Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Red Dead Redemption 2

Súlyos gondok a Red Dead Redemption 2 PC-s változatával

A szerencsésebbek csak fagyásokkal, összeomlásokkal, akadásokkal küzdenek, a pecheseknek el sem indul a játék.

2019.11.06. 12:03 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Úgy tűnik, hiába ígérte meg a Rockstar Games, hogy tanulva több korábbi esetből, a Red Dead Redemption 2 PC-s változatával nem lesznek gondok. Emlékezhetünk rá, hogy annak idején a Grand Theft Auto IV esetében is sok időnek kellett eltelnie, mire frissítésekkel gatyába rázták a játék PC-s verzióját.

Nos, most is erre lesz szükség. A Red Dead Redemption 2 PC-s változata ugyanis ezernyi hibával jelent meg, amelyek egy része lényegében élvezhetetlenné teszi a játékot. A szerencsésebb játékosoknak „csak” olyan gondokkal kell megbirkóznia, mint az FPS-szám állandó ingadozása, a játék váratlan összeomlásai vagy fagyásai. A rendszeres, esetenként akár 5-10 másodperces vagy akár még hosszabb megakadások is sokaknál előfordulnak. Sajnos a gondok mind az egyszemélyes kampányt, mind az online részt érintik. A szerencsétlenebb játékosok viszont egyáltalán el sem jutnak idáig, ugyanis vagy a Rockstar Games Launcher adja be a kulcsot, vagy egyszerűen a játék nem indul el különféle hibaüzenetek miatt.

Míg a Rockstar Games gőzerővel dolgozik a hibák javításán (egy frissítés már érkezett a premier óta a launcherhez, ugyanakkor sokak szerint ez semmilyen hibát nem orvosolt eddig), az interneten a rajongók mindenféle átmeneti megoldásokat ajánlgatnak egymásnak. Íme néhány:

  • A váratlan kilépések elkerülésére érdemes a játék teljes mappáját hozzáadni a vírusirtó kivételeihez, esetleg átmenetileg kikapcsolni a vírusirtót
  • Mindenképpen frissítsétek az AMD (19.11.1-re) és az Nvidia (441.12-re) drivereit
  • Akinek Nvidia videokártyája van, annak API-t Vulkanról érdemes DirectX 12-re váltani, javulhat a játék teljesítménye
  • Futtassátok a játékot adminisztrátorként
  • Az FPS-szám ingadozásán segíthet az is, ha a volumetrikus effekteket és a víz minőségét is alacsonyabbra állítjuk
  • Az akadozásra is több tipp van, az egyik a játék ablakban való futtatása, egyes tapasztalatok szerint ilyenkor jobban terheli a játék a GPU-t és kevésbé a CPU-t, utóbbi egyébként hajlamos 100%-on pörögni, ettől lehetnek az akadozások

A fentieken túl még rengeteg variációt lehet találni a különböző fórumokon, így akinek gondja akadt a játékkal, érdemes lehet ezeket átböngészni, hátha talál megoldást. Illetve a kommentek között jöhetnek a személyes tapasztalatok, tippek is. De természetesen a legjobb megoldás az lenne, ha a Rockstar mihamarabb előrukkolna egy a gondokat valóban orvosló frissítéssel. Sokan ugyanis már most a pénzüket követelik vissza… ■

Red Dead Redemption 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Red Dead Redemption 2

hozzászólások (68)

KoKo
KoKo 2019.11.17. 07:32
Autosave már ki lett kapcsolva, de ekkor sem azon a helyen folytatótdik a kaland, ahol kifagyott a játék.

Beégett egér: az egér kurzor nem tűnik el a képernyő közepéről, többen is küzdenek ezzel, bár valahol azt olvastam, hogy ez epic store specifikus hiba..
Lacko
Lacko 2019.11.17. 08:49
Ja hát biztos, hogy nem onnan fogja folytatni, ahol kifagyott. Mivel a fagyás az a játék számára is váratlan esemény, ezért nem tud előtte menteni.
Viszont te tudsz viszonylag sűrűn menteni és ajánlott is.
Lehet, hogy arra gondolsz, hogy a mentés nem onnan indul, ahol voltál? Mert ez igaz. Pl San Daniseben vagy, mentesz és ha visszatöltod, akkor valahol a külvárosban támasztod a falat. De ez kb az a hely, ahol voltál.

