Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
God of War: Ragnarök teszt – Kratos északi kalandja PC-n is teljessé vált [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: God of War: Ragnarök teszt – Kratos északi kalandja PC-n is teljessé vált
Remekelt-e a Sony újabb PC-s portja is?
Jawsika:
Arra, bizony! Újra is néztem most, és bár a második játék története messze nem 100%-os, de ez az egyik legkreatívabb jelenet, amit az elmúlt évtizedben moziban, képernyőn vagy játékban láttam.
Még DA kommentjére reagálva:
SPOILER
Hogy Faye halála egy meg nem magyarázott rejtély, ami érthető módon hiányérzetet hagy, viszont a játék során szépen jelen vannak a karakter szándékai. A második rész rendesen kifejti, hogy a nő milyen személyiség volt, mi az ő története, és spoilerek miatt nem megyek bele ebbe.
Az első részben pedig annyi volt a célja, hogy az addig félelemből, aggodalomból távolságtartó Kratos és a kiskamasz Atreus között végre kialakuljon egy szoros apa-fiú kapcsolat. Ezért is küldte őket a világ végére, hogy út közben összecsiszolódjanak, hogy Kratos végre megtanuljon emberként viselkedni, a gyerekből pedig ne váljon egy önelégült kis köcsög isten. Az út végén pedig ott várta őket a falfestmény, rajta a próféciával, vagyis Faye magyarázatával, hogy tudják, mivel állnak szemben.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Viszont PC-re nincs PSN, amire elő lehet fizetni és játékokat játszani? Mint a Game Pass. Vagy csak MO-n nincs? Mert az oldal sem jön be.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Mindkét északi GoW rész az előre elrendeltetett sorsok témáját pedzegeti, és a második rész kifejezetten arról szól, hogy lehet-e ezeken bármilyen mértékben módosítani, meg említés szintjén arról is, hogy az óriások pszichéjére hogyan hatott ez a nyomasztó képesség.
Van egy zseniális, Shakespeare-i hangulatú jelenet is erről a Ragnarökben.
Faye pedig tudta előre, hogy ő fogja megszülni Lokit, és hogy meg fog halni, és a halála fogja berobbantani a Ragnarököt. Ő azon igyekezett, hogy Kratos és Atreus előre megírt, a falra felrajzolt sorsát módosítsa, mert nem csak az Asgard bukását megígérő jóslat kulcsfiguráit látta bennük, hanem a szeretett férjet és gyereket.
Szerk:
* A képregény fordulatok jelentős része a velünk élő legendákból táplálkozik - azokból a mitológiai elemekből, amelyekből a Marvel könyékig beletúrva merített.
Ha Faye olyan tök okos volt, meg ennyi ideje akadt még, hogy telerajzoljon 9 világot, akár a saját halálát is megláthatta / megakadályozhatta volna, nem?
Elképzelem...
Faye: Atreus, Kratos, egy időre most elmegyek, dolgom van.
Kratos: hogyhogy, miért, mikor jössz?
Faye: 5-10 év, meg kéne egy nagy vödör aranyfesték is.
Atreus: jól vagy?
Faye: meg fogok murdelni, de tök vicces lesz, ahogy találgattok, merre menjetek szétszórni a hamvaimat. Igaz?
Kratos: indeed.
A halhatatlan egy tökre véletlen, de amúgy előrelátható fordulattól mégis halható lesz, itt épp szálka ment a kezébe. Meg egyébként az ilyen karaktereknek köztudottan nárcisztikus seggfejeknek kell lenniük, akit senki és semmi nem érdekel, kivéve, ha a narratíva azt hirtelen megköveteli.
Ja, ez meg akarja ölni anyut, a másik aput, mert nem kapott felhúzhatós kacsát szülinapjára. Biztos volt az is, hogy a tesót is, csak nem figyeltem. Ócska képregény fordulatok, na.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
DA:
A vánszorgás és a lassúság nekem is a halálom, és leginkább ezért esik nehezemre sok régi kiváló platformer/akciójátékot ismét előszedni, mert kiidegel az ottani mozgáskultúra. (De pl. egy 2014-es AC Unity a mai napig megállja a helyét.)
Már csak ebből és az átugorhatatlan kis cutscene-ekből is következik, hogy az RDR2-vel nem vagyok barátságban. Nagyon szeretek egy-egy játékban 100-200-400 órákat eltölteni, de csak akkor, ha dinamikusan tudok haladni.
