Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dying Light

Dying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatást

A Techland zombis játékának egyik utolsó DLC-jében a csapat félbehagyott játékba nyerhetünk bepillantást.

2020.08.28. 09:05 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Nem hinném, hogy én voltam az egyetlen, aki szomorúan követte az első Dead Island után bejelentett, annak játékmenetét és harcrendszerét egy iszonyatosan elborult, Dark Soulst idéző fantasy-vel kombináló Hellraid sorsának alakulását. A játék eredetileg egy combosabb DLC-nek készült volna az eredeti Dead Islandhez, majd külön, önálló címmé nőtte ki magát, hogy végül a Dead Island 2-vel együtt eltűnjön a „nem is törölték, de nem is fejlesztik” kategória limbójában, ahogy a Techland csapata minden erejét és figyelmét a Dying Light folyamatos bővítgetésének és hangolásának szentelte.

Dying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatást

Az irónia, hogy végül ennek eredményeképp kapott egy újabb esélyt a játék. Ugyan a fejlesztők kihangsúlyozták, hogy a DLC megjelenése nem jelenti azt, hogy lemondtak volna az eredeti, önálló projektről, ahogy azt sem, hogy a DLC sikere esetén visszatérnek annak fejlesztéséhez, ám a Dying Light egyik utolsó kiegészítéseként, a halogatott második rész megjelenése előtt a Hellraid jelenleg pontosan az lett, aminek eredetileg is szánták kitalálásakor: egy aprócska, rendhagyó addíció a zombis őrülethez.

Dying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatást

Amely végső formájában ráadásul egy igencsak rövid és apró kiegészítés lett. Harranban hatalmas poszterek hirdetik a Hellraid játéktermi automata megjelenését, amelyből egy igen fenyegető példányra a DLC beszerzése után rá is akadhatunk a Torony legalsó szintjén, az árusok mellett. A gépet aktiválva karakterünkkel máris Ba’al pokoli teremtményektől hemzsegő tornyában találhatjuk magunkat, ahol feladatunk egy mágikus kulcs, a Clavis-kő három darabjának összegyűjtése, majd azokkal a torony legendás kincstárának felnyitása és kizsákmányolása. Sajnos ez a kaland összevetve a fő Dying Light dinamikus játékmenetével meglehetősen monoton és ingerszegény – az ellenfelek többsége csak egyértelmű skin a megszokott ellenfeleken, ahogy a középkori fegyvertár sem különösebben izgalmas a Harranban és a Following vidéki tájain bevetett arzenálunkhoz képest. Mozgásunk az új pályákon meglehetősen korlátozott, a teljes kalandot pedig alig egy-másfél óra alatt végig is játszhatjuk. Újrajátszásra egyedül a toronyban elszórt dokumentumok begyűjtése sarkallna, amelyekkel fokozatosan fényt deríthetünk a Hellraid tervezett történetére, valamint az automatán belüli arany és tapasztalati pontok gyűjtögetése. Ezekből, ha visszatérünk Harranba, az automata mellett elhelyezett ládából egyre több és erősebb Hellraid-beli fegyvert vehetünk meg – amelyek azonban egy kellően feltápolt, már megszerzett fegyver mellett nem képviselnek igazán jelentős erőt a megszokott fertőzöttek ellen.

Dying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatást

A szavatossági időn sajnos nem sokat segít a DLC meglehetősen egyenetlen nehézségi szintje sem: a Hellraid játékmenetének lényege, hogy kisebb-nagyobb termekben csontvázak, zombik, tűzlabdákat és villámokat dobáló élőhalott mágusok egész seregét szabadítja a játékosra, amelyek ellen a camouflage-t leszámítva bevethető minden, a fő játék során megnyitott skill. Emiatt ha egy kezdőkarakter lép a Hellraidbe, jó eséllyel a második szobában cafatokra szedik, míg ha egy már tapasztaltabb, minden skillfán 10-es szint feletti, különböző takedown és finisher mozdulatokkal rendelkező játékos próbálkozik, monoton darálássá tudja egyszerűsíteni a játékmenetet. Személy szerint azt a taktikát alkalmaztam, hogy miután gyorsan kiiktattam a távolsági támadásra is képes elleneket, felkapaszkodtam egy ketrec vagy középmagas polc tetejére, majd egymozdulatos kivégzésekkel elintéztem a fedezékem körül gyülekező, arra felmászni próbáló élőhalottakat.

Dying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatást

A Hellraid legnagyobb érdemeként gyakorlatilag azt tudom kihangsúlyozni, hogy visszacsábított a Dying Lightba, amely ismét számos órámat elnyelte, ennek a játékidőnek azonban csak töredéke volt a DLC próbálgatása. A DL a megjelenése óta a fejlesztők kitartásának köszönhetően generációja egyik, ha nem a legjobb zombis túlélőjátéka lett, amely a mai napig szervezi a community eventeket, oszotgatja a kisebb-nagyobb megnyitható, ingyenes tartalmakat, és még akkor is érdemes időnként bedobni egy pár órára, ha már mind az alapjátékot, mind a The Followingot végigjátszottátok. A Hellraid ellenben nem több nyúlfarknyi kis extránál, amely legfeljebb akkor érdemel különösebb figyelmet, ha érdekelt titeket az eredeti játék – és még akkor is kérdéses, nem kaptunk volna több, az eredeti elképzeléshez hűbb tartalmat, ha a Dead Island 2-höz hasonlóan egyszerűen kiszivárog egy korai build. Emiatt legfeljebb maximalistáknak, és veterán Dead Island/Dying Light játékosoknak ajánlott a DLC. Hiába ígérnek a fejlesztők szeptemberre külön frissítéseket hozzá új fegyverekkel, gyűjtögethető elemekkel, kétlem, hogy néhány óránál tovább bárkit leköt. ■

értékelés

Dying Light

Dying Light
Pozitívumok
  • Végre valami kézzelfogható az elkaszált/el nem kaszált Hellraidből
  • Szép gesztus, hogy öt év után, a második rész megjelenéséhez ilyen közel is támogatják a készítők a Dying Lightot
Negatívumok
  • Az új tartalom rövid, monoton, kiegyensúlyozatlan kis érdekesség inkább, amellyel még a legelvetemültebb játékosok is valószínűleg alig pár óra alatt elbánnak majd
Minimális rendszerigény: Intel Core i5-2500 3,3 GHz/AMD FX-8320 3,5 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 560/Radeon HD 6870 1 GB RAM-mal, 40 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64 bit/Ubuntu Linux 14.04
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5-4670K 3,4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 780/Radeon R9 290 2 GB RAM-mal, 40 GB HDD

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Dying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatástDying Light: Hellraid teszt – Harran ismerős utcáiról Ba’al pokoli tornyába tehetünk látogatást
Dying Light
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Dying Light

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló