Switch
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Last Year: The Nightmare teszt – egy megkésett aszimmetrikus multi horror [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Last Year: The Nightmare teszt – egy megkésett aszimmetrikus multi horror
Az Elastic Games késve adta be a házi feladatát, de még nem biztos, hogy emiatt meg is bukik...

Last Year: The Nightmare

Last Year: The Nightmare
A legutóbbi Last Year: The Nightmare cikkek, hírek
1785 levél
Válasz 19.01.11. 08:09 #4
GeryG
A balance mindhárom játékra bőven ráférne a túlélők és a gyilkosok oldalán is, ez tény. A Last Yearben tényleg nem rossz, hogy halandók a gyilkosok is, csak épp picit lehetnének erősebbek. Oké, a láncos fószer szándékosan gyenge, mivel baromi gyors, a behemótot meg tényleg nehéz megölni, de azt meg körberohangálják... egyedül talán a baltás a maga arany középútjával van úgy-ahogy jól belőve. Se nem halhatatlan, se nem túl lassú és nagyjából ölni is lehet vele. Ugye az elkapott gyerekeket itt is újra lehet "éleszteni", szóval akkor is van még esélyed, ha elkaptak.

Szóval nem rossz játék ez, csak még van mit csiszolni rajta. Kíváncsi leszek, hogy milyen irányba megy majd el a fejlesztés mostantól. Gondolok itt a további tartalmakra: új pályák nagyon elférnének még. A gyilkosok számát is lehetne még növelni egy-két taggal. A diákokat jelen formájukban viszont tök felesleges, mert egyrészt teljesen jól lefedik a tipikus tinihorror zsánert (focista gyerektől a geeken át és a dögös csajon keresztül egészen a kötelező feketéig...). De, ahogy írtam, én a kasztválasztást teljesen újragondolnám, mert így nagyon bóvli. Hogy a focista gyerek lehet a technician, a hózentrógeres looser meg az assault, az több mint vicces...
2 levél
Válasz 19.01.10. 22:45 #3
szepiz01
Pesze nyilván nem azt vártam, hogy a kommentem után át lesz írva az egész cikk .
Gondoltam nem árt ha valaki esetleg lát egy véleményt a másik táborból.
Néhány dologban amúgy egyetértek, a nagy behemoth tényleg nem nagyon illik bele így az egészbe.
Viszont ragaszkodom ahhoz a véleményhez, hogy a gyilkost mindenképp jobb ha meg lehet ölni, ezt az többi hasonló játékból szerzett tapasztalatból mondom. F13-ban ha meghallottad az ijesztő zenét kb fel is adhattad mert egyszerűen hiába csinálsz bármit kb fix, hogy neked annyi sőt én volt, hogy megjelent előttem Jason úgy, hogy nem volt velem legalább 2-3 másik túlélő inkább ki is léptem mert most hiába vergődök nagy valószínűséggel úgyis megöl. Dead by Daylight rendszere jobban bejött mert legalább van rá esély, hogy felszednek a földről vagy leszednek a kampóról viszont a gyilkosok ott pedig konkrétan istenek, nem tudom azóta ez változott-e de amikor utoljára játszottam az összes gyilkos gyorsabb volt mint a túlélők ráadásul két ütésből meg is ölt bármelyik.
1785 levél
Válasz 19.01.10. 08:39 #2
GeryG
Ezért szép dolog a véleménynyilvánítás: tök szubjektív és nem kell mindenkinek egyetértenie.

Kicsit utánanéztem: a Dead by Daylightot 2016-ban jelentették be és még abban az évben el is rajtolt. A Friday 13th-t pedig 15-ben jelentették be és 2017-ben jelent meg. Mondjuk, hogy a bejelentés előtt már legalább egy évvel dolgoztak a játékokon, és persze a premier után is sokat fejlesztettek még rajtuk. De akkor is sokkal rövidebb idő alatt kerültek a játékosok kezei közé. Ehhez képest a Last Year legalább 4-5 év fejlesztés után érkezett meg, és ahhoz képest viszont (szerintem) nem tud sem grafikailag, sem játékmenetileg olyan dolgot felmutatni, amivel túlnőne a konkurencián.

Ezzel együtt - ahogy írtam is - nem rossz játék, szórakoztató. Hogy grafikailag melyik szebb, melyik nem, megint tök szubjektív, én úgy mondanám, hogy a három közül egyik se szép, de annyira nagyon nem is csúnyák. Játékmenetben pedig 80%-ban tök ugyanazt adják mindhárman, itt-ott néhány eltéréssel.

Igen, az alapvetően jó ötlet, hogy a gyilkosokat meg lehet ölni, habár mint tudjuk pár perc pihi után már vissza is térhet az, amelyiket lenyomták. Addig meg vadászol a másik kettő közül valamelyikkel. Ha nagyon szigorú akarnék lenni, akkor azért azt mondanám, hogy a "pszicho gyilkos vadászik a tinikre" koncepcióba nem igazán fér bele, hogy a tinik nevetve lecsapják a gyilkost. Márpedig itt ez van. Én a teszt során voltam eleget mindkét oldalon, és többnyire mindig le tudtak lépni a kölkök. Persze mondhatjuk, hogy bénáztam (mert többnyire így is volt ), de akkor a többi játékos is, mert engem pl. gyerekként egyszer se kaptak el. Szóval szerintem azért bőven ráférne még a karakterekre egy kis balance, de az alapok jók. Főleg, hogy a három gyilkos valóban eléggé eltér egymástól. Más kérdés, hogy szerintem a monstrum nagyon nem illik a hangulathoz, de ez már megint csak szubjektív...
2 levél
Válasz 19.01.09. 19:24 #1
szepiz01
Én nagyon nem értek egyet.
Szerintem ez a játék a maga 3 mapjával és 3 gyilkosával már sokkal többet nyújt mint a dead by daylight vagy f13th.
A classok, a craftolás és scrap gyűjtés, stb...
A játékmenet sokkal (!) élvezetesebb mint bármelyik eddig.
A grafika mérföldekkel jobb mint az említett 2 másik játékban.
Összminőségben is leveri őket, látszik, hogy a 4 év arra kellett, hogy minden szépen kilegyen dolgozva. A mapok részletesek és szépek, a 3 gyilkos alapjában más és más játékmenetet kínál nem úgy mint a többi játék "vágd kétszer gerincen azt mehet a levesbe" halhatatlan gyilkosai.
A gyilkosok nem "gyengék", rengetegszer öltem meg mind az 5 túlélőt és rengetegszer vadászott le mind az ötünket más gyilkos is. Szerintem sokkal jobb a játék ha gyilkost is meglehet ölni.
(Mellesleg steam-re is jön a játék)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.