25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Don-kanyar Emlékjáték

Pras
#696 Pras [5486]
Biztos vagyok benne! Csak az idő a kérdéses, de hát a CM nem fut el. Mármint, elfut, csak nem innen el, hanem a gépen... mindegy. Többé-kevésbé napi figyelemmel követem mind a topicot, mind a mélboxomat!

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.04.08. 23:56
konrad
#695 konrad [13085]
Így van! De köcsögök mindig is lesznek!

No, visszakanyarodva a topik eredeti témájához: készül az anyag Pras, gyártom a térképeket a zámolyi csatához! Amint kész leszek vele, átküldöm a címedre, meg ide is belinkelem! Remélem össze tudunk valamit hozni!

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.08. 23:42
Pras
#694 Pras [5486]
Nehezen tudom elképzelni, hogy akad ember, aki ennek a látványa után sem érti még meg a "kegyelet mindenkinek kijár" elvét. ...pedig nem elképzelgetnem kéne, csak körülnézni kicsit.

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.04.07. 10:39
konrad
#693 konrad [13085]
Azoknak az orosz katonáknak is kijár a végtisztesség, akik 60 évig így aludták álmukat és testükön kívül csak ennyi maradt...

Na ezért utálom a sírdöntögetőket.

Válasz erre

konrad
#692 konrad [13085]
"Mondjuk, ha már itt tartunk, azokat sem értem, akik a szovjet ismeretlen katona-emlékműveket döntötték le kilószámra. Nem ledöntögetni kellett volna, hanem melléépíteni a magunkét..."

Teljesen elfogadható vélemény, amellyel messzemenőkig egyetértek!!! Szerintem a rendszerváltáskor sok gyökér, akiknek fogalmuk sincs a történelemről, tették mindezt! Én sem rajongom a kommunizmusért, az egykori ludovikás nagyapámat nekem is megrángatták 45 után, 56-ban (miután 50-ben reaktiválták) majdnem otthagyta a fogát, amikor a ruszkik bejöttek a laktanyájukba és még sorolhatnám...

Azt rühellem, hogy politikai-eszmei alapon gyaláznak meg bármilyen sírt, emlékművet. Ilyet a mai békés humanitás nem engedhet meg magának. Én láttam és kiszedtem 7 orosz katonát. Láttam, ahogy ott feküdtek 60 év után. Magányosan, elhagyatottan, több ezer km-re a még talán ma is élő leszármazottaiktól. Vöröscsillagot hordtak? Kommunisták voltak? Ki nem szarja le. Elsősorban KATONÁK voltak, akik HŐSI HALÁLT haltak és akiknek minden végtisztesség kijár.

Akik feldúlnak orosz vagy bármilyen katonai temetőt, odajuttatnám őket, akik ellen a gyalázkodó, primitív tetteiket elkövetik: ugyanis ezek az emberek sem különbek azoktól, akik nagyanyáinkat végigerőszakolták... Ha meg is tették az oroszok és meghaltak utána, akkor megbűnhődtek. Ám a halál utáni békét már nem érdemes bolygatni és gyalázni.

Remélem, ezek a népi németek is végső nyugalmat kapnak.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.03. 19:27
Solyom2
#691 Solyom2 [202]
Ez sajnos igaz!

Válasz erre

Pras
#690 Pras [5486]
Az már bizony igaz, hogy a partizánháború sosem volt egy szép dolog, és a happy end sem jellemző rá. Magam ugyan elsősorban a magyar csapatokkal kapcsolatban találkoztam főként őket ért atrocitásokkal (persze mit tagadjuk, "kifelé" sem volt mindig tiszta a hozzáállás), de akárhányszor olvasom át, mindig elborzaszt. Ha volt szegmense a háborúnak, ami tényleg "szabályok" nélkül zajlott, akkor ez az volt. (Pedig aztán az "egyszerű" belső-ázsiai szovjet sem egyszerűen volt kreatív, ha kegyetlenkedésről volt szó...)
Mint mindenkinek, nekik is kijárna a végtisztesség. Szégyenletes, hogy az utókor sűrűn úgy viselkedik durcás kisgyerekként, hogy maga át sem élte mindazt, aminek a "jelszava" alatt még a halottba is belerúgnak egyet.
Mondjuk, ha már itt tartunk, azokat sem értem, akik a szovjet ismeretlen katona-emlékműveket döntötték le kilószámra. Nem ledöntögetni kellett volna, hanem melléépíteni a magunkét...

Válasz erre

KisCsirkee
#689 KisCsirkee [16989]
Nemrég olvastam, szörnyű... És még hogy a németek követtek el durva atrocitásokat....

Azt viszont nem hiszem, hogy végtisztességet kapnának.

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.04.03. 19:09
konrad
#688 konrad [13085]
OFF

Szomorú... Remélem megkapják a végső tisztességet.

ON

Válasz erre

konrad
#687 konrad [13085]
"Szívem szerint most egy "védekező orosz fél" ellen elkövetett közös seggszétrúgást oldanék meg szívesen."

