Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2021

12921 levél
Válasz 21.04.19. 16:15 #21
Gobiakos
Nagyon korai szerintem két futam után bármit is akár csak feltételezni is.
Perez jó pilóta, jó vas van a feneke alatt, csak még ismerkedési fázisban van vele. Persze ebből fakadhat a kérdés, hogy amíg ő összesimul a Red Bull-al , addig Max és Hamilton mennyire húznak el a pontversenyben...
Én örülnék egy sok-szereplős versenynek, amibe mondjuk bele tudna szólni Perez, Norris, Leclerc, vagy akár Ricciardo is.
7 levél
Válasz 21.04.19. 15:05 #20
Norb.
Talán korai de úgy tűnik idén is csak ketten lesznek harcban a vb címért, de legalább külön csapatból. Két futam alapján a hibrid éra legjobb szezonja lehet a mostani.
17207 levél
Válasz 21.04.18. 19:03 #19
ufodani
Hatalmas lesz az idény - de vártam már.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12921 levél
Válasz 21.04.18. 17:24 #18
Gobiakos
Eléggé bittersweet ez a végeredmény. Nagyon örülök, hogy Max tudott ma nyerni Hamilton ellen, ám nagyon csalódott vagyok, hogy Checo ennyire szétesett a tegnapi remek teljesítménye után.
Remélem, hogy a továbbiakban is legalább ennyire szoros és izgalmas futamokat kapunk majd a mezőnytől idén.
889 levél
Válasz 21.03.29. 12:11 #17
pb69
Szánalmas és kínos ez az átlátszó magyarázkodás. És ha Ham-nak már a futam közepénél jelezték h jön a zászló és az 5 mp, akk utána ezek miért nem történtek meg? Ne mondja nekem senki h a rádiózás után Ham már 1x sem hagyta el a pályát. Vagy miért kellett 20+ esetet várni arra h figyelmeztessék az angolt, ha folyamatosan 2 ember is figyelte azt a kanyart? Ezzel pont azt ismerte be ez a bohóc h ugyan látták h Ham folyamatosan az előre megbeszélt (hiszen futam alatt nem változott semmi ugye) szabályokat megszegve vezet, ezzel folyamatosan jogosulatlan előnyt szerezve, de ezt majdnem 30 esetben elnézték neki. Persze a holland esete más, neki azonnal vissza kellett adni a pozíciót. Pedig am sok helye nem lett vna a pályán maradni...
889 levél
Válasz 21.03.29. 10:02 #15
pb69
Csak abban nem vagyok biztos, hogy ezt Perez is így tudja/gondolja. Azért Oconnal is voltak balhék köztük bőven, sok esetben a pályán. Perez nem fiatal már, tehetséges srác, de az eddigi pályafutása úgy jött ki, hogy nem volt lehetősége igazán ütős technikával kocsikázni. Ha most vmi csoda folytán annyira jó lenne a RB (de igazából az is elég lehet, hogy itt több futamon reálisan küzdhetnek 1-1 futamgyőzelemért) és maga Perez is, hogy felvegye a versenyt a Mercivel és a hollanddal, akkor nem tudom mennyire állna be mögé vízhordónak. Lehet már sose lesz ennél nagyobb lehetősége futamokat nyerni, dobogókat szerezni, ráadásul a F1 egyik legnagyobb tehetségének bajszát rángathatná meg. Egy ilyen kísértésnek nehéz ellenállni.
12921 levél
Válasz 21.03.29. 09:57 #14
Gobiakos
Ezt nem is vitatom, hogy az RBR hátvédnek szerződtette Perez-t. De én személy szerint annak is örülnék, ha adott esetekben Verstappen ellen is mehetne nyílt sisakos küzdelemben. Persze a fő cél, ami a bikások szeme előtt lebeg idén, hogy behúzzák a bajnoki címet, és ha ehhez az kell, hogy Perez esetleges kiemelkedő teljesítményét kicsit visszább szorítsák, hidd el, meg is fogják tenni.
889 levél
Válasz 21.03.29. 09:47 #13
pb69
Az a nagy kérdés, mennyire kell jónak lennie ahhoz, hogy kijelenthessük, hogy jó bizniszt csináltak vele. Nem tudom mennyire érthető mire akarok utalni, de egyáltalán nem biztos, hogy egy minél jobb Perez hozná a legtöbbet a konyhára, sőt.
Valószínűleg azzal járna a legjobban a RB (és mi, nézők is), ha Perez egy komoly, erős szintet teljesítene, de pont annyira lenne jó, hogy az egyértelmű legyen, hogy Verstappennél gyengébb és nincs esélye ellene. Ekkor lenne lehetőség a csapatsorrend kialakítására, különben egymással is viaskodni fognak, amit egy ilyen RB nem bír el. Pláne úgy, hogy a Mercinél le annak osztva a lapok.
12921 levél
Válasz 21.03.29. 09:36 #12
Gobiakos
"Kíváncsi leszek Perezre, mert most a körülmények miatt nemigen tudott kiderülni mit tudhat majd a RB-lal."

