Valóban fantasztikus játék lesz, kár hogy nem jön PC-re.
Tetszettek az előző részek, azokat tudtam játszani konzolon, de ez most szerintem nem fog össze jönni.
A konzoloké lesz a jövő
Csapaton belül lehet legpontosabban tudni, mi történhetett. Tőlünk is akárhányszor elment egy kolléga, ritkán volt köze az "új kihívások keresésének", inkább más faktorok játszottak közre.
Nyilván nem mondják meg, mert a betyárbecsület mellett ott vannak az NDA-k amiket aláírtak. Plusz ha valaki elkezd pampogni, az nem kifejezetten tesz jót a karrierjének sem. Szóval sajan maradnak az ilye sablon szövegek, amit mondtál.
Ha belegondolunk, nyíltan soha senki nem mondja meg miért hagyja ott a csapatát. Mindenki új kihívásokat keres, ez a sablon szöveg. De nem kell félteni ezeket az embereket, a videojáték fejlesztés elég belterjes dolog, mindig találnak maguknak ugyanolyan jó helyet. Az más kérdés, hogy ezt a készülő játékok hogy tolerálják. Teszem azt egyik pályába még X teszi bele az ötleteit, ami így nagyon élvezetes, másik rész megmár Y-hoz tartozik, aki kevésbé kreatív. Fene tudja, a végleges játékban kiderül gond volt e a személyi változás.
Hivatalosnak nem mondható, inkább pletykának és cáfolták is, de mint tudjuk, minden ilyennek van alapja. Szerintem ha vérre nem is ment a dolog, szimplán a "két dudás egy csárdában" effektus jött létre. Jöttek az új trónkövetelők, akik erősebbnek bizonyultak a régiek meg elpályáztak inkább. Remélhetőleg a játékok nem sínylik meg, sőt akár jó is lehet a vérfrissítés.
Tovabbra is tartom, hogy nem ilyen gond lehet. A NDnal (meg amugy is aki jatekiparban tenykedik) hozzaszokhattak a crunchoz. Raadasul ez a studio az aki az egyik leghumanusabban kezeli a kerdest allitolag. Ezzel eggyutt biztos sokat kivesz de a tavozasok biztos nem emiatt lehettek szerintem.
Hat.... kituzott datum most sincs. Amit latunk az a hype mellekhatasa. Egy ennyire vart jateknal nincs jo megoldas. Ha nem jelentenek be semmit az a baj, ha bejelentenek akkor meg az. Plusz azert ez egy uzleti vallalkozas is, tajekoztatni kell a partnereket, befektetoket, stb. Elmult mar az ido amikor igy lehetett jatekot fejleszteni.
Na oké, de itt nyilván egy olyan vezetői döntés lehetett a háttérben, hogy hoppá, kijött egy új konzolgeneráció, erre is adjuk ki a nagyobb bevétel értelmében (ha nem lenne a Naughty Dog PS-exkluzív, még talán a többi platformra is kiterjesztették volna).
Csak azzal nem számolhattak a döntéshozók, hogy egy totál más architektúrára átportolni egy bináris szintig szétoptimalizált szoftvert egy éven belül úgy, hogy az eredeti termék színvonalát képviselje, szerintem felér egy harakirivel. Megint magamból kiindulva ha ilyen hosszú ideig kellett volna cruncholnom (masszív túlóra, hogy kész legyen időre), akkor azt a családom is megérezte volna, szenvedélyes hozzáállás ide vagy oda. Így érthető a projekt utáni fluktuáció kialakulása.
Amúgy nagyon nem értem miért jelentik be előre, hogy akkor x év múlva megjelenés, aztán meg jön a kapkodás meg rohanás, hogy nem sikerül a kitűzött dátum, és az emberek hőbörögnek, hogy akár 1 évet is csúszik a játék.. Ha nem jelentik be hogy mikor jön, akkor senki sem fog hisztizni, hogy nem jön és akkor ők is nyugodtabban dolgozhatnának. Persze őket a feletteseik ostorozzák, de még mindig kisebb stressz, minthogy kijelzőn számolják vissza a napokat..
A nagyobb fluktuáció talán betudható a TLOU Remasterednek is. A játékfejlesztői iparban amúgy is embertelen munkaórák vannak általában, de amit ezek a srácok bevállaltak 1 év alatt, az kikészítené a szenvedélyesebb fejlesztőket is.
Konkretan ezt is nyilatkozta, hogy uj kihivasok kellenek es ezert tavozik + hogy nincs affer de ez lehet duma is. Mondjuk a 30 eves dokuban nincs benne ami fura. De nem tudhatjuk mi tortent es milyen szintu volt a balhe ha volt, mert ez az egesz csak spekulacio. Mindenesetre az is beszedes hogy tobben is tavoztak.
Szomorú dolog, ha tényleg ez lehetett a háttérben, a munkahelyi áskálódás kategóriájától könnyen elmegy a kedvem (pedig sajnos így megy ez). Azért fura, hogy Neil&Bruce a The Last of Us után annyira vágyott más projektre (főleg a Remastered kiadással való szívás után), hogy emiatt kreatívan összevesszenek Henniggel.
Az is lehet, hogy a nőnek már új kihívások kellettek, 3 részt már úgyis letett az asztalra.
Azt írták, hogy nagy rajongó, de ugyanakkor arról is voltak pletykák, hogy a ND-tól mennie kellett. Mégpedig azért, mert az új director páros, golyózta ki. Ezért gondolom, hogy nem volt egyetértés esetleg, hogy hogyan vigyék tovább a franchise-t.
Mondjuk az durva, hogy Amy Hennig pont az EA érdekeltségű Visceral Games-hez szerződőtt át egy Star Wars-projektre. Most vagy SW-geek a kedves hölgy, vagy jókora összegek játszhattak közre (az EA-nek horribilis híre van ugye a fejlesztői körökben).
A Neil-Bruce kettősnek viszont most örülök egy kicsit és megnyugodtam.
Igen tudom, sőt Richard Lemarchand is távozott, aki a lead game designer volt. Viszont azok a "srácok" örökölték meg az irányítói posztot, akik a TLoU-val már bizonyítottak (Neil Druckmann, Bruce Straley). Így értettem, lehet félreérthető volt.
Mondjuk kíváncsi lennék az okokra (kreatív nézetkülönbözőséget sejtek), de ezt aligha kötik az orrunkra. Ha nem lesz rossz a végeredmény, akkor nem gáz szerintem.
Amy Hennig volt felelős a sztoriért az első három részben, ő pedig már kilépett, max. kreatív konzultánsok maradhattak az írógárdában. Mindenesetre amíg házon belül marad a projekt és nem szervezik ki, jóval kisebb az esély az aggodalomra (kis elkanyar, de mégis releváns példa: Silent Hill-franchise-t is a kiszervezéssel rontotta el a Konami a Team Silent feloszlása után és most Kojimától & Del Torotól várják a rajongók a méltó folytatást - ami a demó alapján beválhat, mondjuk végig FPS mód volt ála SH4 egy szegmense, így másfajta survival horror élményt fog adni, mint a klasszik SH-trilógia).
Ne hagyjuk, mert nincs igazad. Kérlek olvasd vissza a teljes beszélgetést az elejétől és te is látni fogod, hogy nem hajtok semmit, sőt, te erőlteted rám minden válaszodban, hogy az egyik videó, a másik meg gameplay. De én soha nem írtam, hogy nem így van, nem én hasonlítottam össze, nem írtam, hogy gyenge játék lesz. A képet találtam, a rajta látottakat kommentáltam, erre te nyomod folyamatosan, hogy nem, nem úgy van. Na, ha gondolod most hagyhatjuk.
A gondom az, hogy leírtam (elég hosszan), hogy miért van különbség, két olyan dolgot hasonlítasz össze, amit nem kéne, mert tök más. Mintha egy rajzot és egy fotót próbálnál összehasonlítani például. De ezt figyelembe se véve hajtod tovább ugyanazt. De szerintem hagyjuk. Elfogadom, hogy szerinted gyengébb.
Úgy gondolom nem kell tartani attól, hogy páran elvitorláztak. Akik most felelősek a sztoriért, ott voltak már korábban is. Némi felfogásbeli különbség biztos lesz az irányban (már az eddigiek alapján is látszik a sötétebb, komorabb tónus), de nem hinném, hogy ez annyira visszaütne.
Gyanítom csak irónia volt. Ilyenkor szokás valami hangulatjellel jelezni a dolgot.
Ha eddig nem lett volna egyértelmű, én nem mondtam, hogy a játék vacak lesz, vagy hasonló. Ezt csak azért írom, mert minden nekem címzett hsz-edből azt olvasom ki, hogy engem próbálsz meggyőzni az igazadról. Bár még te sem tudhatod, hogy milyen lesz a végső kiadás, de gyakorlatilag az ördög ügyvédjeként viselkedsz. Én csak láttam egy képet, leírtam mit láttam rajta (most már mindenki láthatja) és ennyi.
Én már a 3. játékra nem is nagyon emlékszem a sivatagi szegmensen kívül, az viszont nagyon agyon ütött.
Azért van bennem egy kis félsz, mert Uncharted-kulcsemberek (is) mentek el tavaly a Naughty Dogtól, így kétesélyes a dolog, maga a márkanév nem dob sokat a latba, ha más emberek dolgoznak rajta. Bár visszacsatolva a 3. rész is gyengébb lett nálam a 2.-nál, de ez a tény általában sok művészeti alkotásnál megfigyelhető, hogy egy trilógia záróakkordja ritkán übereli az első két részt.
Persze hogy nem mire kijon a jatek mar senki nem fog emlekezni erre. Egy dolgot cseszett el a ND, hogy nem egy latvanyosabb gameplayjel alltak elo mint az elozo reszeknel is, hanem egy ilyen generic cuccal, amit igazabol csak a rajongok ertekelnek. Most senki nem pampogna.