Egér: van a grafikai beállításoknál olyan, hogy mindig látszódjon az egér. Lehet, hogy csak azt kell kikapcsolnod. Nézz rá!
Nekem pont az a bajom, hogy amikor bemegyek a térképre, akkor ugyan látom az egeret, amit mozgatni is tudok, de ha ki akarok jelölni valamit, hogy oda vezessen el, akkor nem az egeremet veszi, hanem kb a képernyő közepét: azaz mintha a képernyő közepén lenne egy láthatatlan egér.
Így nem is tudok pontosan kijelölni és rohadt macera.
Lacko
Lacko 2019.11.19. 16:03
Megjött az új frissítés... Megint leszedte a grafikát full low-ra. De most még a felbontást is! Ez nagyon nem vicces.
Archanelion
Archanelion 2019.11.19. 16:39
Látom a Red Dead Redemption 2 gyengeségei eléggé felkapott téma mindenhol...

Jó játék nagyon bár még nem játszottam vele, viszont elég sok videót láttam róla hogy ezt leszűrjem. Csupán haragszom a Rockstarra, hogy ezt megmerik csinálni, de már a GTA 4 óta...

Kiadnak valamit, ami félkésznek nevezhető, a maga fatális hibáival és gyengeségeivel, majd évekbe telik patchelni, hogy normálisnak mondható legyen. Hiába tesznek jó ételt az asztalra, ha maga az étel az romlott... Mindent úgy összecsapnak, tökmindegy hogy jó a játék, ha szánalmas hibái vannak. Ezért sem vettem meg. És a GTA V-t is hosszas évek után.

Vannak más fejlesztők is persze, akik félkész, vagy nem jól működő játékot adnak ki. Ilyen például az Unknown Worlds Games, és a számomra egyébként lenyűgöző, a top 10 of all time játékuk, a Subnautica.

De mit tett az Unknown Worlds Games annak érdekében, hogy ne haragudjon rá senki? Sőt! Inkább jófejnek tekintse őket. A játékot egészen addig, míg nem lett tökéletes, Early Access címke alá helyezte. Ezernyi helyre kiírta, hogy srácok, patch lesz ekkor akkor amakkor, és minden ígért patch tartalmas volt, és akkor érkeztek, amikorra ígérték. Nem hazudtak, nem akarták elhitetni veled, hogy te valami olyasmit vásárolsz meg, fizetsz teljes összeget, ami igazából félkész. Nem is fizettél teljes összeget, mert a játék ára emelkedett, amint kikerült a korai hozzáférésből. Én ezt nevezem prémium cég szintű hozzáállásnak. Sehol sem mérgelődött senki semmilyen bugokért, pedig higyjétek el, voltak abban is, nem is kevés, sőt, talán olykor még durvábbak is mint a Red Dead Redemption 2-ben. Valahogy mégis, az emberek nem írogattak. Talán azért, mert senki sem csalódott, mert mindenki tudta mire vállalkozik.

Ezt a prémium és őszinte hozzáállást hiányolom a játékfejlesztő cégek zöméből. Csak egy a probléma velük. Nyilván a Unknown Worlds Games-t is valamilyen szinten a marketing stratégiák irányítják. De valamilyen egészen más stratégiát alkalmaznak, mint a cégek túlnyomórésze. És ez pedig az őszinteség, ami megfizethetetlen. Az árképzésük is pompás. Itthon, ahol a játékok egyébként világ szinthez mérten is drágának minősülnek, még nálunk is olcsó volt a starting ára a szoftvernek. Hát még miután leesett az ára...

Szóval én majd akkor veszem meg, amikor veszik a fáradtságot, és kijavítják azokat a borzalmas hibákat, amik jelenleg vannak.... :-/ :-/ ¯\_(ツ)_/¯
Lacko
Lacko 2019.11.20. 07:45
Na kicsit árnyalva a tegnapi hozzászólásom:
Szóval az szerintem továbbra sem okés, hogy minden új patch teljesen átállítja a beállításaimat. Viszont az nem volt igaz, hogy mindent low-ra tett, mert valamiért a texture quality-t felhúzta ultrára :D (why??? just why?!?!)
A másik, hogy annak viszont nagyon örülök, hogy ez a patch megoldotta a térképes problémámat. Pedig minden nap google-öztem rá és úgy tűnt, hogy egyedi a baj, mégis kijavították. Nagy könnyebbség, hogy végre tudom újra használni a térképet.
És az is tök szuper, hogy szaggatás sincs már jó ideje.
ajánlott olvasnivaló