„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Csoportos keresetet adtak be a CD Projekt ellen a Cyberpunk 2077 miatt [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Csoportos keresetet adtak be a CD Projekt ellen a Cyberpunk 2077 miatt
Befektetők csatlakozását várja a pert indító ügyvédi iroda.
Ismerősöm 2 hónapos PS4 PRO-ja sem járt jobban. Neki jelenleg is játszhatatlan a cucc.
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
Az meg nem hinném, hogy sokat jelent, hogy "szeretett volna több lenni". As I said, itt a bugokon és barátain túl sincs túl nagy mélység, vannak jó mellékszálak, a fő szál se lenne rossz, csak épp hirtelen vége - ezt meg hiába csiszolgatják. Ha technikai problémáktól mentesen jön ki (amiket én személy szerint eleve alig tapasztalok), ez akkor is egy underwhelming, üres, élettelen, túl hamar kiadott játék. Alapvető hiányosságokon meg nem pár hónap változtatott volna, mint pl. a rengeteg kivágott kontent, vagy az AI nevetséges mivolta.
Számomra pont az inverze volt ez az immerziónak, amit tapasztalni szoktam játékoknál: itt minél többet játszottam, annál jobban ment el a kedvem, és estem ki a világból. Talán a jobban sikerült sztorielemek és bizonyos karakterek miatt számomra ez egy jó szívű 7/10, de inkább 6, és a bugok miatt le se vontam.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
És én továbbra is védeném magát a játékot. Mert vannak jelei, hogy ez szeretett volna több lenni, és az alapok már megvannak, csak csiszolni kell. Ahogy hallottam, olyan PS4-en, amit nemrég újrapasztáztak és az adatbázis rendberakás is megvolt az elmúlt fél évben, kevésbé problémásan fut. PC-n is inkább a low-end gépeknél jönnek elő komolyabb gubancok (plusz ugyebár ott mindig megvan a nagy kérdés, ki mennyire konfigurálta szanaszéjjel a rendszerét). Egy fejlesztő alapvetően ilyesmire nem tud készülni, de azért próbálkozik. Kérdés, mennyire volt ügyes. Itt láthatóan nem igazán - és valószínűleg csak pár hónap kellett volna még.
@kicsizoz_7, ez rendben van, csak szerintem nagyon fontos megérteni, hogy hiába tetszik vkinek a játék, lehet ez akár neki a csúcsok csúcsa, akkor is át lett verve. És akkor is nagyon rossz üzenete van annak, ha ezt meg lehet úszni, ha csak kisebb megingásnak veszik. Nem szabad ilyen szinten elfogultnak lenni.
Ha veszek pl. egy méregdrága autót vagy okostelefont, de a beígért minőséghez képest egy fost kapok, attól az még lehet életem legnagyobb élménye, legjobb cucca, ettől még meg lettem vezetve. Ahogyan több millió másik ember.
Az pedig nem igaz, hogy legtöbb embernek az okozta a csalódást, hogy GTA-t várt. Biztos voltak olyanok is, akik magukat verték át, de a többségnek nem az a baja a játékkal, hogy nem GTA-szerű. Ez egy csúsztatás és terelés. A CP2077 objektív szempontok alapján több szempontból egy hányadék. A szubjektív részen lehet vitázni, de nem érdemes, az tényleg mkinek egyedi megítélése.
Viszont ha nem, akkor érdekelne, hogy mégis mi kiemelkedő van ebben. A fapados combat, a nem létező AI, a csodás wanted&pursuit rendszer, az ezer rendőrmeló "side content" (amihez tovább tart eljutni, mint megcsinálni), a cyberpunk világban egy később testreszabhatatlan karakter, a kiherélt life path (ahol úgyis mindenki tíz perc alatt street kid lesz), a játék utolsó fejezetéig nem számító "döntések", a siralmas vezetési modell, az értelmetlen loot és salvage ökoszisztéma? Lehet válogatni végülis.
Mindenki szeretné a jót meglátni, és a kezdés után itt-ott én is egészen élveztem, de tegnap estétől majdhogynem reggelig most nekifeküdve (jó most melózni amúgy ) annyit tudok mondani, hogy ez szimplán egy kiherélt élmény. És ez már nem a bugokon, és nem a technical state-en múlik, hanem azon, hogy alapjaiban nincs meg benne az, amitől kiemelkedővé válna - sőt.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Alapvetően a designerek és a fejlesztők terjesztik elő, mit mikorra tudnak megvalósítani, és hogy. Ha a menedzsment ebbe belefolyik, akkor fordított felállás lesz: ők diktálják, mi mikorra és hogyan legyen kész. Na ez az irány az, ami nem szokott működni, lásd Anthem (valami olyasmi rémlik, hogy vagy háromszor írták át teljesen a játékot kezdve olyan dolgokkal, mint az alap játékmechanika). Vagy ott az Aliens: Colonial Marines - ott is voltak ígéretek, csúszások, maga Randy Pitchford is ajnározta a cuccot, aztán kaptuk, amit kaptunk. Vagy a Duke Nukem Forever, ha már Gearbox. De a Daikatana is kvázi döglötten érkezett, hiába ígérgetett Romero mindenfélét (meg váltott fejlesztés közben többször is motort).
Én úgy látom, hogy egyszerűen félremenedzselték ezt a projektet. És ez egyedül a vezetőség sara.
Legnagyobb baki, hogy rendre úgy beszéltek róla, mintha egy GTA-t készítenének, miközben nem GTA, annak ellenére hogy vannak benne járművek. Legtöbb embernek ez okozta a csalódást, de ettől még ez egy remek játék!
Inkább egy DeusEx és witcher keverék.
Amelyik független stúdió befektetőket von be, mind megy a levesbe, úgy tűnik itt sem lesz másképp. Befektetők nélkül el tudom képzelni, hogy csúszik még egy évet...
Ráadásul úgy rémlik, hogy kifejezetten a konzolos, azon belül is az előző generációra történő finomhangolásra hivatkoztak a tologatásnál, láttuk mi lett belőle. Ráadásul eleve nonszensz volt a "régi" konzolokra hivatkozni, miközben konkrétan arra történt a fejlesztés éveken át.
Mi lett volna, ha kapnak még fél évet? Nem tudjuk, de így is kaptak a 8 év mellé még 8 hónapot. Sikerült előállni egy olyan játékkal, ami tartalmilag elmarad az ígéreteiktől, cserébe mocskos bugos, továbbá teljesítményben is katasztrófa.
Mindezt a fejlesztők túlóráztatásával. És akkor ezek hirdetik magukról, hogy a szerepjátékokban ők a No.1, röhej.
Ami a legnagyobb baj, hogy ez az egész nem szerencsétlenkedés vagy balfékeskedés volt. Itt nem(csak) arról van szó, hogy hibáztak, rosszul mértek fel dolgokat, túlvállalták magukat, túltolták a marketinget, önteltek voltak stb..
Itt konkrétan a stratégiájuk a hazugságokra épült, ez ami vérlázító. Nem kisebb csúsztatásokra vagy nagyzolásokra, hanem ennél súlyosabb félrevezetésre. Ők másztak ennyire magasra, ők fordították magukra ennyi ember figyelmét, hogy aztán ekkorát eshessenek és ennyi játékosnak foshassanak egyszerre az arcába.
De a lényeg az, hogy Keanu Reeves-re volt pénz, azt sikerült megoldani, hogy lehessen a karakteremnek fél méteres lőcse óriási szilikoncsöcsökkel, mert ezek fontos dolgok.
Ami hatása talán már most látszik, az az, hogy Chris Roberts minden konkrét dátumot törölt a Squadron 42 roadmapjéből, és átment "when it's done" üzemmódba. Emellett kijelentette, hogy semmit nem fogunk látni a játékból addig, amíg a megjelenés belátható közelségbe nem kerül. És akkor magáról a Star Citizenről nem is beszéltünk...
Amúgy a másik nagy lengyel produkció is érdekes helyzetben van, mert elég nagy a csönd a Dying Light 2 körül is. A Hellraid sem egészen az lett, aminek eredetileg beharangozták.
Az Anthemről se sokat tudni azon kívül, hogy átdolgozzák.
Mindenkinek megvolt erre a lehetősége. A hype (soha) nem jelent semmit, tipikusan a légy és a szar esete.
No Man's Sky-t meghurcolták rendesen (vagyis hát a Hello-t, vagy mi a fszom a nevük), és azért ne azt hozzuk fel, mint a "játékipar működése", akkora szemenszedett hazugságokban szerintem nem sokszor volt részünk.
Ubi-EA emlegetése felesleges, ott pont a fordítottja van: CDPR-t mindenki istenítette mindenért, csak mert ők azok, előbbi párost meg mindenki egyből köpködi, amikor bejelentenek valamit. Már elfogadtam, hogy én is egy szégyen ember vagyok, amiért AC-vel játszom, mert igazából én ugyanazt játszom minden évben - ugye a netes megmondóemberek jobban tudják annál, aki amúgy tényleg játszik velük. Egyszerűen számít a stúdió overall megítélése mindenben, és így robbanhatott ez a fiaskó is ekkorát. Ubi és EA szépen fokozatosan elérte ezt a rosszmájúságot, nem tettek ellene, amikor még tehettek volna - CDPR most nagyon hirtelen ült seggre, és velük együtt millió játékosuk. Nem nagyon volt idő arra, hogy lassan kialakuljon egy "halk morajlásból" valami más - bár szerintem a CP fejlesztési ideje alatt jóval több ilyesmi alakulhatott volna ki, de hát azalatt meg mi voltunk az istenkáromlók, amiért nem bízunk bennük.
