25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Dying Light [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Dying Light
Zombiapokalipszis. Már megint...

ivanova36
#16 ivanova36 [1321]
Megvettem, nem tetszettek benne dolgok, abbahagytam. Másik hozzászólásban is írtam, hogy lehet majd nekiesek még egyszer, de nem a napokban. Sajnos ez egy ilyen sport. Megveszed, megnézed, és ha nem tetszik, abbahagyod. A demo sem biztos hogy megoldás lett volna rá, persze attól függ mit raknak bele.
Szerencsére nem kötelező nekem végigjátszani időre, így majd előveszem ha kedvem támad rá.

Válasz erre

Phoenix
#15 Phoenix [93]
>nem igazán tetszett a DL. Abba is hagytam.

Namármost ehhez meg csak annyit fűznék hozzá, hogy ha megveszel egy játékot 50 Euróért - Mer'ugye megvetted? Ugye? Mert hát demó az nincsen... - akkor azért nem teszed túl magad ennyire könnyelműen rajta, hogy hát ez bizony játszhatatlanul optimalizálatlan, vagy olyan marhaságok vannak a játékban, hogy attól lesz élvezhetetlen, vagy valami, és abbahagyod. Azért valamennyire jogos lehet a felháborodás, de minimum a véleményalkotás.

És ez most jelen esetben nem a játék ellen szól, nekem tetszett.

Burn the flamer! Kill the spammer! Purge the troll!

Válasz erre

Sityi
#14 Sityi [1615]
Persze, hogy nem azzal kezdődött, de addig inkább rétegkultúra volt. Nagyjából a Walking Dead sikerekor lett mainstream a zombi apokalipszis.

Válasz erre

Előzmény: AdranW 2015.02.08. 17:28
AdranW
#13 AdranW [36]
A Walking Dead? Nem hiszem, hogy ott kezdődött volna. Még a jó öreg Resident Evil próbálkozott a régi zombis történetekre építkezni egy kis Japán szokásos elmebeteg de mégis USA gondolatok keresztezésével.
Utána pedig szépen jött a többi zombis téma. Még volt valami left 4 dead is. Azzal azt hiszem játszottam is kb 10 percet
Ezt viszont kipróbálnám, azonban már a videó láttán is látszik, hogy repetitív...

Válasz erre

Sityi
#12 Sityi [1615]
Miért kell azon kiakadni, hogy nagyon sok a zombis téma? Gyakorlatilag amióta a The Walking Dead befutott, boldog-boldogtalan próbálja ezt a sikerhullámot meglovagolni! A vietnámi háborút feldolgozó játékokban valahogy nem dúskálunk... Nem azt mondom (sőt, mondjuk, hiszen hárman írtuk meg az ismertetőt), hogy többet zombis játék ne legyen, csak a mennyiség túl sok már. Magasra került a léc nagyon, és egyre nehezebb megugrani. II. világháborús játékok is jönnek a nagy dömping óta is (Sniper Elite, Red Orchestra, stb.) és jobban tudjuk értékelni őket.
A cikkben direkt írtam, hogy én személy szerint két éve várok már erre a játékra. Elég lelkes voltam az EGX beszámolóimban is róla, de az interjúban azért nekiszegeztem a kérdést Maciejnek: ő mit gondol a zombidömpingről. A válasz ott az interjúban... Simán jöhetnek még zombis játákok a részemről, én szeretem ezt a zsánert, csak már nehéz innen kiemelkedni. A Dying Lightnak sikerült. És az, hogy apróságokba kötünk bele (apróbb logikai bukfecek a sztoriban, környezetben; fegyverkopás; az irányítás apróbb problémái; stb) mutatják, hogy alapvetően a játékkal nincs baj. Ott a kis coop videónk: mi jót szórakoztunk felvétel közben, pedig ez a második nekifutásunk volt! Objektíven nézve vannak apróbb hibái, ami miatt nem lehet maximális pontszámot adni neki, viszont szubjektíven vizsgálva a játékmenet, a játékmechanika, a hangulat nagyon adja magát, és pont emiatt nagyon élvezetes.

Válasz erre

bollokr
#11 bollokr [189]
Ibanextza megmondja keményen a frankót.
De neki csak annyit,hogy nehéz egy cikk író dolga,mert ha nem viszi bele a saját nézőpontját,egy lélektelen hír lesz a vége.
Rendben,hogy a tényfeltáró újságírás alapja hogy
objektívnek kell maradni,de ennyi zombi behatás után már nehéz.

Pro és kontra most már mindkét tábor kezdi nekem is felcseszni az agyam.
Hibák itt elkopó fegyverek ott,ennek a zombisnak a másolata,az meg annak a zombisnak a folytatása,meg a retro retroja.Gépigény,meg dlc,meg realitás hiánya???Emberek,zombis témával játszatok,jó reggelt realitás!
Állandóan csak ezeket hallom.

Aki nem szereti,lapozzon,aki meg igen játsszon vele.

Az a végszó,hogy becsömörlöttem,és még annak is elveszi ez a HSZ tornádó a kedvét,aki tegnap látott először zombis játékot.
off.
béke

Válasz erre

Előzmény: Ibanextza 2015.02.08. 10:13
totyak
#10 totyak [445]
Semmire nem tartom ezt a játékot. Techland megint megpróbálta eladni a Dead Island ötletét, de azt azért ők is érezték, hogy ugyanazt nem rakhatják le kétszer a játékos elé, főleg nem más címen. Mit is lehet kezdeni ilyenkor, hát persze, tegyünk bele valami újdonságot. De mit lehetne beletenni, ami nem nagyon bolygatja fel a mi jól megszokott kellemes kis programozói életünket? Legyen benne ugra-bugra és kész is vagyunk. Ennyit ér ez a játék.

Válasz erre

ivanova36
#9 ivanova36 [1321]
Fegyvervariálást meg lehet oldani elkopás nélkül is. Csak az lehet több munka lett volna, pl különféle fegyverek melyekhez alig van lőszer. pl akkus bozótvágó, vagy szögbelövő, vagy akármi amit az elmúlt 4 év zombis játékai, filmjei, anime és manga regények kitermeltek és talán picit kreatívabbak mint az elkopó vascső.

Egy idő után a sok ugyanolyan játékba bele fog unni az ember. Részben ezért sem tartom szerencsésnek a pontozás és véleményrendszert egy játékteszt során. És sajnos előfordul hogy nem mindig arról ír az ember amiről szeretne. A nem kötelező vele játszani megállja a helyét ha másik játékosnak mondod, pl nekem akinek szintén nem igazán tetszett a DL. Abba is hagytam.

Válasz erre

Ibanextza
#8 Ibanextza [25]
Ez valami divat lett mostanában, hogy fikázzák a zombis játékokat. Ha unod, vagy nem tetszik, ne játssz vele ilyen egyszerű vagy ne írj róla cikket... mi ez a cím? most komolyan...

Szerintem teljesen kellemes hangulata van a játéknak, akinek tetszett a Dead Island, annak nagy valószínűséggel ez is fog tetszeni. Nekem semmi bajom nem volt az irányítással.

Az elkopó fegyverek: gondolom ezzel akarták megoldani, hogy mindig variáld a fegyvereidet, barkácsolj, gyűjtögess, ne csak ugyanaz legyen nálad egyfolytában. Számtalan fegyvert lehet találni, ellenségtől, dobozokba, jutalomként küldetés után. Én mindig tele voltam zöld meg kék fegyverekkel, a felesleget eladtam és annyi pénzt felhalmoztam, hogy nem igaz (kb. minden boltostól megvehettem a narancs, lila fegyókat, nem kellett azon siránkoznom, hogy nincs rá pénz). A javítás funkció hiánya se zavart volna, mert mindig akad fegyver az utad során. Az mondjuk tényleg érdekes, hogy elkopik egy vascső pár bezúzott koponya után, de szerintem ezen túl lehet lépni, meg mondom ez kellett a fegyvervariáláshoz.