Itt lesz a lehetőség: 1945. január 11., a 20. gárda löv. hdt., 5., 7. gárda légideszant ho. ezredei keményen védik a Széekesfehérvár-Zámoly műút keleti felét, illetve maga a község NY-DNY-i szektorát - ügyesen álcázott pc. törő körletekkel -, míg a peremvonal mögül a 63. gárda gépesített dandár ellencsapásokat próbál mérni M1A1 Shermann, T-34/85 páncélosokkal és önjáró lövegekkel. A gyalogság statikusan védi a vonalat, nem vonulnak vissza, ezért a Tiger B-kkel megerősített páncélgránátosok és a PzIV H-kkal támogatott honvédek szétzúzzák a vonalat, majd észak felé fordulva, házról házra harccal felszámolják a Zámolyt uraló szovjet egységeket.

A terepről: ahhoz, hogy könyebben megrajzold majd Pras, igyekszem megadni a térség (cca 6X6 nkm) magassági pontjait, erdősávokat, a szántóföldeket átszabdaló fasorokat. Érdekes lesz ez a hadszíntér, mert a páncélos összecsapások lágyan ívelt, kisebb-nagyobb dombokkal szabdalt szántóföldeken folyt, addig maga a község a zámolyi-medencében, jóval alacsonyabb tengerszint magasságban fekszik. Ergo a támadó fél, használva a műút vonalát, illetve hogy a falutól DNY-ra elhelyezkedő terepről támadott, kitűnően beláthatta magát a községet. Persze előtte fel kellett számolni a már említett elhárító körleteket, a gyalogságot és az ellencsapó páncélosokat...

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.03. 17:15
Pras
#686 Pras [5486]
Így egyben, akinek megmutatom a doksit, valóban hüledeznek a mennyiség láttán persze az igazság az, hogy ez azért több hónapra volt egészen jól elosztva. Az ember nem aggódott, hogy "Baze, ennyi lesz", mert nem látta a végét.

Az ötletedhez: Valóban megoldható lenne, csak kérdéses, hogy a valóságban esetünkben találhatunk-e ilyesféle szituációt. A játék maga ismeri amúgy a "Meeting engagement"-et. No, de majd meglássuk. Szívem szerint most egy "védekező orosz fél" ellen elkövetett közös seggszétrúgást oldanék meg szívesen.

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2009.04.03. 16:19
LordMatteo
#685 LordMatteo [29272]
Gigászi munkát fektettél amúgy a leírásokba, gondolok itt a Wordre, ahol nem csak simán a szöveg van, hanem formáztad is, táblázatok, grafikonok, stb...Mellé pedig itt a fórum!

Amúgy kétoldalas játékot meg lehetne akár úgy is oldani, hogy mondjuk térkép, térkép közepén egy elfoglalandó objektum, majd megtartani x percig, és a térkép két széléről jönnek a csapatok, így nincs védekező, azaz bámuló fél. Egyik oldalt vinné Pras, másikat Konrad, a jelentkezők ide-oda elosztva, majd a játék végeztével a parancsok és miegymás közzététele. A résztvevő játékosoknak a két "rendező" fél csak a szükséges infót adná meg...Na jó, ez már tényleg bonyolult, és sok időt felölelő cucc lenne.

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.03. 16:14
Pras
#684 Pras [5486]
'szen mondom, nagyon szívesen csinálom, mert nem pusztán egy valós ütközetet játszunk újra, de hazai vonatkozásban. Időm meg végsősoron van rá. A Donnál is az tetszett az én szemszögemből leginkább, hogy mennyi párhuzamot sikerült vonni a valósággal.

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2009.04.03. 16:10
LordMatteo
#683 LordMatteo [29272]
Na jólvan tudod ki fog ennyit elolvasni, CSÁ!!!!!444négy

(elolvastam amúgy, és igazad van, a szintezős térkép azért lenne jó, mert Nektek is időspórolás lenne vele a dolog...Csak épp nem tudjuk érdemben használni ezek szerint. Mégsem kívánhatjuk, hogy csak a játékért fektessetek ebbe ennyi energiát.)

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.03. 15:41
Pras
#682 Pras [5486]
Az emberi ellenféllel nem szórakoznék, ha nem szükséges. A támadásnál mindenképpen szükség volt rá, mert az AI-ra nem akartam egy olyan feladatot bízni, ami mögött akartam, hogy érezzétek az "Emberi agyat". Felszínre került hibák alapján ön-felülbírálás, időzítés, összehangolás, agresszió és óvatosság kellő helyen történő alkalmazása, fegyvernemek összehangolása, ez mind olyan dolog, ami támadásnál nagyon pofáncsapja az ember "küzdelem-érzését", ha lényegében csak egy agyatlan rusht kell tönkrelőni. Persze, azért a maga idejében pofátlanul jó volt a CMBB AI-je, a harckocsik használják a domborzatot, ha nagykutya jön, szórják a ködgyertyákat és tűznek hátrafelé, de a Jóisten sem mossa ki belőle, hogy bizony algoritmus alapján működik. Magam lassan, ennyi játék után már szinte egy pályán ránézésre, vektorokra meg tudom mondani, hogy hol támadna a gép.
Védekezésnél ilyen probléma nincs, hiszen, mint írtad, ott jórészt csak ülni kell és várni - ezt próbáltam feldobni a támadócsoportokkal, és a mélységi védelemmel.
Az pedig, hogy az orosz felet is itteni játékosok harccsoport-szerűen irányítsák, azért tűnik most egy kicsit nehéznek, mert ha belegondolsz, nem is annyira a dupla munka kínos, hanem az, hogy azért azt megfigyeltem, hogy a játékosok eltérő mennyiségű időt és figyelmet szánnak a játékra. És ez így van rendjén. Ahogy nekem olykor nem volt időm megírni a kört, sőt, néha hozzálövésem se, ugyanúgy egy játékos is vonogathatja a vállát, hogy "Haverom, itt ez a 2 A4-es oldalnyi szöveg, olvasd már át, és gondolkozzál húsz percet! Van rá 24 órád." Amennyiben orosz felet is játékosok irányítják, az egy félre jutó játékosszám feleződik, tehát a játékosra jutó erők duplázódnak. Most, ha valaki olyan szinten sem volna benne a dologban, hogy behúzza az útvonalakat a térképen (Ami - mondom - teljesen érthető ), arról nehezen tudom elképzelni, hogy a lövészpáncélosait, gyalogságát, harckocsijait, aknavetőit, nehézgéppuskáit, páncélrémeseit, lángszórósait, neadj'sten vontatott tüzérségét nem úgy fogja mozgatni, hogy "Select all, attack". Na meg hát tény, hogy duplaennyi munka már "hálátlan" lenne talán. Bár ha az orosz felet is csinálná így valaki, simán benne lennék; de az is tény, hogy az orosz oldalnak lenne akkor meg "Ülök és várok" típusú a játék.