Amúgy hogy a BioWare hogy létezik még, mint stúdió, az számomra rejtély. EA helyében nem tartanám már őket. Anthemmel nem az volt a probléma, hogy nem "BW minőség" (mi volt az utoljára? DA Origins? ME2?), hanem hogy egy zsák szar, lol. Egyszerűen nem volt jó annak sem, aminek kiadták, pontosan a looter-shooterek fő elemeit rontották el. Valamint az is tele volt hazugsággal, XY majd hogy fog működni, milyen eventek lesznek, stb. stb. De ugye ott is tudjuk már az igazság nagy részét, hogy BW se tudta, mi a fenét művel.
Van különbség abban, hogy másképp mutatnak be egy work in progress küldetést, és abban, hogy bizonyos funkciók SOSEM léteztek működőképes koncepció szinten sem (Anthem). Egy W_D vagy Division bemutatóval semmi baj nem lett volna, ha nem basznak mindenkit át a manipulált grafikával és tech dolgokkal. Ugyanígy nincs baj egy mocsárban demózott griffel, vagy nem létező küldetéssel, ha amúgy a játék valós működését demózza. Sokszor nem is csak a work in progress miatt van ez, hanem hogy ne spoilerezzenek semmit, a bemutatóra más küldetést írnak, vagy módosítanak egy meglevő koncepciót.
Azzal nagyobb baj van, hogy az újabbak közül kb. egyetlen CP promó videót néztem (Lifepaths), és egy negyed órás szekciót promóznak szét, mintha számítana... Nomad karakterem van, a játékban konkrétan egyetlen jelenet van, amit nem mutattak meg itt a videóban (kihallgatás), helyette tele van nyomva későbbi Badlands küldetések jeleneteivel (gondolom, nem tartok még itt). Ha nem is hazugság, de teljesen felesleges félrevezető felhype-olása egy nagyon minimális súlyt hordozó játékelemnek. Egyszer se sikerült még nomádnak éreznem magamat, öt percnyi vezetést kaptam az "otthonomból". Ha később kapok valami exkluzív részt még ott kint, akkor előre is bocsánat, és tárgytalan. De most vagy pont én választottam be szarul, hogy ezt a videót láttam, vagy van kis kaksi a palacsintában.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Mintha egy éttermi kajálás után külön 8x felhívnám a figyelmet, hogy nem az volt a fő gond, hogy legyek úszkáltak a levesemben, hanem, hogy gulyás helyett paradicsomlevest kaptam, de még le is akarták nyomni a torkomon, hogy az márpedig gulyás, csak kicsit másképp. Ezek után pedig leírnád, hogy aki kiakad pár légyen a levesben, az mekkora bohóc, hisz bkivel megeshet.
De ha ennyire érdekel, nem játszottam a játékkal, mert az előrendelés nálam elvből ki van zárva, de már a tologatások is kellően elbizonytalanítottak, a kiadás körüli balhé után pedig egyértelmű volt, hogy ezért és egy ilyen stúdiónak egy jó ideig tuti nem fogok pénzt adni. Nem mintha ennek bmi köze lenne ahhoz, hogy a CDPR mit csinált vagy milyen a játék. Semmi olyan elemét nem támadom a game-nek, amit ne lehetne megítélni videók és egyéb elemzések alapján.
@Sityi, ezért is írtam, hogy nyilván nem a játékosok érdekében és az értük való kiállás okán történik a pereskedés, hanem saját érdekből. Ettől függetlenül, ha ez teremt egyfajta precedenst, az talán megzabolázhatja a jövőben a stúdiókat. Vagy épp mások bátrabbak lesznek perelni egyéb indíttatásból is, pl. mert alaposan átverték a játékos közösséget.
@davkar, azért egy ME3-at ne hozzunk már ide összehasonlításképp. A döntéseink pl. igenis számítottak, csak sokan vmiért szerintem irreális mértékben képzelték ezt el. Azt hitték, hogy majd mekkora jelentősége lesz évekkel később annak, hogy pl. vmi jöttmentnek adtunk-e fegyvert anno. Ilyen szinten persze nem számítottak korábbi választásaink, egyébként igen. Amennyiben egy ekkora háborúban számíthatnak korábbi piszlicsáré dolgok.
De a többi példáddal is az a baj, hogy kiemelsz 1-2 dolgot, amit ígértek, de nem vagy nem úgy kerültek a játékba. Ezek is problémák, de meg se közelíti a CP2077 esetét. Az arányok ugyanis nagyon ugyanazok, és ez nem mindegy. Ha itt is csak pár marketingszagú ígéret lett volna, amit évekkel korábban megígérnek, aztán nem úgy lesz, akkor nem kattogna senki.
Ezért nem is értem a többi játék és kiadó felhozását. Nem kéne ezzel a szituval összekeverni azt, hogy kijön egy játék bugosan, kimaradt belőle 1-2 dolog (pl. ami trailerben vagy demóban volt), nem elég optimalizált, azzal meg pláne nem, hogy vkinek személyes csalódás vagy nem tetszik neki vmiért, mást várt. A CP2077 ugyanis egyszerre tudja ezeket, ráadásul igen magas fokon.
Rohadt bugosan jött ki, de ezt úgy kell érteni, hogy tele van hibákkal, olyanokkal is, amik törik a játékot. Annyira optimalizálatlan volt, hogy játszhatatlan volt egyes konzolokon, de a többin is komoly teljesítményproblémák léptek fel. Ennek kapcsán az is tetszik, hogy sokan már rögtön ugrottak a CDPR védelmébe, hogy "hát az a hülye, aki a régi fos hardvereken bmit is várt, egy ilyen fantasztikus játék nem tud elfutni olyan trágyákon", aztán érdekes mód azóta a patch-ekkel javult a teljesítmény is. Akkor vajon a hardverrel vagy a szoftverrel volt a gond?
Ja, és persze nem pár megígért dolog hiányzik belőle, arról nem is beszélve, hogy ezeket hetekkel a játék kiadása előtt is gőzerővel promózták. Van a másik topikban egy szolid linkgyűjtemény, már az is egy elég szép lista. Ja, és mindezt úgy, hogy 2x halasztották a megjelenést.
És akkor most várom, hogy mely játékok voltak azok, amik megfeleltek a fenti feltételeknek. Mert 1-1 aspektusra könnyű előhúzni a tarsolyból példákat, de olyanokat kérnék, ahol minden probléma teljesült, és ilyen mértékben.
Annyira kíváncsi lennék mi menne, ha ezt a produkciót egy EA, Bethesda, Bioware vagy UbiSoft vezeti elő. Ahol lootboxokért, bugos arcanimációkért vagy fos minőségű exkluzív szatyrokért lettek lehordva mindennek. Persze nemcsak azért, de minden egyes komolyabb hibáért vagy hiányosságért pörögtek az új cikkek, hogy mekkora szemét a kiadó. A CP2077 esetében meg külön weboldalakat vagy fórumtémákat kéne létrehozni, ha minden ilyet külön akarnának tárgyalni.
És csak, hogy egyértelmű legyen, leírom újra. A CP2077 (működő és normálisan futó verziója) nem egy rossz játék, sőt jónak is mondható, nem ezzel van a gond. Folyamatosan javul és mondjuk 1 év múlva a bugok nagy része ki lesz belőle herélve, sőt val.szeg a teljesítménygondok jó része is megjavul, nem is ezzel van a gond.
Ettől függetlenül 2 csúsztatás után ilyen állapotban kiadni egy játékot óriási szégyen és pofátlanság. És ezzel kapcsolatban is kamuztak folyamatosan, mert ne mondja már nekem senki erre a foshalomra, amivel startoltak, hogy ez májusban már amúgy kész volt, csak még reszelni kellett rajta pár dolgot, hogy a megfelelő élményt nyújthassa.
De ami még nagyobb gond, hogy nem azt adta, amit ígért, és nagyon nem. És itt nem arról van szó, hogy a képen szebb volt a kaja, mint ahogyan nálam kinézett az elkészítés után, vagy hogy pár árnyalattal eltér a ruha színe, vagy egy benchmark teszten vmivel gyengébb eredményeket kapok, vagy hogy kimaradt a teló mellől egy fólia. Itt ennél sokkal súlyosabb eltérések vannak. És senki nem szorított fegyvert a CDPR fejéhez, hogy hazudjon, majd később folyamatosan folytassa ezt a kamukampányt.
