl. nem volt egy ennyire jól eltalált karakter sem. Breen egyszerű ripacs. Hargreave halála előtti szavai még a Dűne-sorozatban is megállnák a helyét, annyira jók. Mellesleg teljesen pozitív karakter, csak taktikus, és nem bízik Alcatrazban, ezért akarja magának a ruhát - ami nem mellesleg az övé. És ha már itt tartunk, a Ceph a Föld eredeti gazdája, mint kiderült, csak vissza akarja kapni. Mi ez, ha nem döbbenetes fordulat?! A dramaturgia egy HL2-höz képest még mindig pocsék a játékban, de a sztori nagyszerű rétegzettsége már ebből is átjön.
Szóval ennyit a kioktatós stílusomról. Csak jelezni akartam, hogy a cikkben a sztorira vonatkozó részek sántítanak.
nekem volt szerencsém egy Afganisztánban békefenntartóként szolgált katonával kipróbáltatni a BC2-t (ők ott kint CoD-dal LAN-oztak, mert más nem volt) és csak annyit mondott, hogy a CoD-hoz képest a harci ideg sokkal jobban érződik. sokkal komolyabban oda kell figyelni, nem reflexjátékról van szó, hanem sokkal inkább észjátékról. én erről beszéltem realitás címszó alatt, nem azokról az apró marhaságokról...
amiket te felhoztál ellene, egyszerűen nem állják meg a helyüket, mert ez játékmechanikailag szükséges. ha van jármű, ne kelljen már tankjogsit csinálni előtte, könyörgöm. gondolkozzál már! arról nem is beszélve, hogy képzeld el, átviszi a betonfalat egy gépkarabély, akár milyen hihetetlen is. lehet, hogy neked a CoD-on edződött játéktechnikád mellett zavaró az, hogy ha beülsz egy fal mögé, azt előbb-utóbb kiszedik mögüled. de ez a VALÓSÁGBAN is így van. az pedig, hogy NEKED fél tár kell egy emberbe, saját egyéni szoc problémád. fejre kell célozni. akinek ez nem megy, mehet CoD-ozni
Gépkarabéllyal szétlövöd a vasbetont, fél tár kell egy emberbe.
meglestem, valamilyen viisszarúgása van a fegyvereknek C2-ben is, de hát nanopizsamában simán fogjuk a helyéről letépett géppuskát is. szóval ezen nem kell fennakadni. főleg, hogy többször zuhanunk gond nélkül 4-5 emeletet is.
nekem bejött a BC, BC2 is, de azok teljesen más játékok (húzz vissza a combat zone-ba, vagy megdöglesz!).
(Congratulations!!!! You WINNER!!! (10 év letöltendő a Szegedi Csillagbörtönben) XDXDXD)(BF3:EnforcerHUN)(MW3:http://steamcommunity.com/id/Kill_Them_All1)
ennek a játéknak pont a hangulat a lényege - nem is értem az arra adott alacsony pontszámot.
el- és befogadható története van, a játékmenet egy pillanatig sem unalmas, a deltás lopakodás aázatos híveként sem.
grafikája elsőrangú, ahogy mindenki várta, ehhez képest 1920/gameren szépen elfut egy 3+ éves vason, ez meglepő volt.
a CoD híveknek ott vannak a rendkívül eredeti "mássz az egérrel" akciók (vazzeg! kapartam közben az arcom, mint Alcatraz az aszfaltot...)
számomra ez az arany középút a Flashpoint és a Cod/MoH stílus között. néha volt egy kis bezártságérzetem az első részhez képest, de valahogy el is kell futnia a gammának és hál'istennek többféle taktikával végigjátszható, ami a sajátja.
Én ebből arra következtetek, hogy az Arma azért rosszabb a CoD-nál mert csúnyább a grafikája. Tévedek?
D E E P R I V R ✪ soundcloud.com/deeprivr
Én örülök, hogy mára az FPS műfaj is ennyire szerteágazó lett, így mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. Aki szereti, ha kézenfogva végigrángatják a játékon az talál magának olyat. Akinek meg az kell, hogy mindent ráhagyjon a játék és csak a keretszabályok legyenek lefektetve az meg olyannal tud játszani.
Mindegyiknek megvan a maga célközönsége, és mindegyik más módon szórakoztat. Ami közös, hogy minőségi játkhoz, bármelyik stílusban rengeteg munka, kreativitás és innováció kell (akár technológiai). Ezért (is) én nem gondolom, hogy bármelyik előbbre való lenne a másiknál.
Gaming is about killing time, not killing people
Hozzáteszem, a Crysis annyira nekem sem jött be, a Crysis 2 meg már nem is érdekel.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7
és ezzel szerintem rajtad kívül mindenki így van
Na-na-na! Értem én, hogy ingerült vagy, meg minden, de azért ekkora ordenáré baromságokat ne állíts már!
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
Ugyanez a Crysis 1-2 esetében is elmondható: az első rész relatíve szabad területtel rendelkezik, ezáltal növelve a lehetőségeket (nem is beszélve a dzsungelről, mint hangulatelem), a második rész noha tartalmaz 1-2 izgalmasabb scriptelt jelenetet, de cserébe eldobja a szabadságot, és csőjátékká alakul. Részemről szívesebben játszom újra az első részt, mint a másodikat, a környezet, és a "sandboxosabb" stílus miatt is.
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
"Nekem meg tetszett, meg még elég sok embernek, aki tudott szakítani a csőefpéeses beidegződéssel" - ezt írtad a FarCry 2-re. nos, ha az a szabad FPS, hogy kapsz egy iksz négyzetkilóméteres területet, ahol gyakorlatilag fákon meg bokrokon kívül semmi nincs, csak fűbe rejtett gyémántos bőröndök (!!!), a küldetések meg annyibol állnak, hogy gyere ide, aztán menj a pálya másik felébe a buta dzsippeddel, vagy egy SUV-vel, közben győzd le az életedre törő bennszülötteket, majd odaérve lőj le pár embert, akkor köszönöm, nem kérek belőle. mindez egy-két küldetésig még oké lenne, de hogy a játékidő 90%-át az tegye ki, hogy autóba be, zötykölődés, autóból ki mert a semmiből ottermett egy dzsipp megtömve bennszülöttekkel, lelőni őket, majd autóba be és így tovább, az már rohadt gáz. és ezzel szerintem rajtad kívül mindenki így van.
lapát meg homokozó mindegyikben van. ez elég sovány érv már megint.
Hát, egy Call of Duty-ban pl nem igazán van lapát meg homokozó... Sztori-vezérelt, agyonszkriptelt csőefpées... Nem akarom szaporítani a szót, ezzel mindent elmondtam, ha nem érted, hát nem érted.
A "sovány érv" dumád pedig sovány érv, mert minden érvre rá lehet fogni, hogy sovány, attól függ, hogy honnan nézi az ember...
a történet folyamába nem szólhattál bele, a küldetéseket úgy adta a játék minden alkalommal, ahogy a legelső végigjátszásra. mi ez, ha nem egy cső FPS, csak annak illúziójával, hogy bárhová mehetsz? téged beetettek ezzel, hát így jártál.