Nekem amugy egy kicsit a 2. volt csalodas az elso utan. Nekem az jott be nagyon, jo volt a fordulat benne.
Lényegtelen. A játék értékeiből ez mit sem von le. Én abban bízom, hogy hangulatilag és játékélményileg az első 2 részre fog hajazni, és nem a 3.-ra amit én elég nagy csalódásként értem meg. A trilógia mélypontja az én szememben...
Rad bizom , de mindenesetre ezt itt hagyom:
http://www.dualshockers.com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/
Finally, he tackled the controversy about the differences between the E3 trailer and the gameplay demo, explaining quite clearly what many seem not to understand, referring to a particular (and rather trollish) comparison image
Őszintén szólva nem tudom, hogy most ironizálsz, vagy komolyan mondod. Mindenesetre szar szerintem semmiképpen nem lesz, csak néha szépítenek kissé a játékon.
Ha megnézed a videót, képekből áll Nem azt mondom, hogy pont ez az, hanem ilyesmi, sokat ráugrottak a témára. Mivel kétszer álltak a publikum elé a játékkal, sok más anyag nincs belőle.
S akkor röviden, mert látom nem olvastad el rendesen: az egyik átvezető, a másik gameplay.
PS exkluzív esetében ez nem hinném hogy így lenne, példaként ahhoz amit most leírtál hogy verik át ezzel az embereket a Ubisoftot kéne felhozni, amit a Watch_Dogs-nál is tettek, habár azért nekem tetszett és mint minden Ubisoft játék, lekötött A PS exkluzívoknál legalább az igazat mutatják be, legalább én eddig így láttam. Viszont így meg alig van meglepetés.
Nem videót láttam, kifejezetten összehasonlító képeket két különböző promo anyagból. Azegyiken nagyon jól nézett ki minden, a másik meg átlagos volt. Egyébként nem mondom, hogy nincs igazad, nem értek ehhez a témához. Viszont, ha az általad leírtak szerint megy a dolog, akkor azért valahogy nem kóser, hogy kivisznek egy szépséget X expóra bemutatni, mindenki elájul tőle, olyan szép, aztán kiderül, hogy trükközés, meg manipulálás az egész.
Érdekes adalék Uncharted témában
http://www.dualshockers.com/2015/01/22/sony-bends-new-ps4-game-isnt-syphon-filter-according-to-former-employee-provides-more-information/
Ezek szerint lett volna folytatás PS Vitán, de a ND megvétózta. Szóval azért mégis csak van döntő szavuk az anyavállalatal szemben, annak ellenére, hogy az ő tulajdonukban vannak.
Hát tényleg remélem nem esnek át a ló túlsó oldalára, szerintem az Uncharted sorozatnak nem az iszonyat nagy szabadság volt az erőssége, ha meg valamiben jó vagy minek változtatnál rajta?
Gondolom ezt kerested (nem nehéz ám fellelni http://www.youtube.com/watch?v=2QKKsD8lv8U
Lehet hogy azt mondták, hogy a játék motorjával készült és valószínűleg nem is hazudtak. Mikor azt mondják in-game, az is több dolgot jelenhet viszont. S akkor megint: az egyik egy átvezető, a másik konkrét gameplay. Az előbbiben sokkal részletesebb modelleket alkalmazhatnak, hiszen nem kell az egész karaktert megmutatni és a játékos inputjának megfelelően mozgatni. Más a bevilágítás is. Stb. Szóval szerintem pont felesleges összehasonlítani.
A másik meg, hogy a 2005-ös Killzone E3 bemutató óta hisz még valaki a mesékben? Mondjuk a ND nem az a kamus cég, de kisebb trükköket mindenki alkalmaz azért. Gondolkozzatok, a játék nincs kész! Ha ilyen szinten állnának, akkor mi a frászt kalapálnának rajta még egy évig? Mert azért az gondolom nem újdonság, hogy a játékokat nem úgy építik fel, hogy első pálya kész, huhh, kezdjük a másodikat (csakúgy ahogy a filmeknél sem sorban forgatják a jeleneteket). Oké van vertical slice, de az most más kérdés. A lényeg hogy a kettőt azért nem érdemes hasonlítgatni, mert az egyik átvezető, a másik meg gameplay. Ráadásul majd egy évre a megjelenéstől (a korábbi meg másfélre).
Vesszőparipa ez a 60fps; de a 60fps-nek egy akciójáték esetében van igazán jelentősége, ahol a másodperc töredéke alatti döntéseknek komoly szerep jut (verekedős játékok, hack'n'slash, shoot'em up) – az Uncharted nem ilyen. Akció-kalandjáték. Bátran lehet 30fps, senki nem fog a kardjába dőlni.
Nemrég láttam a játékból kivágott képeket. Az egyik még a legelső bemutatók egyikéből származott, a másik meg a nemrég bemutatott videókból. Sajnos ég és föld a különbség és nem a második kép javára. Szóval lehet, hogy nem csak az fps-el kötnek kompromisszumot, hanem egyébként is.