A domborzati képről egyszer mindenképpen kaptok egy olyan képet, hogy a pályaeditor szintszámait feltüntetem. Ez a lehető legegzaktabbul megadja a magasságokat, mivel a CM pályakezelése négyzetrács-alapú. Egy-egy négyzetrács 10x10 métert jelent emlékeim szerint, és két adat rendelhető hozzá: Mi legyen rajta, és milyen magasan? Ebből következően sajnos - és ez az, amit LEGINKÁBB sajnálok az egész CM-sorozatban - szimplán nem valósítható meg olyan, hogy például út menti vizesárkok. Pedig előrenyomulásnál, rajtaütésnél "alig" van szerepe egy ilyennek! Patakmedrek, kis beszakadások, stb. egyszerűen nem mennek. Nincsenek. Iszonyat kár érte, és többek között ezért vártam annyira a Theatre of War-t, de az meg tizedannyi egységgel bír, és a magyarok sincsenek sehol - egyébként sem az elképzeléseimnek megfelelő az sem.
Ettől függetlenül tapasztalatom, hogy hiába a szintvonalak, a szintet jelző számok, stb., igazából ha egy harckocsi útvonalát tervezed meg, nem jelentenek segítséget. Hiszen most a '12' és '14' közötti szint takarja a harckocsit, vagy hull down-ba vihetem ott, vagy úgy kilátszik, mint a kutya töke? Egyátalán, a rálátás minőségét is számolja a program, tehát a ködbe egyre mélyebben haladva egyre "rosszabbul" látsz, nem úgy van, hogy X méterig látsz, aztán nem. Az erdő ugyanígy viselkedik. Nem lehet megmondani, hogy egy adott magas pontról átnézve a szemben lévő magas pontra, a kettő közötti mélyedésben lévő erdő lombjai között átlátni-e. Egész egyszerűen ezt csak úgy tudom áthidalni, hogy hozzátok vágok egy nagy rakás képet. Na meg hát érdemes kérdeznetek, sokat. Magam ugye nem írhatom le, hogy "előtted 200 méterre pont olyan domborzat van, ahonnan a harckocsidnak csak a tornya látszik ki, noha így a homlokgéppuskát nem használhatod, jóval kissebb célpontot nyújt", mert azzal máris ötletet adok. Ahhoz viszont, hogy ezt felismerhessétek, minden lehetőséget meg kell adnom, tehát például egy képet, amin azért (persze nehezen, mert a legjobb mód mindig a "scrollozás", úgy tudja az agyam legjobban elképzelni a terepet, ha azt mozgásban látom, nem "fényképen".) látszik a dolog.
De hát ez majd menet közben kiderül.
Nagytérképet mindenképpen adok, ahogy a Don-kanyarhoz is volt, aöö, png veszteségmentes, ugye? Na, akkor abban , az egységek felismerhetősége meg egyszerűen meg volt már oldva a Donnál is, a kis ikonokkal. Halál egyértelmű, mindenki pontosan tudja, hogy mije éppen hol van. Csak nekem legtöbbször csaknem fél órát megspórolt az, ha csináltam egy perspektívikus képet a harcmezőről (különösen, amikor már mindannyian Konradnál tömörültetek, volt egyszerű ez ), és kereteztem, hogy mely emberke éppen kié. Azon a képen a lényeg mindig felismerhető volt. A közelképekről meg kiderült, hogy a HOL?-lal éppen MI?-történik.

Szerk.: Bazzeg, de sok lett...

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2009.04.03. 15:15
LordMatteo
#681 LordMatteo [29272]
Részemről a Don-kanyart is élveztem, mindazonáltal a támadásokat vezényelni tényleg jobb, mint ülni, és várni!

Köv. csatánál is emberi ellenfél lesz? Vagy megpróbáljátok megoldani egymás ellen a játékot? Gondolkoztam kicsit rajta, megoldható lenne, csak az eredményeket nem lehetne nyílttá tenni, csupán a játék végével...Tény, hogy dupla munkát igényelne, és így is nagyon sok energiát öltél a Don-kanyarba, bár most Konraddal vinnétek, ha jól értem.

Amúgy domborzatot úgy lehetne talán megoldani, hogy készíteni egy térképet, amin színjelöléssel megcsinálni a domborzatot felülnézetből, majd mindig azt használni...Ha .png a kép, akkor ATC-t is tudnánk használni, bár a jármű és szakasz képek nyilván nem jók, de kivehető hogy mi-micsoda.

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.03. 15:10
Pras
#680 Pras [5486]
Minél "vegyesfelvágottabb" fegyvernemek, terepelemek jellemzik az ütközet, annál jobb! (Domborzattal így szövegesen, kevés képpel kicsit nehezebb variálni, de vitán felül áll, hogy a valódit minél inkább megközelítő pályát kellene összehozni, a legkevesebb kompromisszummal.) Például Petyonál és Lackonál találkoztam olyan pályákkal magyar vonatkozásban (Fehérvár visszavételével párhuzamba állítva), hogy például a város előtti nyílt téren indult, majd épületharccal folytatódott. (Bár amolyan nagyházas elővárosi [BP. villanegyed] illetve falusias kisváros jellegű [Tyim] épületharcokkal, tehát nem a "kockakockautcakocka"-jelleggel ) Még annyit (amit persze esetünkben meg sem kell jegyeznem csak a rend kedvéért), hogy két játékunk tapasztalatai szerint támadást érdekesebb talán vezetni. Bár ezt inkább a játékosoknak kellene elmondaniuk. De nem hiszem, hogy egy magyar-német "combined arms" támadásnál Hazai színtéren találhatnánk jobbat.
Ha bármit érdemesnek látsz elküldeni, a mélem prasQKACcitromailPONThu.

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.04.02. 14:13
konrad
#679 konrad [13085]
Ja jóvan, akkor okés a dolog! A hétvége felé átböngészem az anyagaimat és linkelek akkor néhány olyan eseménysort, amely érdemes lehet egy újabb akcióra!

Aztán azok alapján Te, illetve a többi bajti eldöntheti, hogy esetleg melyik nap eseményeit játsszuk majd. Ha jól emlékszem vortób írta: lehet, hogy érdemes lenne átgondolni egy városi ütközetet! Ez is megállná a helyét, mondjuk Székesfehérvár 1945. január 21-22-ei visszafoglalása a magyar-német csapatok által. (Emlékszem, hogy egyszer Petyónak csináltam egy városrészt, a fehérvári csatához!)

No, majd meglátjuk!

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.02. 00:29
Pras
#678 Pras [5486]
Wáá, várjál, félreérted szerintem. Mi most ARRÓL a "páncélos ütközetről" beszélünk, amit LM vetett fel, nevezetesen, hogy brutálisan sok szupernehéz harckocsi egy gyors pályán kizárólagosan egymásnak küldve, "just for fun". Teljesen függetlenül attól, amire az egyszerűség kedvéért mint "Zámoly" hivatkozom (noha ésszerűbb lenne mint "Konrad" hivatkozni rá, de az megint egy névazonosság lenne ), és amelyről még nem döntöttük el - tekintettel arra, hogy a hozzáértőre, azaz Rád bíznám ezt -, hogy AZON BELÜL mely mozzanatot is játszanánk újra. A Konradról természetesen az első kép, ami belémvillan, az a Párducokon utazó Panzerfaustos-MG42-es állig felhevederezett páncélgránátosok, és a féllánctalpasok.
Erre írtam egyébként azt is, hogy a fenti mókázás mögött még "történelmi motiváció" sincs, így a Don után látva, hogy mennyi munka egy ilyen, nem szívesen feccölnék bele _ENNYI_ időt egy olyanba. "Zámoly" megtorpedózásáról tehát szó sem volt!!

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.04.02. 00:17
konrad
#677 konrad [13085]
"A páncélos ütközetről" igen, mert jóformán nagyobb munka lenne, mint maga Zámoly; kevesebb taktikai lehetőséggel a gyalogság hiánya miatt. Akkor meg már egyértelműen az utóbbi"

De ne!!! Hát volt ott gyalogság is rendesen, a 4. lovas ho-tól, a 23. pc. gránátos ezred gyalogságán túl, a magyar felderítőkön keresztül egy csomó mindenki!

Persze, támogatták őket a kisebb és nagyobb macskák, de volt gyalogsági taktikai is! Át kellene ezt gondolni...

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.04.01. 22:46
Pras
#676 Pras [5486]
@Konrad: "A páncélos ütközetről" igen, mert jóformán nagyobb munka lenne, mint maga Zámoly; kevesebb taktikai lehetőséggel a gyalogság hiánya miatt. Akkor meg már egyértelműen az utóbbi.

@Csirke: Na, EZÉRT kívántam emberrel nyomatni az orosz oldalt. Védekezést még rábíznék gépre, de támadást... Ráadásul a gépnek az idő is még kevesebb volt a "rosszabb agresszió" miatt. Az elégtelen páncélelhárítás valóban csúnya dolog, bár érdekes, hogy nekem a tesztjeim során a Pz.IV-es meglepően jó eredményeket produkált úgy 6-700 méterről mindig. Speciel a Ti játékotokban a jóformán randomra lerakott, pocsék műszaki zárat szimbolizáló aknamezők így is elvittek egy T-34-est és egy BA-t.

Válasz erre

konrad
#675 konrad [13085]
Pras! Akkor most lemondtunk a páncélos ütközetről?

Válasz erre

LordMatteo
#674 LordMatteo [29272]
Na oda kellett volna a sűrűjébe az aknavetők tüze

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: KisCsirkee 2009.03.28. 16:59
KisCsirkee
#673 KisCsirkee [16989]
Na, lejátszottam a Don-kanyart egy egyszerű, mezei számítógép ellen, és nagyon meglepő eredményt kaptam!

Az elején le kell szögezni, 31%-64%-os taktikai vereséget szenvedtem, de ha a parancsom az lett volna, hogy tartsam meg az arcvonalat 30 perci és nem tovább, akkor mindenképpen maradéktalanul teljesítettem volna a feladatot!

Nem részletezném mik voltak a lépések, csak az eredményt kívánom közölni, amiről a fránya Fraps pont nem készített képet, a lényeg az, hogy rendkívül kevés volt az elesett mindkét oldalon. A szovjetek oldalán 7 fő, a magyar oldalon 10 főnyi halott volt, ami nekem, és egy ostoba Zrínyi-féle akciónak köszönhető, mikoris egy immobilis T-34-es kartácslövedékei egy 11 fős rajt szaggattak húscafatokra. A jármű veszteségek szovjet oldalon 5, magyar oldalon 7, és ugyancsak 7 ágyú veszett oda.

A meglepetés pedig a következő volt. Taktikám az volt, hogy megvárom, míg a tankok és gyalogság közel ér a lövészárkokhoz, így a pácélosokat molotovval, a gyalogságot pedig a bunkerekkel óhajtottam lerendezni. Így szinte mindenkit az árkokba bújtattam, HIDE-al, és maximum a pct. ágyúk lőttek ki.

Az eredménye ez lett. Az orosz páncélosok és gyalogság a 3-as védőkörlet(azaz az enyém) előtt torlódott fel. A gyalogosaim végig hide alatt voltak, ha megmozdultam volna, olyan golyózáport kapok, hogy ott kő kövön nem marad!

A másik, hogy mennyire tehetetlenek voltunk a tankok ellen, az elégtelen pácélelhárításunk miatt. Ríli PZIVG-jével sikerült 1db T-34-est felrobbantani, ám ekkor egy ágyú a tornyon eltalálta a tankban tárolt 75mm-es lőszert, és hatalmas robbanás keretében szörnyet halt a teljes legénység, a páncélosból pedig egy égő romhalmaz maradt. Az elégtelen pct. erőnkre ez a példa. Egy 50 mm-es ágyú, egy 37mm-es ágyú és egy Pz38t tartja tűz alatt a T34-est, folyamatosan találatokat érnek el, a tornyon, teknőn, ágyún, lánctalpon egyaránt, a szovjet acélszörnynek azonban ez meg sem kottyan, állja a sarat.

Az eredményhirdetés után viszont a legmeghökkentőbb kép fogadott. ez és ugyanez felülről

Iván egyszerűen a mellettem lévő erdőben tömörült össze, minden erejével! Ez kéremszépen az összes szovjet gyalogság, valami irtózatos embertömeg. Semmi nem fogta volna meg ezeket, óriási megdöbbenésemre viszont nem rohantak le a védővonalamban a hide-nak köszönhetően, de gyanítom, min. 5 kör és ott pusztulok. Őszintén szólva szürreális kicsit.

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

vortób
#672 vortób [12314]
Tényleg nem tünik nagyon jónak, szerintem valami városi ütközet kellene.

,,Happiness is only real when shared."

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.28. 16:20
Pras
#671 Pras [5486]
Közben leírnám tapasztalataim a páncélosütközettel. Létrehoztam kísérleti célból egy kívánalmaknak megfelelő terepet, kizárólag harckocsizó csapatokkal. Hozzávetőleg 30-40 jármű orosz (T-34-estől IS-3-ig minden), kb. 20 jármű (~5 vegyes harccsoport) német (Panthertól felfelé Sturmtigerig minden) oldalon, cél egy ropppppant fontos vasúti kereszteződés bevétele, amelyen a háború eldől, heh. A következő megállapításokra jutottam:
- Ha a pálya kicsi, a páncélosok pedig kellő létszámúak, takiktika úgyszólvan "nincs", hanem perceken keresztül sima tűzváltás zajlik, ahol mindkét oldalon hullanak, mint a legyek, tökmindegy, milyen fedezékek, terepelemek vannak. Mozgás minimális. A lényeg, hogy az elején az ember kilő mindent, ha tud, aztán meg elmegy a pálya végéig számottevő további ellenállás nélkül.
- Ha a pálya megfelelően nagy (becslésem szerint minimum Don-kanyar méretű, de inkább nagyobb a ~3-szor annyi jármű miatt), a játékot úgy körülbelül 50-60 percesre becsülöm, tehát kétszer addig húzódna, mint a Don-kanyar, ha háromperces körváltásokkal játszanánk.
- A brutális egységméret miatt iszonyatosan szívnék a dolog "móka-jellegéhez mérten" a nyilvántartásokkal és jelentésekkel.
- Attól tartok, hogy ilyen szöveg-alapú játék esetében a harckocsiütközet lekorlátozódna a "Menj oda, közben lőj ki mindent"-parancsra. Így belegondolva, ezt már akár single-ben is meg lehet tenni.
- Mivel sok kapcsolatunk nincs a pályával, elsősorban történelmi motivációm nem sok akad hozzá.

Tehát amennyire jó ötletnek tűnt elsőre a harckocsi-mászatás, másodjára be kellett látnom, hogy nem biztos, hogy az a legjobb ötlet így, a Dome-on játszva ez. De LM-nek azért meg kell jegyeznem, hogy a Királytigrisről Zámolyban sem kell lemondania a jelek szerint.

Válasz erre

KisCsirkee
#670 KisCsirkee [16989]
Már játszom is!

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.28. 15:06
Pras
#669 Pras [5486]
CMBB-vel rendelkező játékosaink és érdeklődőink számára sok sikert kívánva bocsátom rendelkezésükre az általunk lejátszott DON-KANYAR SCENARIO-T.

Válasz erre

Pras
#668 Pras [5486]
Nno, akkor nekem elsősorban az a javaslatom volna, hogy most összecsapok valami páncélos-állatságot, kicseszett sok harckocsival és fordított arányban álló komolysággal, és azt most lezavarhatjuk, aki akar, jön lőni, erre különösebben oda sem "szükséges" figyelni, mert nem szándékozom róla részletes kifirkálást írni így közvetlenül a Don után - így egy komoly játékkal nem kavarunk bele a Hims beltway-be; amikor pedig ez leketyegett (én úgy gondolom most, hogy száraz talajt és kevés lassító terepelemet állítok be, hogy a páncélosok gyorsan és biztosan mozoghassanak, továbbá maximum 15-20 percet szánok rá, és "félheteként" körváltás, ahogy az időmből futja rá, így kevés a holtidő, a játék húzódik át 2011-re, de mégis ahol szükséges, talán kisebb perc/kör aránnyal lehet nyomni - sőt, ezt megoldhatnánk úgy akár, hogy EGYMÁS ELLEN - na? ); addigra megpróbálkozom tisztességgel összehozni Zámolyt konrad segítségével.

@Csirke: Rögtön.

@konrad: Ha nem is most tavasszal, de mindenképp élni fogok a meghívással, köszönöm! Azt pedig, hogy melyik napot dolgozzuk fel, maximálisan Rád bíznám, mert - mivel itt már azért egyenlőbb az adok-kapok - nem kell a Donhoz hasonlóan kicsit feljebbnyomni a magyar felet, így akár teljesen történelmi - jellegű ütközetet játszhatnánk. Érdekes volna összevetni ezt az eredményt a valós adatokkal, gondolom én.

Válasz erre

Lacko
#667 Lacko [11513]
Valószínűleg nem érek PrasCo mester nyomába, de teszek egy kisérletet egy hasonló játékra, ha van kedvetek.

Jelentkezni lehet:

A Hims beltway topikban!!!

Válasz erre

konrad
#666 konrad [13085]
Na akkor még egyszer:

Térkép

Bocs!

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.03.27. 19:52
konrad
#665 konrad [13085]
Na örülök neki, hogy eddig LM bajtinak tetszett az ötlet, ami persze Pras-tól származik!

Valamikor 2007 tavaszán, a CMBB topikban "ellőttem" már [link:www.kepfeltoltes.hu/090327/020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]EZT a kézzel rajzolt térképet[//link], amelyet egy bizonyos Esze Jenő szds. készített, aki a nevezett '45. január 26-ai napon - a német csapatokkal közösen - ellentámadást indított a zámolyi út keleti felén beásott ruszkik ellen. A csapás - sajnos - eredménytelenül zárult, mivel a ruszkik elég komoly páncél-elhárító körleteket alakítottak, arra azonban jó volt, hogy megtizedelték az adott védelmivonal-szakasz llományát és technikáját!

Ám én inkább a január 11-ei eseményeket dolgoznám fel, mert az kimondottan gyalogsággal támogatott páncélos ütközet volt, egész nap. A fenti támadásban - ami az Esze térképen van - nem vettek részt szovjet páncélosok! Majd készítek egy sematikus térképet erről a két napról, aztán eldönthetitek, melyik legyen az. Meg nyilván Pras véleménye is fontos, mert én nem biztos, hogy fel tudom vállalni, a másik fél külsős szerepét!(Tehát, hogy én lépjek a ruszkikkal! Bár ha felteszem újra a CMBB-t, minden lehetséges!)

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2009.03.27. 18:51
KisCsirkee
#664 KisCsirkee [16989]
Ide a Don-kanyar mappal!

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.27. 02:48
LordMatteo
#663 LordMatteo [29272]
A páncélos csata alatt én olyasmire gondoltam, hogy valami nagyobb terepen kapunk sok páncélost (soksoksok), ilyen-olyan kisegítő egységekkel, és hajrá, mutassuk meg melyikünk jobb tank-parancsnok

Esetleg még a jelentkezőket (szerintem a Don kanyaros "mag") egymás ellen beosztani, az utasításainkat pedig akár PM-ben küldeni Neked, Te pedig csak a látható végeredményt közölnéd - bár tény, ez nem a "publikum útja".

