Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Cyberpunk 2077

Így magyarázkodik a CD Projekt RED vezetője

Marcin Iwiński személyesen mondja el, mi történt a Cyberpunk 2077-tel.

2021.01.13. 23:14 | Dino | kategória: Játék

A bő egy hónappal ezelőtti megjelenése óta kapott hideget és meleget egyaránt a Cyberpunk 2077. Míg a PC-s verzió általában pozitív kritikákat kapott (nem számítva a bugokat, amelyek miatt már több hotfix is érkezett), az előző konzolgeneráció alapgépein csapnivalóan (vagy még annál is rosszabbul) fut a játék. Most a CD Projekt RED egyik alapítója, Marcin Iwiński állt kamera elé, hogy saját maga mondja el, mi vezetett ide.

Mint Iwiński a videóban kifejti, a több mint 25 éve alapított cégnél küldetésnek tekintették eddig is, hogy a lehető legjobb játékokat készítsék el. Mindig is fontosnak érezték az őszinte kommunikációt, ennek köszönhették most is a hatalmas mennyiségű előrendelést. A konzolos kiadás azonban nem érte el a cég által megszabott minőségi szintet, amit az egész vezetőség rettenetesen sajnál.

Ahogy azt Sityi már a tesztjében is feltételezte, a történtekért nem a fejlesztők, hanem a vezetőség a hibás, és Iwiński külön kéri, hogy ne támadja senki a fejlesztőcsapatot. A végső döntéseket ő és a vezetői testület hozta, ők tehetnek arról, hogy ilyen formában került ki a játék, de természetesen nem ez volt a céljuk. Most pedig megpróbálják visszaszerezni a játékosok bizalmát.

A Cyberpunk 2077 egy hatalmas játék, nem csak a küldetések mennyisége vagy az azonnal látható dolgok miatt. Rengeteg egyedi objektum van például, valamint sok interakciós lehetőség. Mindez egy hatalmas, de igen sűrű városban, nagyobb töltési idők nélkül, ami nagy kihívást jelentett. A fejlesztés során elsődlegesen azt nézték, hogy PC-n nagyszerűen nézzen ki a játék, majd ezt akarták a konzolokra is átvinni, ami elsőre nem tűnt bonyolultnak. Utólag viszont látják, hogy igencsak alábecsülték ezt a feladatot.

Folyamatosan javítaniuk kellett a régi konzolgenerációs verziót, tesztelve minden egyes változtatást, de a megjelenést követően az derült ki, hogy a tesztek során nem jött elő nekik minden probléma. Ahogy közeledtek a megjelenéshez, napról napra egyre több javulást tapasztaltak, és úgy gondolták, hogy a megjelenésre minden rendben lesz.

A magazinoknak december elején kezdték kiküldeni a tesztpéldányokat. A megjelenéskor PC-n igen jól nyitottak, és bár nem tökéletes az akkori verzió, büszkék a Cyberpunk 2077 ezen verziójára. A konzolos változat tesztpéldányait december 8-án kezdték kiküldeni, később, mint tervezték, elsősorban amiatt, mert a vírus miatt otthonról dolgozva lassultak a munkafolyamatok.

Cikkajánló
Cyberpunk 2077 teszt – Az év játéka/bukása?/!
Emeljük piedesztálra vagy küldjük a pokolba a CD Projekt RED-et?
» Olvasd el!

Áttérve arra, hogy mi várható, Iwiński elmondta, hogy jött már három hotfix, az elkövetkező időben pedig további kisebb és nagyobb patchek fognak érkezni, hogy kijavítsák a megmaradt hibákat, lefagyásokat. 10 napon belül érkezik a következő (1.1), majd az azt követő hetekben egy újabb (1.2) frissítés. A The Witcher 3-hoz hasonlóan most is terveznek ingyenes DLC-kkel, amelyek nem maradnak el, azonban előttük még a fontosabb hibajavításokra koncentrálnak. Erről a következő hónapokban fognak további részleteket elárulni. Az új konzolgenerációra ígért patch pedig az év második felében érkezik. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