Szóval értem én, hogy az iPhone12 is egy remek telefon, csak ha vki egy Pro Maxot vett és ahelyett kapta, akkor már nem olyan kedves a leányzó fekvése. Ne ő legyen már a hiszékeny, naiv, szarrágó, kötözködő, gyűlölködő stb. figura azért, ha ezt szóvá teszi, sőt akár jogos igazságszolgáltatásnak éli meg, ha ezért az eladónak felelnie kell, aminek súlyos következményei lehetnek.
Mass Effect 3 féle "döntések számítanak" rémlik még? Azóta minden magát ezzel hirdető rpgnél a reflex egy "ja persze..." kéne, hogy legyen. NMS "menj akárhova, játssz együtt a haverokkal, galaxis közepe a végcél", stb? "16x times the detail". Ésígytovább. Aztán ott a gameplay. Demók, amik be se, nem úgy, kerülnek a végleges játékba? Kapásból a bioshock infinite és a watch dogs jut eszembe. Vagy a divisionök hangulatos, milyen jó együtt a játék, mintha scriptelt lenne multi beszélgetései. Vagy a battlefieldek. Witcher 3 is a mocsárban demózta a griffet és az akkor mutatott "megmenteni a nőt a banditáktól" quest be se került a végleges játékba, a háza továbbra is ott áll elhagyatottan. Basszus, E3, gamescon és az összes többi -con (van is itt egy poén) pont erről szól, hogy jól beetetnek a látványos videókkal.
Fogyasztónak mostanra tudnia kéne, hogy bármiféle ígéret, mutatott anyag nem szentírás, hanem a legjobb esetben is csak egy nagyjából reprezentatív promója a végleges játéknak. Ez vagy meggyőzi vagy nem. Ha igen, akkor innentől kezdve minden előzetes vagy d1 (közeli) vásárlás egy megelőlegezett bizalom, kockáztatás. Lehet akárki (Blizzard útját kell magyarázni?) a fejlesztő, kiadó, még a "legbiztosabb" vételnél is nagyot lehet koppanni, mert mindig előfordulhat valami technikai vagy tartalmi gebasz. Csak úgy zárójelben szerintem a tlou2 féle "botrány" is kisebb lett volna, ha nem karaktercserés trailerrel hypeolja fel a visszatérő játékosokat.
C77 esetében az egyedüli számonkérhető "ígéret" az "olyan, mint a többi játékuk" volt. Anthem is ebbe bukott bele, az emberek bioware minősége vártak (sztori, karakterek), ehelyett egy üres, butított lootershootert kaptak tele technikai hibákkal. C77 ezt az "ígéretét" megtartotta. Ha csak a kék kérdőjelek lennének (az unalmasabb, lootolós részek), akkor itt is joggal állna a bál.
PC-n pont annyira bugos, mint a többi releasük. Elsősorban pc fejlesztés volt, ezt be is ismerték. Az elhúzódó fejlesztés miatt beleértek a nextgenbe is, a legjobb megoldás az lett volna ha a lastgen verzókat úgy két éve kukázzák. Egyetértek, hogy a "jó lesz, játszható" szövegeket nem kellett volna ekkora arccal tolni, de na bumm, így alakult, csak ezért nem kellene őket megfeszíteni. Mire kikalapálják, akkor is csak egy csökkentett forgalmú, 30 fpses valami lesz, ami nem adja át az intended pc-nextgen élményt, mert hát nagy csodát nem lehet itt tenni.
Perhez kapcsolódóan mások már leírták miről van szó, játékos magasról le vannak szarva.
A végén megint ferdítesz: nem azért perelnek, mert bugos a játék. Akkor a Ubisoft már tönkrement volna régen. Azért perelnek, mert nem fut a játék, illetve azért, mert egy csodálatos, zamatos almát árultak, az volt a reklámban, meg a borítón, és a dobozban egy kukacos, fonnyadt körte volt. Full más az egész, mint amit ígértek. És nem tévedtek, nem véletlen volt, nincs szó ilyesmiről, itt egy tudatos félrevezetés és hazudozás zajlott az előfizetések számának növelése érdekében. Azt állították, hogy menni fog, és nem megy. Ezen nem tudom mit lehet menteni.
Még egyszer aláhúzom, nem a bugokról van szó.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Lehet örülni, nem örülni, de a tények azok nem változnak. Kiadták a félkész cuccot, hatalmas hazugsághullámmal övezve, és ezzel ők ugyan eladtak 13m példányt, de a befektetők beszopták. Szerintem teljesen jogos a per. Ha nem tetszik, nem kell tőzsdére menni.
Elég ciki amúgy, ha annak kell mentegetőzni, akit zavarnak a bugok. Hát még ha nem fut rendesen.
Disclaimer: én nem játszottam vele, nem is fogok, amíg egy összeeszkábált szartalicska, simán csak ez a vita bosszant fel, mint szoftverfejlesztőt.