Amit Konrad vázolt, is megfelel nekem, én élveztem a Don kanyart is!

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: konrad 2009.03.27. 09:49
konrad
#662 konrad [13085]
"Mondjuk elgondolkodtató, hogy azt a lemezt valószínűleg nem készakarva hagyta ott a Panzer... esetleg ott fröccsent szét?
Zámolyra is el kéne már jutni végre-valahára, de még ha csak az az egy kijelölt cél lenne is..."

Bizony hogy elgondolkodtató, már csak azért is, mert a szántóföldek közötti, betonkeménységű földút alól, úgy 2 méteres mélységből került elő! (Nem kis munka volt kiszedni!) Ebből következik, hogy a kismacskát ott az úton lőhették ki, amelyet vagy a németek akkor elvontattak - otthagyva ezt az alkatrészt - vagy később a ruszkik csak a páncélos testet vontatták el, ezt meg otthagyták. (Bár az előbbi valószínűsíthető, mert a németek általában vagy vontattak, vagy ha olyan volt a kilövés, akkor felrobbantották a tankot!)

Zámoly: lassan itt a tavasz, egy kirándulást megérne a dolog. Össze lehetne szervezni a dolgot a múzeumlátogatással, majd egy kis helyszíni kirándulás a csatatéren, bemutatva a jelentős helyeket és a borbálamajori emlékhelyet!

Csak vonatra kellene felszállnod és Fehérvárig lejönni, a többi az én "gondom"!

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.27. 02:48
konrad
#661 konrad [13085]
Pras bajti! Hát ezek a képek nagygyon faszán össze lettek párosítva! Az ötletnek pedig - zámolyi páncélos csaták - kiváltképp örülök, ennek szerintem a többiek is nagyon örülnének, megvalósulhatna a "vasak összecsapása"! (Egyszer pár éve "lemodelleztem" a két és fél hónap küzdelmének egy napját, de valahogy nem tudtam "súlyozni" a szemben álló felek létszámát, technikáját, ezért az a küldim rettenetesen béna lett!)

Igen, igen, jól írtad: a Konrad 2 hadművelet kezdetekor - '45. január 7-én - bevetették az 506. "Feldherrnhalle" nehézpáncélos osztályt és január 11-én egy piszok "anyagcsatában" küzdöttek az orosz 64. gépesített dandárral, akik zömében M1A2 Shermann-okkal voltak felszerelve. Ugye nem is kell mondanom, hogy a nap végére melyik fél ért el taktikai sikert, többek között uralva a Székesfehérvár-Zámoly közutat és visszafoglalva Zámolyt. Vagy akár fel lehet dolgozni a január 26-ai eseményeket, Zámoly-Borbálamajornál.

A csatában résztvevő állomány: az 506-osok (Tiger , 23. pc. ho. (Panther), 23. pc.gránátos z.alj., 4. lovasdandár (Stug III), 2. m. kir. pc.ho. (PzIV H) és gyalogsága. Szóval ha tényleg komolyan gondoljuk a következő játékunkat, akkor én nagyon szívesen átküldök neked térképeket, amelyen fel vannak tüntetve az adott nap eseménysorai.

Nos? Többiek mit szóltok hozzá?

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.27. 02:48
Pras
#660 Pras [5486]
Halihó. =)

Ej, konrad, látom, a Ti nemesb' feleteket is böki a babér! Szép lelet! Mondjuk elgondolkodtató, hogy azt a lemezt valószínűleg nem készakarva hagyta ott a Panzer... esetleg ott fröccsent szét?
Zámolyra is el kéne már jutni végre-valahára, de még ha csak az az egy kijelölt cél lenne is...
Mivel nekem is el kellett lőnöm valamivel az időmet, ezért a képeket pedig megcsináltam CMBB-ben!
A Hetzer
Hát R75-ösöm éppen nem volt, ahogy az aknavető is egy számmal nagyobbra sikerült.
Vörös zászló bevonva, mivel kész golyómágnes
Usgyi, usgyi!
Apropó, akár megcsinálhatnánk a Zámoly környéki harcok egy szeletkéjét! Ha már páncélosütközet. Amolyan semi-fictionalként felszorozzuk a felhasznált acélmennyiséget másféllel - ha szükséges ahhoz, hogy örüljünk, de nem hiszem -; aztán mehet a vagdosás. Nem akarok butaságot írni, de a Feldherrnhalle is valahol a környéken harcolt, nem? Mert akkor lehet pakolni hízott cicát is. Az orosz meg dő'het kifelé a SU-100-asokkal.

@Lacko: Az épületharcokkal nekem is problémáim vannak, mivel véglis úgy is lehet "harcolni", hogy az ember kijelöli az elején a pozíciókat, aztán "Oldjátok meg, ahogy tudjátok"; de normálesetben a leharcolt, kimerült, lőszerkészletet tekintve kritikus rajokat folyamatosan kivonja a frontról, forgatja a tartalékot, pakolja kulcslyukról kulcslyukra a harckocsikat és nemutolsósorban futkározik emeletről emeletre, mint a mérgezett egér - ezt meg hát körönként kéne csinálni és "leadni" ide, de abban nagyon nem vagyok benne.
Ha arra adod szegény fejed, hogy kivitelezed - lesz vele munka - szólj, mert van egy játékosod.

Válasz erre

Lacko
#659 Lacko [11513]
Tegnap játszottam CM: Shock Force-szal és azon gondolkodtam, hogy abban lehetne-e ilyen kollektív játékot összehozni, mint amit Pras csinált. De azt hiszem az új CM már sokkal részletesebb odafigyelést igényel. Így értem, hogy ebben itt Pras néha 2-3 kört lenyomott a ti direktíváitok alapján. Én meg tegnap szinte 10 másodpercenként megállítottam a játékot, hogy áttekintsem, hogy mi is változott. Mert házról házra ment a harc.

Bár, most, hogy így leírtam és végiggondoltam... egy nem beépített területen, úgyan így meg lehetne oldani. Lehet, hogy bele is vágok egy ilyesmibe...

Válasz erre

konrad
#658 konrad [13085]
Zámolyi hadinapok (2007.)

Hetzer (replika) támadásban...

...miközben mögöttük megjelenik a támogató páncélgránátos raj.

Az oroszok aknavetővel akasztják meg az előrenyomulást...

...majd ellentámadásba lendülnek!

A térségben és a valóságban így "játszogattak" el egymással a szembenálló felek 1944/45 fordulóján, "kiérdemelve" ezzel a keleti front harmadik legnagyobb páncélos ütközeteinek helyszíne címet.

Válasz erre

konrad
#657 konrad [13085]
No, és hogy egy kicsit adalékot is adjak az elmúlt hetek csatájához hazánkban (Székesfehérvártól északra) azért még lehet találni olyan leleteket, amelyek megjelennek monitoraink haditechnikájában:

Pz IV H sárvédő 1.

Pz IV H sárvédő 2.

A lelet restaurálása és megmentése folyamatban van! Magyar páncélos volt...

Válasz erre

konrad
#656 konrad [13085]
Nem szadizmus, hanem mészárszék, a'la CMBB kiadásban...

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2009.03.25. 00:20
LordMatteo
#655 LordMatteo [29272]
Utolsó: Enyhe szadizmust vélek felfedezni

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.23. 19:45
konrad
#654 konrad [13085]
Bahhh, az a Viewpoint kép az ütős! A jó öreg Porsche-tornyos KT!

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.23. 19:45
Pras
#653 Pras [5486]
90 fő. A jó öreg "Na, eléggé letört már az ellenállás, beküldjem közéjük...?"-dilemma. Előtte 150-es gyalogsági ágyúkkal és két 81-es aknavetővel puhítottam őket.

Válasz erre

Előzmény: KisCsirkee 2009.03.23. 19:55
KisCsirkee
#652 KisCsirkee [16989]
Az utolsóóóó!

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.23. 19:45
Pras
#651 Pras [5486]
Ugyammá'; az első köszönet a játékosokat illeti, hogy eddig kitartottak!

@Csirke: Véglis felmentheti a lelkiismereted a tény, hogy nem a parancsod áldozatai lettek a Toldik, hanem az előrerontó T-34-esek "okozatai", amelyek elől már nem tudtak kitérni. A Toldik elvesztése ilyen szempontból nem magyar hiba. (Persze, ha nagyon akarnám, rá tudnám húzni, hogy "Így is túlzottan előtérben voltak, egyértelmű fenyegetettségben", de ez pedig kizárólag a 3 perces reakcióidő miatt igaz, tehát ez is csak "cseszegetés". )

@Solyom, Lacko, Konrad: Örömmel "látlak" bennetek! Megtiszteltek! A következőre - mindegy, mi lesz az - egy olyan ötlet is eszembe jutott, amellyel megoldható lenne, hogy bármely körben egy fő újonnan csatlakozót akár menet közben is "fogadni tudjunk".

Ma meg kicsit baromkodtam a CMBB-vel és a motivációs poszter-gyártással. Az eredmények:
Faith (kedvencem. )
210mm
Collateral damage
Viewpoint

Válasz erre

konrad
#650 konrad [13085]
Nem utolsó sorban - mint nagy CM fan - hiányoztál is a csatatérről Lacko!

Válasz erre

Előzmény: Lacko 2009.03.23. 15:16
Lacko
#649 Lacko [11513]
Pras-é minden tiszteletem, hogy időt s energiát nem kímélve vezette a játékot. Így kivülállóként is köszönöm neki. Az ötlete is rendkívüli, hogy - mint a régi szép időkben a szöveges kalandjátékok - feltalálta a online közösségi szöveges taktikai játékot: MMOTTWEGOT (Massive Multiplayer Online Textbased WEGO Tactical).

És gratulálok a játékosoknak is, hogy ilyen túlerővel szemben eddig bírták

Válasz erre

Solyom2
#648 Solyom2 [202]


Jók voltunk.Kár hogy már csak az utolsó körökben kerültem be de mindegy.Alig várom a következőt

Válasz erre

KisCsirkee
#647 KisCsirkee [16989]
Igazából amikor zavarásra küldtem a Toldikat, tudtam, hogy ott fognak veszni, de bátraké a cseresznye /ezesetben kilőtt T-34/ reménykedtem, hogy beakad az a bizonyos lövés, illetve azt, hogy le tudják adni a lövést, utána pedig gyorsan behúzódni a fasor mögé, sajnos ez nem jött be!

"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111

Válasz erre

Előzmény: Pras 2009.03.23. 01:31

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.