Cyberpunk 2077
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Cyberpunk 2077

hozzászólások (4)

subject17
subject17 2021.01.13. 23:38
Továbbra sem a tech dolgok jelentik a fő problémát, de oké. A valós gondokról miért is beszénénk - a játék negyede minden platformon a kukában landolt, de majd a bugok és régi konzolok elviszik a spotlightot ugye...
pb69
pb69 2021.01.14. 00:16
Pörög tovább a kamugyár. Ahhoz azért pofa kell, hogy az őszinte kommunikációt, de úgy általánosságban az őszinteséget felhozza az ember a történtek után.
És nem, nemcsak a konzolos verzió nem érte el a saját maguk által megszabott minőségi szintet, hanem a PC-s sem! És ez nagyon fontos.
Ahogyan az is barokkos sumákolás, amit a konzolos verziók tesztre küldéséről mond. A játék egy rakat hulladék volt konzolokon, így direkt nem is küldtek ki érdemi helyekre ilyen kulcsokat, ehhez is vastag bőr kell, hogy ebben a témában így szabadkozzon.

Őszintén, kit érdekel milyen egyedi objektumokat használtak? Ez a saját döntésük, ami elég megkérdőjelezhető is, minek újra feltalálni a spanyolviaszt, nem attól lesz szebb egy játék, hogy mennyire egyedi objektumokat használnak. Nem egyedi asseteket is lehet úgy használni, hogy az eredeti produkcióhoz vezessen. Ez olyan, mintha én pl. autószerelőként azzal magyarázkodnék, hogy ugyan elcsesztem az ügyfél kocsiját, de teljesen egyedi és saját fejlesztésű olajat és alkatrészeket tettem bele, így mennyivel nehezebb dolgom volt.
A töltési idő is szép dolog, de megint nem sikerült belőni a prioritást. Az is ciki tud lenni, ha sokat tölt egy játék, de mégis sokkal kevésbé lett volna gáz, mint pl. egy totál hülye AI vagy a beígért dolgok hiánya.

A konzoloknál meg ott a gond, hogy nem a "régi" konzolgeneráción kellett volna javítani a dolgokat, hiszen a konzolos verzió eleve ezekre készült. Megint ez a hamis narratíva, hogy az előző konzolgeneráció. Nem, a játék által megcélzott konzolokról van szó.
Ahhoz meg sok ész kell, hogy amikor a fejlesztéssel elnyúltak, a konzolok pedig már erőteljesen lemaradásban voltak erőforrások terén, ők még akkor is a PC-s verziós kinézetet tekintsék kiemeltnek.Eleve vicc, hogy a kinézet van kiemelve.
Eredetileg is az adott konzolgeneráció szinte legvégére időzítették a megjelenést, nem jutott eszükbe, hogy az akkori PC-k kicsit előrébb fognak már tartani, mint a konzolok, így nem bölcs dolog PC-re "optimalizálni"?
Peace
Peace 2021.01.14. 08:27
Hatalmas respect járt volna érte, ha kiáll és bevallja, hogy a profit és a befektetők mozgatták a szálakat és bár rohadtul nem volt kész a játék, mégis kiadták. Ilyen sajnos nem fog megtörténni soha, pedig nem lett volna rossz. Ha nincs ennyire elsza*va a fejlesztési idő vagy nem erőltetik a 2020-at, akkor nem kellene ilyen kamu bocsánatkérő videókat kiadni és a béka segge alól kivakarni a cég renoméját. :-( Én legalábbis egy szavát nem tudtam elhinni, pedig szerettem volna. A fejlesztőknek továbbra is maximális tisztelet, mert érződik, hogy ők mindent beleadtak. Meglátjuk, hogy mi lesz a játékból mondjuk év végére vagy jövőre...

Jól értelmezem, hogy akkor idén semmiféle fizetős expansion nincs tervben a videó alapján? Free DLC-k és annyi. Mondjuk érthető, hogy egyelőre a játékot szeretnék tényleges 1.0 állapotba hozni és nem kiegészítőket gyártani hozzá. Bízom benne, hogy azét 2022-ben jöhet hozzá Witcher szintű plusz tartalom.
david139
david139 2021.01.14. 10:08
Hát valamit mondani kellet.
ajánlott olvasnivaló