Aláírom, hogy Kratosék időhúzó teleportációi is idegesítőek, de ott mindig ellensúlyoztak azzal, hogy az átmenetelek során Mimir lore-kiselőadásokat tartott, amik engem érdekeltek.
GoW sztori:
A játékok történetét nem érdemes más médiumokkal összehasonlítani, papíron persze, hogy a hangyafasznyit eredetibb filmes forgatókönyv fog győzni, viszont ahogy a GoW építkezik, az fantasztikus, szemlátomást sokat érlelték, hogy az apa-fia kapcsolat, a mitológia és a játékmenet* egymást erősítsék. Ez a kiforrottság a Ragnarökben már nincs jelen.
*Masszív GoW spoiler
SPOILER
Az utolsó fősztori szerinti jelenetet akárhányszor nézem újra, libabőrös leszek.
Ha más a harcrendszer a GoW-ban, azt nyilván szokni kell, ezt írtam is. De láttam már youtube videókat korábban, és az alapján egyrészt nekem "akciójátékosabbnak" és jóval megengedőbbnek tűnik a GoW, ugyanakkor a valkűrök némelyike még souls mércével is komoly kihívás. Ezért fogalmaztam úgy ahogy.
(Persze lehet, azért ilyen nagy a szám csak, mert az aktuális karakteremmel - Vagabond, Bloodhound's Fang - 0 halállal ment le eddig full Limgrave, Weeping Peninsula és Stormveil Castle, ez meg hozott némi Finally, I got gud érzést és hozzá némi indokolatlan mértékben megalapozott önbizalmat )
Endure. In enduring, grow strong.
A harcrendszer is meg tud jól szopatni, még ha soulslike-ban edzett is vagy. Nekem nem volt kedvem a Jedi hülyeségeit kitanulni, és alkalmazkodni hozzájuk, nem volt túl intuitív.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Második nehézségen 2 vagy 3 valkűrt tudtam legyőzni, számomra lehetetlen kihívások. A vége után oda mész, ahova akarsz - az lett volna csak végképp kicseszés, ha nem.
Muspelheim sem arról híres, hogy felfedezéskor sok örömöd lesz benne. Amúgy nem írtam, hogy sz@r, csak így nálam megmaradt középszerűnek.
gothmog: remélem, emlékezni fogsz a nem megríkatós kijelentésedre az első boszorkánynál
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Egyelőre csak kibicként beleolvasgatok a topikba, mert érdekel a GoW "reboot" (J.I.B. és Aribeth is jókat írt/mondott róla), így lehet, hogy valamikor majd beszerzem a 2022-ben PC-re megjelent részt, s utána esetleg később a Ragnarököt is. Viszont ezen a megjegyzéseden (egész évben eddig a Dark Souls sorozat és az Elden Ring ment nálam - utóbbi most is megy, immár a harmadik végigjátszással) hangosan felröhögtem, ugyanis nem egyszer előfordult velem a fenti játékok egyik-másikában, hogy boss harc közben, már a győzelem küszöbén zuhantam a halálba
(Szerk: mondjuk én pont a valkűröket fogom várni benne, mert a soulslike játékok után a sima ellenfelek/"közönséges bossok" elleni harcok - nyilván más lesz kicsit és bele kell azért szokni - valószínűleg nem fognak megríkatni/kétségbeesésbe hajszolni)
Endure. In enduring, grow strong.
Én most jutottam el csak a 2018-as God of War-ig és az atmoszféra, a történetmesélés nálam nagyon betalált, a "You will always be a Monster. I know but I am your monster no longer." jelenethez és az azt követő kaszaboláshoz még csak hasonló sincs a 2013-as TR-ben.
Bár azt végigjátszottam anno, valójában tök unalmas, önismétlő volt (A Rise már sokkal jobb ilyen szempontból).
Elsőre nekem is furcsa volt, hogy nem lehet ugrani és nem enged leesni a cliffeken a játék, de sokszor ez kényelmesebbé teszi, hogy nem kell erre figyelni. Egy nehezebb boss-nál azért fasza lenne, ha egy életcsíknál leesés miatt kellene újrakezdeni. A hegyre menet, Hræzlyr előtt a faliftes harcoknál konkrétan horror lett volna, ha le lehet esni.
Nekem az volt inkább furcsa mechanika, hogy mennyi elérhetetlen hely és legyőzhetetlen ellenség van, amiket/akiket később lehet csak legyűrni és ha túl korán megyek oda, akkor one-hitelnek, pedig level 4 vagyok. Amikor meg lett a piros gránátizé+áramnyíl kombó és a titkos termeket feloldó penge, akkor pláne belelkesültem, de mikor az Valkyr megölt Odin terménél, konstatálnom kellett, hogy még mindig szar vagyok és Muspelheim-be se merek elmenni. Ezek mondjuk az endgame/100% miatt nem rossz dolgok, kíváncsi vagyok, ha vége a sztorinak, akkor szabadon bebarangolható lesz-e a világ vagy teljesen előlről kell kezdeni a 100%-hoz.