I wish I could have known about the view from halfway down
Ha ennek a szarnak a vége az, hogy bedől a CDPR-t az rosszabb lesz. Befektetőket leszarom, konzolom nincs, PC-seknek rosszabb lesz.
Emellett/Plusz a CP2077-et érintő kritikámtól függetlenül, én nem örülnék, ha a földbe állna a CDPR. A játékaik miatt sem, a dolgozóik miatt sem, a GOG miatt sem (erről minta sokan megfeledkeznének, hogy sok régi játék vált/válik futtathatóvá modernebb rendszereken, valamint pár új játék is itt van meg a CDPR játékain kívül: Pillars of Eternity, The Outer Worlds, Shadow Tactics: Blades of the Shogun/Desperados 3, Disco Elysium). Ha a CDPR és az érdekeltségeik földbe állnának, nemcsak a játékaik fejlesztőit küldenék a levesbe, hanem magát a GOG-ot is, az ehhez kapcsolódó munkaerővel és a játékosréteggel.
Azt nem mondom, hogy ne legyen felelősségre vonás pl. az általuk elismert alap PS4/X1 verziók súlyos problémái miatt, de ezen alapon -tudom már elhangzott- bugos játék/megígért elemek hiánya miatt egy halom stúdiót/kiadót a földbe lehetett volna döngölni (EA-Anthem, Besthesda-Fallout 76, Ubisoft-AC Unity, de még lehetne sorolni, sőt, ne feledjük a Rockstarnak is volt teljesítmény fiaskója a PC-s RDR2-nél). Azzal egyetértek, hogy nem árt, ha 60 eurós (a jövőben ez a kategória 70€/80€ lehet) címeknél ennek hatására a jövőbe a CDPR, és a többi stúdió mélyen elgondolkodik a tartalomígéretek, a megjelenéskori minőség kapcsán, de azért a vérszagra gyűl az éji vad ne legyen már.
És nem azért, mert EZ a CDPR, a többi stúdió kapcsán is ez a véleményem. Semmi értelmét nem látom a saját való életemben sem, hogy örüljek a földbe döngölésnek, még az "ellenségeim" (értsd számomra ellenszenves vagy velem tényleg indokolatlanul szemét emberek) bukásának. tanulság legyen, következmény legyen, de azt túlzásnak tartom, hogy bukjanak is el. És igen, a GOG-on van meg a játék, még így is ezt mondom.
Ez pedig a változásban és változtatni akarásban lévő bizalom. Függetlenül attól, hogy a következő két nagy patch-ig a játékot félretettem.
13 millós eladás, kassza feltöltve
javítások miatt még fél vagy 1 év munka a patch-ekre ami semmi bevételt nem hoz már csak égeti a kasszában lévő pénzt
ingyenes és fizetős DLC-kre szintén 1 vagy 1,5 év munka ami kétséges pénzügyi siker szempontjából.
Tehát
1) nagyon gyorsan le kell állítani minden további munkát, innentől minden egyes további felesztési nap pénzügyi veszteség
2) kasszában lévő pénzt szétosztani a befektetők közt
3) a witcher és a cyberpunk jogait eladni egy nagy stúdiónak és a kapott pénzt szétosztani.
Ez befektetői szemmel a legjobb kimenet a projektből, ezért fognak harcolni, nem jó játékot akarnak, hanem pénzt azonnal.
Mi meg nem kapunk újabb javításokat, és a witcherből meg a cyberpunkból lesz valami közebes 1-2 rész
ubisoft vagy microsoft vagy sony jóvóltából, és ez is bekerül majd egy podcast beszélgetésbe pár év múlva, mint a nem tömeg terméket, hanem valami szinesebbel próbálkozó stúdiók hogyan tűnnek el a süllyesztőben....
sajnálom, mert PC-n bár nem hozta a magas elváráskat, de ettől még remek játék, élmény vele játszani!
Na, megvolt a másik véglet, mint vélemény. Ami az én véleményem illeti: ha van bőr a menedzsment képén, akkor ezért idén nem vesznek fel osztalékot, bónuszt, hanem a melósokat (fejlesztőket, grafikusokat, hangmérnököket, stb.) kompenzáják az elszenvedett crunch miatt. Emellett valami olyan munkarendet alakítanak ki, hogy januártól emberséges körülmények közepette, lehetőleg minél kisebb nyomás alatt tudjanak szerencsétlenek a patchekkel foglalkozni. Aztán ha ez kész van, akkor belevágni / folytatni a kiegészítő(k) és a multi tető alá hozását.
Ezer játék van, amiben ígérnek fút-fát, aztán mégsincs benne a kész produkcióban.
Megint demagogizálsz, egy szóval nem mondtam ilyet, sőt, másik topikban korábban kiemeltem, hogy biztos, hogy vannak ilyen esetek, de egyszerűen az emberi természet milyensége miatt nyilván akinél szarabbul fut, sokkal hangosabban ordibál, és több videó készül erről, mert ebből lesz pénze az adott youtubernek.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
Ha ennyire nem is veszed a fáradságot, hogy megértsd vagy értően elolvasd azokat a "3 topikban szidó" hozzászólásokat, akkor semmi értelme beszélgetni. Gyakorlatilag az összes esetben egyértelműen ki van emelve, hogy NEM a játék megjelenéskori bugosságával van a probléma.
De azt sem értem, hogy mit akarsz kihozni ebből a "kinél hogy fut" témából. Szerinted az összes embert, aki feltöltötte különböző videómegosztókra a tapasztalatait, valójában hazudik és manipulálta a felvételeket? Vagy akik a teszteknél értékelhetetlennek találták a teljesítményt, biztos mind le lettek fizetve a CDPR ellen, nem? Akkor is, ha egyébként tetszett nekik az alapjáték, csak épp játszhatatlannak titulálták bizonyos verzióit.
Ricsinek meg szarrá fagyasztja Pro-t (talán a mai napig).
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Illetve azt hiszem, hogy a játékosok a veszteségükért a szükséges pénzbeli kompenzációt megkapták már azzal, hogy van refund, illetve a lélektani kompenzáció szerintem ki kell, hogy merüljön abban, hogy kevesebb előrendelést lát majd a W4/CP2330/akármi.
Ez ami most történik az vérszagra gyűlő befektetők pénzéhsége. Nem hiszem, hogy ez valamilyen formában is a játékosok előnyére fog válni. Mert ha jól értem akkor nem azért perelnék mert hazudtak (biztos volt kisbetűs rész), hanem mert a félrevezető dolgok miatt a részvények romlottak. A leírt részvényár-ingadozásokat nézve azért ez nem biztos, hogy annyira egyértelműen nyert ügy.
Man literally too angry to die
Értem egyébként amit mondotok, bár mindegyik analógia totál helytelen, nem tudom miért akartok ennyire demagóg módon mutogatni arra, hogy ez tényleg normális dolog, hogy egy játékkiadót beperelnek, mert megjelenéskor bugos a játék.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Megyek, gyorsan beperelem őket én is, mert nem fut a régi laptopomon, pedig kiadták PC-re is.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Hiába ütöd el az élét.
Ha egy gyártó elad neked egy utáfutót úgy, hogy at ígéri és azzal reklámozza, hogy 2 tonnát bír, és összetörik 500 kiló alatt a cuccaiddal, akkor az is nevetséges, ha ezért perelsz? Úgy, hogy tudta jól, pontosan tudta, hogy össze fog törni, hiszen lemérték, de ennek ellenére eladta neked és eltette a pénzed? Nemár...
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Azért ez nagyon nem ugyanaz a kategória, minthogy milyen karaktert lehet csinálni. És nem arról van szó, hogy nem úgy fut, ahogy kellene, hanem élvezhetetlen, játszhatatlan. Ahhoz, hogy vmit játéknak lehessen nevezni, azért meg kell ütnie egy minimális szintet. Ha olyan, mint egy diavetítés, akkor az nem üti meg a mércét.
Nem tudom mit szólnál hozzá, ha vennél egy kocsit, aztán az első hetekben csak 20-szal tudnál menni vele. Biztos nem reklamálnál, elvégre csak nem úgy megy, ahogy kéne. Vagy vennél egy 200k-s mobiltelefont, de a net csak 1 Kbit/sec sebességgel menne, telefonálás közben meg kihangosítva is alig hallanád a másikat.
Ha tudatosan átvágják a vásárlót, azért bizony felelni kell. Ráadásul, ha bizonyos vásárlóknak konkrétan használhatatlan terméket adnak, azért meg pláne. Már így is sok esetben teljesen aránytalanul elkanászodtak a kiadók, a kisember meg mindig szop, mint a kismalac. Ha egy ilyet is meg lehet úszni büntetlenül, annak nagyon rossz üzenete van.
Ha már a játékosok nagy része ennyivel elnézőbb, mint egy EA-vel, Ubival vagy Bethesdával szemben, akkor is legyen legalább vki, aki kiáll részben az érdekeikért. Még ha nem is önzetlenül teszi.