Nem attól csőefpées valami, mert mindig ugyanolyan sorrendben következnek a pályák... Hoppá! Fogalmi zavarok, kedves "cikkíró"... Pl. az ArmA című játékokban is mindig ugyanazt a történetet követve viszed végig a kampányt, mégsem csőefpéesről beszélünk, mert az valami egészen más
Az, hogy "bárhová mehetsz", az tényleg illúzió, de csak mert valaki azt hazudta neked. Viszont, ha nem is mehetsz bárhová, de egy viszonylag nagyobb területet bejárva volt lehetőséged a helyszineket több oldalról megközelíteni, és nem szkriptelt, viszonylag okos MI ellen küzdeni, és nem egy két méter széles folyosón kell végigszaladva az előre megírt szkript szerint ugyanakkor és ugyanott felbukkanó ellenfeleket irtani (a'la CoD). Hát ha valami, akkor a CoD-feeling sokkal inkább illúzió.
előtte ugyanis előtte aki FPS-ezni akart az lövöldözni akart, nem pedig bejárni egy szigetet mondjuk
Nem is nagyon volt előtte olyan FPS, amiben nagyobb területet be lehetett járni. Szóval eszi, nem eszi, nem volt választása a játékosnak Pedig de nagy lett volna már akkor is egy OFP-féle szabadon csatangolós, szabad taktikai/stratégiai lehetőségeket biztosító FPS-el nyomulni!
hozzáteszem, nekem sem tetszett.
Nekem meg tetszett, meg még elég sok embernek, aki tudott szakítani a csőefpéeses beidegződéssel
most akkor szerinted melyik a jó irány? egy jól megkoreografált, megrendezett és átgondolt "csőeffpéess", vagy egy pár perc alatt unalomba fulladó, teljesen bejárható világú fps?
Megmondom: egy jól megkoreografált, megrendezett és átgondolt, teljesen bejárható világú FPS Mellesleg a teljesen bejárható világból nem következik automatice, hogy unalomba fullad, szóval ez kérdésfeltevés hibás
"Szerintem meg a játékosra volt bízva, mennyire szórakozik vele jól, a homokozót és a homokozólapátot ideadták." - ezt pedig bármelyik csőeffpéessre rá lehet mondani. lapát meg homokozó mindegyikben van. ez elég sovány érv már megint.
"hogy nincs annyira megkötve a kezem." - nincs ANNYIRA megkötve a kezed? a történet folyamába nem szólhattál bele, a küldetéseket úgy adta a játék minden alkalommal, ahogy a legelső végigjátszásra. mi ez, ha nem egy cső FPS, csak annak illúziójával, hogy bárhová mehetsz? téged beetettek ezzel, hát így jártál.
az utóbbi évek felhozatalából (visszagondoltam egészen 2000-ig, előtte ugyanis előtte aki FPS-ezni akart az lövöldözni akart, nem pedig bejárni egy szigetet mondjuk) össz-vissz a FarCry 2-t tudom felhozni olyan példának, ami engedett egy kis szabadságot, mellette pedig halvány sikert könyvelt el magának. hozzáteszem, nekem sem tetszett. most akkor szerinted melyik a jó irány? egy jól megkoreografált, megrendezett és átgondolt "csőeffpéess", vagy egy pár perc alatt unalomba fulladó, teljesen bejárható világú fps?
Ja, és igen, ha tartalmatlan, sótlan, ízetlen, akkor már helyből sok a 8,5 pont. Én az olyanokra max. 6-7 pontot adok, ha a többi része egyébként rendben van. Dehát ízlések és pofonok...
És igen, kényszerem volt ezt megosztani, nehogy belémbüdösödjön
nekem nem tetszett az első rész, mea culpa, még az annyit emlegetett delta fokozaton sem (direkt kiróbáltam, annyit magyaráztatok már róla). attól, hogy nehezebb, mint normálon, még ugyan olyan sótlan, ízetlen, mint előtte volt. ez van.
féltem a cikk megírásától, mert sejtettem, hogy lesz egy köteg emberke, aki majd nagyon ellenzi azt, ahogy a cikkemet megírtam róla, de az ő dolguk. olvassatok csak utána szépen, az én cikkemnél csak rosszabb értékeléseket kapott mind külföldön, mind itthon, szóval én még viszonylag kegyes is voltam vele, mert nem éreztem azt a sótlanságot mint az első részben, látom a fejlődés és ezt így próbáltam meghálálni a Crytek dolgozóinak. van még hova fejlődni a cuccnak, mert még mindig nagyon lapos az összkép, de jó irányban haladnak. bár csak minden játéknak ilyen jól sikerülne a második része... akkor már sokkal jobb helyzetben lennénk.