Válasz erre

ivanova36
#7 ivanova36 [1321]
Sajnos szerintem az hogy egy vezető designer mit un és mit nem, az nem sokat nyom a latba addig, míg nem tud beleszólni a fejlesztésbe érdemben. Amíg sok esetben a kiadók diktálnak, lehet akárki akármilyen vezető meg designer ha a kiadó arra adja a zsetont hogy újabb zombis játékot kell csinálni, akkor az lesz csinálva.
Ezt hivatott "kikerülni" a Kickstarter, indiegogo és a többi, hogy ismét legyen szabad kreativitás többek között a játékpiacon is. Látjuk az eredményét. Több száz új játék, dömpingszerűen, naponta indulnak újabb és újabb projektek, és sajnos egyre több a silány minőség, a másolás, az átverés közöttük. Nem tisztem megítélni, hogy melyik a jó út és melyik nem, de talán ideje lenne kicsit a játékosokra is hallgatni.

A korábbi II. világháborús dömping, igen az sok volt, a sok mohaa, cod, meg BF, de a mai napik kihatnak az új játékokra is, és itt nem csak a sikátorszimulátor megoldásra gondolok, bár azt nem bocsátom meg nekik.

DL-t meg majd előveszem ha túlteszem magam a benne lévő "furcsa" megoldásokon.

Viszont akkor kis offtopic téma: Mi legyen a következő világvége? Ufó, világháború, zombi pipa...

Válasz erre

Előzmény: Sityi 2015.02.08. 09:43
Sityi
#6 Sityi [1615]
Idősebbek még talán emlékeznek rá, hogy mintegy 10 évvel ezelőtt a II. világháború idején játszódó játékokból volt masszív dömping. Oké, innen jött a Call of Duty és a Battlefield sorozat is, de a végefelé már hányigere volt mindenkinek az X+1. háborús lövöldétől. És szerintünk a zombis zsáner is most jutott el arra a pontra, ahol jó volna abbahagyni. A Dying Light egy igazán kiváló lezárása lenne a zombis játékok korszakának, de jó volna már váltani - az is sokatmondó, hogy a DL vezető designere is unja már az élőholtakat.
Főleg a fentiek tükrében hatalmas érdem, hogy a DL meggyőzött minket! Igen, vannak logikátlanságok benne (nekem a kedvencem az, hogy volt idő vasbeton falat húzni a város köré, de a túlélőket megkeresni, kimenekíteni már nem...), de a hangulat akkor is magába szippant. A parkour jól működik, a harcrendszer vállalható, sok a felfedeznivaló, hosszú a játékidő. Én vagyok olyan vajszívű, hogy ha egy játék megfog, akkor hajlamos vagyok neki sokmindent megbocsájtani - márpedig a Dying Light két éve megfogott...

Válasz erre

medve91
#5 medve91 [143]
az a komoly hogy elméletileg zombi apokalipszis van, de a csaj kitudja magát festeni, van rá ideje, az feltétlenül szükséges...

Murzsa Roland

Válasz erre

szogyenyi
#4 szogyenyi [64]
Ahány tesztet olvasok róla, akárhány videót nézek, engem még mindig nem sikerült arról meggyőzni, hogy ez a játék több lenne egy újabb Dead Islandnál. Kissé olyan, mint ha az előbb említett játékhoz írtak volna egy parkour modot és a grafika szebb lenne... Lehet játszanom kellene vele, de félek, hogy ezt is hasonlóan megunnám, mint a DI-t.