Nevetségesnek tartom amúgy azt, hogy most már perre lehet menni azért, mert egy játék nem úgy fut, ahogy kellene. Három évvel ezelőtt ugyanennek a szitunak esélytelen lett volna, hogy ez legyen a kifutása. Következő per majd arról szól, hogy miért nem lehet törpe karaktert csinálni, ha már néger/ázsiai shemale-t igen...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
A másik fontos dolog, hogy ez NEM egy next gen cím. Attól, hogy olyan katasztrofálisan írták meg, hogy az előző konzolgeneráción szinte játszhatatlan, attól még nem lesz next gen. Nem attól lesz vmi következő generációs cím, hogy olyan erős vas kell hozzá, ami csak a legújabb gépekben van meg. Eleve, nem is lehetett volna sehogy se next gen, hiszen meg kellett volna jelenjen, mire kijöttek az új konzolok. Ill. nem véletlenül jön hozzá majd a next gen patch.
A hazudozásra és félrevezetésre pedig valóban nincs mentség. Meglett volna a lehetőségük, hogy korrekten kommunikáljanak, de ők végig kitartottak az átverés mellett. Márpedig, ha egy cég nem azt szállítja le, amit elvállalt, a vásárló nem azt kapja, amiért fizetett, annak jogi következményei is lehetnek.
És itt tényleg nem a bugokkal van a probléma. Érdemes hozzátenni, hogy ha egy játékot kiadnak egy adott formátumban, akkor ezzel vállalják a felelősséget azért. PS4 és Xbox One esetében viszont játszhatatlan a játék, innentől kezdve mindegy milyen jó lenne. A vásárlók nemcsak hosszú éveket vártak rá, de gyakorlatilag egy korongot kaptak egy teljes árú játék áráért, mait legfeljebb söralátétnek tudnak használni.
-8 év fejlesztésről beszélünk. Még ha a gyakorlati része csak 3-4 is volt, akkor is a gamet az idő 90%-ban a régi konzolokra kellett, hogy készítsék, hiszen az újak be se voltak jelentve. A megjelenés korábbi dátumai idején még nem is léteztek az új generációs gépek.
-Nem mindegy, hogy a sarki zöldséges mondja, hogy magtalan a narancsa, pedig nem az, vagy a TESCO áruházlánc. Ez nem egy rétegjáték volt, ezt olyan vallásos áhítattal vegyes várakozás övezte, amilyet hosszú évek óta nem láttunk. Nem kell messzzire menni, érdemes csak a Dome Év játéka szavazást megnézni, évek óta ez a legjobban várt játék. Ennek tükrében nagyobb a felelősségük is, mintha egy senki által nem jegyzett indie cím fejlesztői tolták volna ezt így.
-Az előbbit súlyosbítja, hogy egészen nyilvánvaló, hogy pontosan tudták, hogy nem igaz, amit mondanak, és a játék játszhatatlan a régi konzolokon (továbbra is rossz szájízzel írom le, hogy régi, hisz ez volt a fő, elsőszámú platformjuk a tervezéskor), ennek az ellenkezőjét állították az előrendelések számának növelése és végső soron a vásárlók megkárosítása miatt. Tették ezt úgy, hogy tudták jól, hogy pl a Sony nem ad vissza pénzt soha. Beszédes, hogy most mégis...
-Legyen egy jó vaskos büntetésük, hogy elrettentsék a többi kiadót a hasonlóktól.
Nem a grafikai bugok a probléma, a T-poseban ragadt NPC-k, az időnként 60-ról 45-re eső FPS, vagy a fekvőző pálmafák. A probléma az, hogy szemenszedett hazugság volt a feature-k, az AI, a path-ek, a lehetőségek minősége, vagy egyáltalán megléte. Jól mérjék csak meg őket...
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Még idén megjelenik a Kingdom Come: Deliverance II
- 2. Harold Halibut teszt – Menni vagy maradni
- 3. Frissült a Soulslinger: Envoy of Death korai változata
- 4. Infection Free Zone early access próbakör
- 5. Heading Out – májusban indulunk!
Legfrissebb fórumtémák
- 19:35
- Milyen játékot vettél/tervezel venni mostanában? [2428]
- 19:30
- Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással [hozzászólások] [1]
- 12:17
- A Watch Dogs franchise halálát pletykálják [hozzászólások] [5]
- 10:30
- Elden Ring [52]
- 08:20
- Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC) [hozzászólások] [18]
- 21:26
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43679]
- 16:22
- Fallout 4 [129]
- 14:07
- Phantom Fury teszt – Ez a bomba kicsit besült [hozzászólások] [4]
- 15:07
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1421]
- 14:11
- Frissült a Soulslinger: Envoy of Death korai változata [hozzászólások] [3]