Boxutcai indulással, 20. helyről végigfűzte a mezőnyt és 5. helyen ért célba egy olyan autóval, ami közel sem tökéletes. Gondolok itt akár a start előtti autó leállásra vagy a Verstappen alatt rakoncátlankodó hátsó kerekekre. Ez mindenképpen bizakodásra adhat okot. Én őszintén bízom benne, hogy a Bull jó vásárt csinált vele.
889 levél
Válasz 21.03.29. 08:50 #11
pb69
Gondoltam megnézem ezt az első futamot, ha már ennyire megy a duma a szorosabbá váló mezőnyről, főképp az élen. Meg legalább lássam az új mezőnyt, autók és pilóták tekintetében egyaránt. Egyelőre nekem inkább csalódás, ami történt, és nem is teljesen értem a sokfelől érkező lelkes hangokat.

Először is, nehéz elmenni amellett, hogy a bírák durva kettős mércét használva lényegében odaadták a győzelmet Hamiltonnak. Ami annak fényében pláne gusztustalan és szánalmas, hogy 7 éve hagyják dominálni úgy a Mercit, ahogyan még soha senkit, évek óta már csapaton belül sincs verseny. Évről évre előre borítékolható Ham címe, most sincsenek érdemi változások, bitang a Merci, erre az első adandó alkalommal feltolják a pódium legfelső fokára. De hát ugye megérte a sok picsogás a Merci és az angol részéről, hogy most mennyire kiszúrtak velük és összefogott ellenük a világ, hamar meglett a rinyálás eredménye.

Az erőviszonyok kapcsán vannak biztató jelek a RB kapcsán, de nem látok sok reális potenciált bennük. Nyilván ezt majd 5-6 futam után lehet megítélni, de az elmúlt években is voltak futamok, ahol Verstappen el tudta kapni a Merciket, vagy megszorongatta őket, semmi extra nincs ebben, és tartok is tőle, hogy ez sem lesz folyamatosan így.
Annyira ment a hozsannázás, hogy most mennyire erős a RB, sok süket még a Merci elé is vizionálta őket az erősorrendben. Ehhez képest vért pisálva sikerült a hollandnak kikaparni a lehetőséget, hogy 4-5 körrel a futam vége előtt átvehesse a vezetést. Miközben a Mercik totál lazán hozták a dobogót, még úgy is, hogy Bottas-nak elcseszték a kerékcseréjét. Ja, és persze mindkét RB-nak voltak technikai problémái.
A többi csapat meg továbbra is kanyarban sincs a Mercihez képest. Persze, lehet ebből szoros versenyfutás, de nekem sokkal inkább az jött le, hogy a Merci továbbra is fényévekkel jár mki előtt, kivéve a RB-t, mert őket csak utcahosszal fogja majd lenyomni, ahogy stabilizálódnak a viszonyok.

Vettel és Alonso csatáját öröm volt nézni, azt már nyilván sokkal kevésbé, hogy aztán megint balfék volt Seb. Bár most sincs sok jelentősége, úgyis totál homály az autó.
Kíváncsi leszek Perezre, mert most a körülmények miatt nemigen tudott kiderülni mit tudhat majd a RB-lal. Az mindenesetre nem biztató, hogy csak akkor lehet esélye bármire is a RB-nak, ha egyértelműen kijelölik az 1. számú pilótát, aki úgyis csak a holland lehet. Szóval ebből még lehetnek feszkók.
12921 levél
Válasz 21.03.28. 19:27 #10
Gobiakos
Na ez nem volt piskóta! Verstappen nagyot ment, és szerintem nagyot nőtt a fiú és a csapat is! Most le kell nyeli a keserű pirulát, és ezt követően nagyon komoly meccsek lesznek!

A pódium ceremónia meg extra vicces volt: "Kezdődjön az ünneplés!" Erre Ves és Bottas is levonult...
17207 levél
Válasz 21.03.12. 13:20 #9
ufodani
Délutáni teszt Bahreinben link - home office-osok előnyben.
Nyilván más beülőkkel mint délelött
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
17207 levél
Válasz 21.03.09. 15:21 #8
ufodani
Ami lemaradt ill én róla
A csapatok támogatják a sprintfutamokat, de csak azért, mert a korábbi csomagban még benne volt a fordított rajtrácsos agymenés...
100km lenne a táv és ha bejönne, akkor jövőre 6 nagy futam előtt gurulnának gyorsat.
Montreal, Monza és Interlagos az idei tervezet. Még megy a matek pl a pontosztásokon is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
17207 levél
Válasz 21.03.09. 14:36 #7
ufodani
Én is szeretném, ha csökkenne a Merci dominancia, tényleg jót tenne az élvezhetőségen amellett, h a középmezőny azért keményen hozta az izgalmakat tavaly és ez konstans lesz idén is - meggyőződésem.
Kedvenc a Ferrari, az a bizonyos Schumacher hatás . Csapathű lettem/vagyok, értelemszerűen Leclerc a favoritom.
Tippem
1. Mercedes ( HAM/Bottas )
2. RB ( Verstappen/Perez )
3. Aston Martin ( Vettel/Stroll ) vs Ferrari ( Leclerc/Sainz )
Kiváncsi vagyok vajon Alonso az Alpine-ban ( korábbi Renault ) mit fog villantani. Ismerőseim között a két legmegosztóbb pilóta Verstappen és Alonso. Sztem Alonso ( oks Schumi..) volt a múlt legjobbja, míg a jövő de már a jelen bestje Verstappen.( ja, és felkészül Russel).
Nyilván technikai sportról lévén szó, messze nem mindegy milyen verdában ülsz, példa nálam Bottas, aki nagyon nem lenne ott ahol van ha nem a Merciben tolná, ill érvényes sok mai középmezőnyös pilótára, ha a Merciben ülnének nem ott lennének ahol végeztek az utóbbi években.

Kettő lényegtelenség
1. Biztonsági és orvosi autó formájában rotálva a szokásos Mercivel, az Aston Martin Vantage lesz még a pályán Maylander és Alan van der Merwe szolgálati autóiként.
2. Pezsgő helyett habzóborral lesz "húsvét", a Ferrari Trento lett az F1 új pódium partnere.

Sprintverseny
Amit eddig tudni lehet, hogy az időmérő edzés péntekre tolódna, ezen dőlhet el a szombati kvalifikációs verseny sorrendje, mely a vasárnapi futam rajtrácsáról lenne hivatott dönteni.
Tavaly már le lett szavazva, sztem ez lesz most is.
A tervezettel kapcsolatos egyik legnagyobb probléma, hogy nem a teljes idényre, csupán három hétvégére kívánják bevezetni, kísérleti jelleggel. A különböző lebonyolítású versenyhétvégék nem csak egyenlőtlen viszonyokat teremthetnek, hanem élesen szakítanának a Forma-1 történelmi hagyományaival. Hát napokon belül el kell dönteni - felőlem mehetne
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
12921 levél
Válasz 21.03.09. 13:39 #6
Gobiakos
Még 2007-ben kezdődött ez nálam. Coulthard és Webber voltak akkor az aktuális pilóták. Valahogy megtetszett a csapat hozzáállása az egész száguldó cirkuszhoz, a jókedvű nyilatkozatok, a magukat kevésbé komolyan vevő légkör, minden. Aztán ez maradt.

És arra, hogy a csapat maga SOKKAL szimpatikusabb, mint a pilóták, akkor döbbentem rá, mikor Vettel 2015-ben átigazolt a Ferkához. Azóta is kb mindegy nekem, hogy kik ülnek a kocsiban, maga a csapat a kedvenc és nem az aktuális pilóták.
1723 levél
Válasz 21.03.09. 13:21 #5
quervo
Hogy lesz valakiből RBR drukker? Nem azért, mert utálnám őket, csak érdekel, hogy miképp kezd el valaki szurkolni egy csapatnak a Forma-1-ben, kedvenc pilóta alapján (Vettel-éra), vagy más okai vannak?

Magamat ismerve kis esélyt látok arra, hogy végignézem a futamokat, teljesen a mezőnnyel sem vagyok tisztában, de örülnék, ha a Merci-dominancia megborulna egy kicsit, és valamelyik őslakó odaférne.
12921 levél
Válasz 21.03.09. 10:07 #4
Gobiakos
"Haas-Alfa - és remélem, a Williams is felzárkózik végre."

Sajnos nem kérdés, hogy ők lesznek a sereghajtók, de persze az is tény, hogy valakinek utolsónak is kell lennie. Őket nem tudom sajnálni...
Részemről én továbbra is RBR drukker vagyok/leszek/maradok!
1572 levél
Válasz 21.03.08. 20:20 #3
Sityi
Én a jó versenyeknek drukkolok. Reálisan nézve a dolgot szerintem van rá esély, hogy Merci-RB pofozkodás lesz az élen, középen a Meki-Aston-Tauri okozhat nekünk kellemes csatákat, a végén a Haas-Alfa - és remélem, a Williams is felzárkózik végre.
https://www.mixcloud.com/Sityi/
7 levél
Válasz 21.03.08. 19:40 #2
Norb.
Leginkább annak szurkolok, hogy jobban megizzasztják Hamiltont és a Mercedest. A végére így is Hamilton vb címet várok de bízom benne, hogy szorosabb lesz.
Ha Vettel összeszedné magát és lenne még néhány jó éve annak is örülnék, meg mondjuk ha a Williams tovább javulna és tényleg pontokért harcolhatnának.

Kíváncsi vagyok ki hogy teljesít az új csapatánál és hogy alakul a középmezőny, ez évek óta jóval érdekesebb mint az élmezőny. Sprintfutamokkal kapcsolatban egyelőre szkeptikus vagyok, de nem is tudom ez most 100% e már, hogy lesznek.

Szóval az utóbbi évekkel voltak problémáim de a szezon előtti lelkesedés részemről megvan.
12921 levél
Válasz 21.03.08. 12:32 #1
Gobiakos
Tavalyi szezonhoz talán nem is készült külön topik...
Azonban a 21-es szezonra elég sok vándorlás volt csapatok között és ugye jöttek új arcok is.
Simán elképzelhető, hogy szeretnénk majd pár szót váltani az adott futamokról, szóval ne akkor kelljen már kapkodni a ropik létrehozással.

Idén nem Melbourne lesz a nyitó helyszín, fura lesz kicsit. Az idei teljes versenynaptár ide kattintva érhető el.

Ti kinek szurkoltok (idén)?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.