,,Nothing is true, everything is permitted"

Válasz erre

Artyom
#3 Artyom [213]
Szerintem is, az elkopó fegyverek kibaszott idegesítőek. engem speciel az elektromos és egyéb villódzások is rendkívül irritálnak, Dead Islandben sem volt semmi olyan extra a fegyvereimen ami füstölt, szikrázott, mérgező kipárolgást erjesztett. Egyszerűen az életszerűségéből vesz ez el a játéknak.

Válasz erre

ivanova36
#2 ivanova36 [1321]
Na igen, a zombik az új világvége elhozói, kb mint a 90es években voltak a földönkívüliek.

Azért ebben is voltak "újdonságok" még ha nem is sok. A vasat eszi, de egy i3-3220 gtx650-el is játszható volt, ahogy i7-4970 gtx980on is. Ez utóbbinál beállt stabilan 60 fpsre, előbbinél meg alig ment 20 fölé
A grafika szép, bár a motion blurt amint lehetett kikapcsoltam. A hangulatára hozta azt az első éjszaka hogy na itt most fűbe harapok ha nem érek gyorsan vissza a korábban "biztosított" zombimentes menedékhelyre.
Az ugrásokat és a közlekedést keményen kell gyakorolni, mert kint terepen élesben már csak ritkán van idő hogy egy elvétett ugrást korrigáljunk. A skill és craft rendszer nem rossz, de semmi extra. Kopó fegyverek pedig rétem hogy kellettek bele, hiszen egy kifogyhatatlan lőszerű alapstukker, mint pl a Quake2 kis pisztolya lényegesen kevesebb játékórát eredményezett volna, de azért szívásnak tartom, ahogy a Dead Islandben is az volt, hogy egy egy vascső vagy acélszerszám pár koponya bezúzásától "eltörik".
Lőfegyverekkel is meg lehet oldani hasonló elkopik vagy eltörik vagy tisztítani kell szívatást, lásd System Shock 2, de mégis az számomra talán érthetőbb volt. Ahogy itt is lehetett volna játékos vérmérséklettől függően, ha éppen egy helikopter hátsó rotorlapátjából van kedvem egy kardot fabrikálni, hát hajrá, de azért a fegyvermániások is megkaphassák a maguk G36-osát.
Ami még nem tetszett az a jó pár logikátlanság ami már már megtörte a játék által felépített varázst. Nem szoktam a fizikai törvények semmibevételét egy játéknak felróni, ha a szórakozás miatt szegik meg és nem szívatásból. Pl Assasins Creedek esetén, annak a szalmával teli lovaskocsinak mindegy hogy 1 emelet, vagy 8 emelet magasból ugrok bele, így is, úgy is megment. DL-re visszatérve nem is a fizika volt a gondom, hanem az a mérhetetlen ostobaság amit a "túlélők" közössége mutatott a játék első talán 15%-ban. Védett épület, a főhadiszállásuk (toronyház közepén talán a 15.emeleten egy zombiba belefutsz....hogyan került oda?), lifteznek benne (van áram? honnan? miért nincs villanykerítés körbe? ), fegyveresek védik a bejáratot (de kiküldenek egy szöges széklábbal) és még lehetne sorolni ami miatt 15% körül abbahagytam. Lehet megbocsájtom neki és újra nekiesek, de egyelőre ez sok volt

Válasz erre

Artyom
#1 Artyom [213]
Ha jó a játék akkor miért úgy kezditek hogy "már megint..."? Ezzel azt sugalljátok, hogy szar.

Nincs unalmas téma, csak rossz megvalósítás. Ott van Quentin Tarantino, abból él hogy kommersz témákat, hollywoodi kliséket dolgoz fel, tesz fogyaszthatóvá, egyedivé, személyessé. Tehát nem az a lényeg, hogy milyen témából csinálnak játékot (filmet, akármit), hanem az, hogy hogyan csinálják meg. Többet ne nyávogjatok egy bekezdésnyit hogy személyesen nektek mennyire unalmas valami, mert leszarjuk. Arra vagyunk kíváncsiak, hogy az adott játék hogy tetszett.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.