Na de ezek miatt leszarozni a játékot, az igen furcsa.
Meg még néhány észrevétel: Lara FUT/MEGY, ha nyomom a kart, még átszúrt vesével is, nem vánszorog. Ugrik, mint egy nyúl, mászik, mint egy majom, nem mint egy lajhár. Bárhol (!) tud ugrani, képzeld! Nem csak ott, ahol titokzatos jelek vannak a földön. Ez milyen immersion, visszafelé fejlődős?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Szóval,ez egy érdekes kérdés. Valami olyasmi a válasz, mint hogy a RDR2-ben le kell hajolni minden virágért és meg kell nyúzni minden őzet. Immersion. Amúgy én 5x játszottam ki eddig (1 sima game, 1 NG+, 1NG++ Give me God of War-on, 1 sima game hardon, és 1 sima game a barátnőm accján, amit ő csak nézett végül, mert nehéznek találta) 100%-ra, de sosem volt ezzel gondom, különösen mivel a Metroidvania jelleg miatt eleve nem kell ide-oda ugrálni, szépen szisztematikusan lehet haladni.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Csupán megválaszoltam, hogy miért problémás döntés egy PSN integráció, azt már nekem is guglizni kellett, hogy jelenleg hol nem elérhető. A probléma maga ráadásul nem egy "ha", mivel vannak országok, ahol továbbra sincs PSN.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Bizonyára a betöltéseket takarják, csak, ha nekem jobb gépem van, akkor is percek mennek el a semmivel, inkább néznék 20 mp töltőképernyőt.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
subject17: Pontosan ez. Itt nem egy szimpla fiókról van szó, hanem egy konzolos szolgáltatásról effektíve, aminek a célját egyébként teljesen kiváltja a Steam/EGS PC-n, és még csak nem is arról van szó, amit az MS csinált, hogy effektíve digitális platformmá alakította az Xboxot, egyszerűen csak fel akarják pumpálni a PSN tagok számát a híresztelések szerint. Ahogy a cikkben írtam, még EU-s tagállamok is vannak, amiket érint ez a probléma. Az meg a másik, hogy amikor a Sony elkezdte ezt a PC-s tendenciát, pont azzal izmoztak a befektetők előtt, hogy ezzel olyan országok piaca is megnyílt számukra, ahová konzolokkal nem tudtak betörni, oda spec pont beletartoznak ilyen problémásabbak is, szóval lényegében lecsapták egy jó részét annak a piacnak, aminek az elérésével anno menőztek... ahogy írtam, nonszensz.
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
Mindegy, egyet árulj el nekem. A világok közt miért nem használható a portál? Miért kell visszamenni a központi terembe, megvárni ötszázadjára az unalmas animációt, kinyitni pár ajtót, hogy átjussak? De biztosan abba is beledöglöttek volna, ha belépve a portálon, kidob a másik oldalon, ahelyett, hogy még szaladgáljak is. Idegőrlő időhúzás ez is.
Azért el voltam vele 40 órát (ebből 10 portálon át szaladgálás), de nincs bennem, hogy hú, fussunk neki ismét eggyel nehezebb fokozaton.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Nem létezik a probléma, na.
Zoo_Lee: reagálva a Slackboy / Uncharted részre, az előbbit azt se tudom, mi a fene, az Unchartedből meg, ha a 4 a csúcs, nem is akarom ismerni az előző részeket. Nem a port minősége ott sem a probléma, hanem a béna harcrendszer, a konzolos ostoba játékmenet.
A God of War 3-nál el van cseszve a nehézség, és cserébe az NG+ sem ér semmit, mert nem vagy erősebb. De legalább PC-n simán lehet csalni, különben egyes valkűr elleni harcoknál beleba***tam volna az irányítót a monitorba. Összehasonlíthatatlan egy Witcher 3 death march-csal, ahol odafigyeléssel van esélyed, itt meg aljadék sz@r húzásokkal kell operálni, mert ötletek híján máshogy nem megy a játékos megszívatása.
Ez a Nilfheimes köd is mi már... ahogy egy fórumon is olvastam, akik ezt kitalálták "they can s*ck a bag of d*ck", hogy inkább csak idézzem. Muspelheimes kihívások még csak-csak elfogadhatóak.
Aztán, miután embertelen időt töltötték harácsolással, rájöjj, hogy igazából az Ivaldi páncélokkal sem vagy előrébb a valkűrös harcoknál, hab a tortán. Mikor egy játék így az arodba köp. Na, ezért jó a PC, mivel embertelen idő helyett csak némi mókolás CheatEngine-nel, és előbb tudom meg, hogy inkább játszak mással.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Viszont szerintem mára már szinte mindenhol elérhető egyébként, kivéve problémásabb országokat.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Bár most pihentetem a szériát, mert rengetegszer felkúrt a játék a nehézségével, valami mást játszok. De legalább tudom, hogy ezt a legkönnyebb fokozaton érdemes elkezdeni.
PSN meg nem tudom amúgy, miért annyira kiakasztó, egy halom másik játékhoz is kell a kiadó saját sz*rja, ld. Rockstar, stb.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
"ezzel a teszt során ezúttal szerencsésnek mondhattam magam" - ezt a részt pont azért írtam így, mert nálam ezek egyike sem fordult elő, semmiféle zavaró problémát nem észleltem a tesztelés során, de mivel pl. a Kotakun is emiatt húzták le a portot mintha valami összecsapott fércmunka lenne, ami elvesz a konzolos eredeti élményéből, fontosnak tartottam megemlíteni. A saját kombóm egyébként Ryzen 5 3600 és 5600 XT kombó még 2020-ból, ezt a korábbi Sony portokról írt cikkeimben többször kiemeltem, de szintén jogos az észrevétel, ezt érdemes lett volna a cikk szövegében is konkrétan kiírnom a 6 GB VRAM-on felül.
A Steam Deck és a PSN ugyanakkor szerintem fontosak a kritika szempontjából. Mivel a Sony hangsúlyosan rámegy a Deck verifikációra a portjainál, elég logikátlan, hogy a Ragnarök mellé egy kisebb Decken lényegében alig fér valami, egy 175 gigás helyigényt ugyanígy felrónék bármely másik játéknak. A PSN fiók pedig egy nagyon logikátlan lépés, ami szerencsére minket nem érintett, de a portok szempontjából fontos, mivel ahogy azt a Concordnál is írtam, látványos, hogy a Sony ezzel lábon lövi magát, mert rengeteg olyan ember nem tud így játszani, aki amúgy szeretne, ergo már alapból csökken a potenciális játékosszám, ami egy annyira profitorientált cég esetében, mint a Sony, nem jelent sok jót.
Viszonyításképp, amikor a Sackboy és az Uncharted portját teszteltem PC-n, ott azt emeltem ki, hogy logikátlan volt őket az előző részeik nélkül átportolni, mivel a PC-s közönségnek így közel sem nyújtották ugyanazt az élményt és eleve nem is volt irántuk akkora érdeklődés, mint konzolon. Ha pedig huzamosabb ideig nem elég jók az eladások akkor az nem túl pozitív opciókat vet fel a jövőre nézve - áremelést, hanyagabb portokat, konzolon rekedő játékokat.
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
A HD felbontás (komolyan 720p-ben játszott vele?!), a medium beállítások meg az 50-60 fps semmit nem jelent legalább a CPU / GPU páros konkrét megemlítése nélkül.
Bocs, de ennek így nem sok értelme volt.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Canyon Endurace 7
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. God of War: Ragnarök teszt – Kratos északi kalandja PC-n is teljessé vált
- 2. Trailert és dátumot kapott az Assetto Corsa EVO
- 3. Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged teszt
- 4. Max dimenzióugrása a Life is Strange: Double Exposure új előzetesében
- 5. Befutott a Sid Meier’s Civilization VII gépigénye
Legfrissebb fórumtémák
- 10:26
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1440]
- 08:36
- Elden Ring [240]
- 21:42
- Próbáld ki a Commandos: Origins demóját! [hozzászólások] [4]
- 11:31
- Milyen játékot vettél/tervezel venni mostanában? [2452]
- 22:45
- Warhammer 40k: Space Marine 2 [55]
- 22:37
- Diablo IV [409]
- 21:53
- Feltámasztják a Legacy of Kain: Soul Reaver két részét [hozzászólások] [2]
- 19:40
- Filmsarok - mit láttál mostanában? [43366]
- 19:45
- God of War: Ragnarök teszt – Kratos északi kalandja PC-n is teljessé vált [hozzászólások] [28]
- 19:14
- GG - GameGuess játék [814]