Amúgy meg én azon a véleményen vagyok, hogy a Crysis 1-ben benne volt az, hogy kib@szott jól szórakozzon vele az ember (főleg delta fokozaton), az már más kérdés, hogy aki jó kis CoD-os beidegződéssel fogott hozzá, és csőefpées jellegűen végigszaladt az egészen, annak köze nem volt a játékhoz
Ez a forgatókönyv dolog engem nem érdekel egy ilyen típusú játéknál, ahol a közvetlen akció maga az élmény. Szerintem pont annyi története volt, ami elégséges ahoz, hogy változatos helyszíneken vezesse végig a játékost.
Ma már szokás minden játéknál a történetet számonkérni, de szerintem egy kifejezetten akciójátéknál fölösleges. A Crysis-on is látszik, hogy nem akar igazán semmit sem elmesélni, csak van egy történet ami összefogja a pályákat.
Gaming is about killing time, not killing people
Leírom akkor még egyszer, hogy az első résznek a hangulata fogott meg, az hogy - ha csalóka is volt a dolog - nagy területek voltak, volt merre menni, volt választási lehetőség. Ebben nagy része volt a környezetnek, ahol az egész játszódott. Téged nyilván nem fogott meg a hangulata, van akit a Stalker hangulata nem fog meg, mindenki más. Ezt az: az első rész mellett semmi érvet nem tudnak felhozni, cska azt, hogy "merthogyaz szebb volt meg dzsungel" dolgot viszont felejtsd már el, mert unom hogy újra és újra le kell írni, hogy miért tetszhet nekem (és esetleg másoknak) az első rész (jobban).
egy csapat programozó nem tud jó játékot fejleszteni. jó engine-t igen, mint a mellékelt ábra is mutatja, de a jó játékhoz kell egy jó forgatókönyv, egy jól kitalált világ is, nem csak egy kellemes játékmenet.
Egyébként így volt anno a Far Cry-al is. Legnehezebb fokozaton egész más volt a játékmenet, mert már abban is skálázódott az AI a nehézséggel, nem csak a fegyverek sebzése növekedett meg.
Gaming is about killing time, not killing people
félre ne érts, nekem tetszett, meg ott van pozitívumként, hogy hosszú és végtére is érdekes, izgi. de mégis, sótlan az egész. valami nagyon hiányzik belőle. minden rész szinte tökegyforma. az egyetlen olyan helyszín, ami megmaradt bennem, az a Time Square. ott bizony nagyot pislogtam. meg az a jelenet is zseniálsi... de nem akarok spoilerezni azoknak, akik még nem tolták végig
No other way but down!
Crysis 2 (Ismertető)
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással
- 2. A Watch Dogs franchise halálát pletykálják
- 3. Beat Slayer teszt – Ritmikus sportpofozkodás
- 4. Children of the Sun teszt – Egyszemélyes hadsereg
- 5. Újra dátumot kapott a Men of War II
Legfrissebb fórumtémák
- 00:43
- Hometopia early access próbakör – Nem csak lakberendezőknek [hozzászólások] [2]
- 22:45
- Sorozatok [10788]
- 22:41
- Elden Ring [62]
- 13:00
- Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással [hozzászólások] [4]
- 11:54
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43685]
- 10:47
- Dakar Desert Rally – Szavannák, fekete nők, ó-ó Szaúd-Arábia! [hozzászólások] [10]
- 23:29
- Júniusban jön a Life by You [hozzászólások] [2]
- 22:00
- Dark Souls III [108]
- 18:50
- Újabb színészek jönnek a Budapest Comic Conra [hozzászólások] [2]
- 12:40
- A magyar labdarúgó válogatott [4448]