Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Baldur's Gate III

Baldur’s Gate III Early Access próbakör

Avagy kipróbáltuk a Baldur’s Divinity: Original Gate III-at.

2020.10.20. 10:42 | szerző: TheHolyOne | Előzetes

A biztonság kedvéért már rögtön az elején tisztázni szeretném, hogy ennek a játéknak semmi köze a BioWare 20 évvel ezelőtti Bhaal-ivadék sagájához. Az elnevezés pusztán helyrajzi jelentőségű, a sorszám pedig annak tudható be, hogy az 1 és a 2 már foglalt volt. Persze megtehették volna, hogy újrakezdik a számolást, rákényszerítve minket, hogy egy évszámot biggyesszünk a név után (lásd pl. Tomb Raider, DOOM), de nem tették, így a videojátékok történetével foglalkozók nevében is köszönet jár ezért.

Baldur’s Gate III Early Access próbakör

A Baldur’s Gate III a Wizards of the Coast és a Larian Studios közös játéka. Ebből fakadóan a Forgotten Realms világában játszódik és a Dungeons & Dragons szabályrendszerét használja (az 5. kiadást). A trailerekből egyértelmű, hogy a történet középpontjában az agyszívók (mind flayer) állnak, akik elrabolnak minket, majd pedig horrorfilmekbe illő részletességgel végignézhetjük, ahogy egy parazitát ültetnek az agyunkba. A hajó végül lezuhan, és túlélőként elsődleges feladatunk a parazita eltávolítása, amely során egy mélyebb összeesküvés is kirajzolódik a háttérben.
Mivel pedig a Larian a fejlesztő, így tulajdonképpen egy Divinity játékról van szó. Ha valaki szereti a Divinity: Original Sin II-t, akkor gratulálok, ezt is szeretni fogja.

A hangulat és a játékmenet pont ugyanolyan, mint egy Divinity játékban (ilyenkor elsősorban az Original Sin játékokra gondolok). Fejezetenként van egy nagyobb térkép, ahol open world módra barangolhatunk, de igazából nem open world, mert valójában azt kell kitalálnunk, hogy milyen sorrendben kell a harcokat megcsinálni, hogy egy ponton ne töröljék fel velünk a padlót, mert nem léptünk elég szintet. A harc mindig körökre osztott, és D&D szabályrendszer ide vagy oda, ugyanúgy megjelenik benne a vertikalitás és a különböző felületek kölcsönhatása, mint a Divinity játékokban. Vagyis az olajos felület lelassít, ha tűzzel támadjuk, lángra lobban és folyamatosan sebez, ha vizet dobunk rá, a tűz elalszik és a keletkező gőzfelhőben el lehet bújni. És így tovább.

Baldur’s Gate III Early Access próbakör

A csapatunkba felvehető ún. „origin” karakterek saját átívelő történetszállal és mellékküldetésekkel rendelkeznek, amely koncepció szintén a Divinity: Original Sin II-ből ered. Az early accessben velük nem játszhatunk, hanem saját karaktert kell alkotnunk. A Pathfinder: Kingmaker cikkem alatt gothmog olvasónk találóan megfogalmazta, hogy mi a különbség az újabb D&D és a Pathfinder szabályrendszerek között. Utóbbi a nagyobb komplexitás, míg előbbi az egyszerűség irányába fejlődött, és ez itt látszik is. A faj és a karakterosztály kiválasztásán kívül nem is nagyon kell jelentősebb döntéseket hoznunk, a szintlépéseknél se. Szinte minden automatikusan zajlik.

Egy nagyobb újítás a Divinity: Original Sin II-höz képest, hogy a párbeszédek és a cut scene-ek filmszerűen zajlanak, ami nagyon hangulatos, és sokat dob a látványon. Egy fejlesztői naplóban le is írták, hogy mennyi energiát kellett a karaktermodellek fejlesztésébe fektetni a kívánt hatás érdekében. Úgy tűnik, hogy ez szerencsére nem ment másnak a rovására. Párbeszédkeréknek például nyoma sincs, pedig ilyenkor ez szokott a logikus következő lépés lenni. Számomra ugyanis a látványos grafika nem a végső cél egy játéknál, hiszen például az első Baldur’s Gate-tel a mai napig szívesebben játszom, mint bármivel, amit a Bioware a Dragon Age: Origins után készített.

Baldur’s Gate III Early Access próbakör

Korábban már leírtam, hogy miért nem játszom/írok szívesen early access játékról, és ezt továbbra is tartom. A korai hozzáférésű Baldur's Gate III nem volt túl stabil, rendszeresen beszaggatott, huzamosabb játékidő után pedig rendszeresen kifagyott. Aki teheti, nyugodtan várja meg a teljes verzió megjelenését, hiszen addig sem marad le semmiről: az early accessben jelenleg csak az első fejezet, valamint a karakterosztályoknak csak egy része játszható. Én is próbálom letenni (eddig nem sok sikerrel), mert nem szeretnék addig kiégni rajta. Habár ezt lehet, hogy megkésve írom, hiszen az early access rajtot óriási érdeklődés kísérte, állítólag még a Steam is lehalt... ■

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Baldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakörBaldur’s Gate III Early Access próbakör
Baldur's Gate III
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Baldur's Gate III

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló