Fórum » Egyéb számítástechnikai témák
Don-kanyar Emlékjáték
No, visszakanyarodva a topik eredeti témájához: készül az anyag Pras, gyártom a térképeket a zámolyi csatához! Amint kész leszek vele, átküldöm a címedre, meg ide is belinkelem! Remélem össze tudunk valamit hozni!
Na ezért utálom a sírdöntögetőket.
Teljesen elfogadható vélemény, amellyel messzemenőkig egyetértek!!! Szerintem a rendszerváltáskor sok gyökér, akiknek fogalmuk sincs a történelemről, tették mindezt! Én sem rajongom a kommunizmusért, az egykori ludovikás nagyapámat nekem is megrángatták 45 után, 56-ban (miután 50-ben reaktiválták) majdnem otthagyta a fogát, amikor a ruszkik bejöttek a laktanyájukba és még sorolhatnám...
Azt rühellem, hogy politikai-eszmei alapon gyaláznak meg bármilyen sírt, emlékművet. Ilyet a mai békés humanitás nem engedhet meg magának. Én láttam és kiszedtem 7 orosz katonát. Láttam, ahogy ott feküdtek 60 év után. Magányosan, elhagyatottan, több ezer km-re a még talán ma is élő leszármazottaiktól. Vöröscsillagot hordtak? Kommunisták voltak? Ki nem szarja le. Elsősorban KATONÁK voltak, akik HŐSI HALÁLT haltak és akiknek minden végtisztesség kijár.
Akik feldúlnak orosz vagy bármilyen katonai temetőt, odajuttatnám őket, akik ellen a gyalázkodó, primitív tetteiket elkövetik: ugyanis ezek az emberek sem különbek azoktól, akik nagyanyáinkat végigerőszakolták... Ha meg is tették az oroszok és meghaltak utána, akkor megbűnhődtek. Ám a halál utáni békét már nem érdemes bolygatni és gyalázni.
Remélem, ezek a népi németek is végső nyugalmat kapnak.
Mint mindenkinek, nekik is kijárna a végtisztesség. Szégyenletes, hogy az utókor sűrűn úgy viselkedik durcás kisgyerekként, hogy maga át sem élte mindazt, aminek a "jelszava" alatt még a halottba is belerúgnak egyet.
Mondjuk, ha már itt tartunk, azokat sem értem, akik a szovjet ismeretlen katona-emlékműveket döntötték le kilószámra. Nem ledöntögetni kellett volna, hanem melléépíteni a magunkét...
Azt viszont nem hiszem, hogy végtisztességet kapnának.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
Itt lesz a lehetőség: 1945. január 11., a 20. gárda löv. hdt., 5., 7. gárda légideszant ho. ezredei keményen védik a Széekesfehérvár-Zámoly műút keleti felét, illetve maga a község NY-DNY-i szektorát - ügyesen álcázott pc. törő körletekkel -, míg a peremvonal mögül a 63. gárda gépesített dandár ellencsapásokat próbál mérni M1A1 Shermann, T-34/85 páncélosokkal és önjáró lövegekkel. A gyalogság statikusan védi a vonalat, nem vonulnak vissza, ezért a Tiger B-kkel megerősített páncélgránátosok és a PzIV H-kkal támogatott honvédek szétzúzzák a vonalat, majd észak felé fordulva, házról házra harccal felszámolják a Zámolyt uraló szovjet egységeket.
A terepről: ahhoz, hogy könyebben megrajzold majd Pras, igyekszem megadni a térség (cca 6X6 nkm) magassági pontjait, erdősávokat, a szántóföldeket átszabdaló fasorokat. Érdekes lesz ez a hadszíntér, mert a páncélos összecsapások lágyan ívelt, kisebb-nagyobb dombokkal szabdalt szántóföldeken folyt, addig maga a község a zámolyi-medencében, jóval alacsonyabb tengerszint magasságban fekszik. Ergo a támadó fél, használva a műút vonalát, illetve hogy a falutól DNY-ra elhelyezkedő terepről támadott, kitűnően beláthatta magát a községet. Persze előtte fel kellett számolni a már említett elhárító körleteket, a gyalogságot és az ellencsapó páncélosokat...
Az ötletedhez: Valóban megoldható lenne, csak kérdéses, hogy a valóságban esetünkben találhatunk-e ilyesféle szituációt. A játék maga ismeri amúgy a "Meeting engagement"-et. No, de majd meglássuk. Szívem szerint most egy "védekező orosz fél" ellen elkövetett közös seggszétrúgást oldanék meg szívesen.
Amúgy kétoldalas játékot meg lehetne akár úgy is oldani, hogy mondjuk térkép, térkép közepén egy elfoglalandó objektum, majd megtartani x percig, és a térkép két széléről jönnek a csapatok, így nincs védekező, azaz bámuló fél. Egyik oldalt vinné Pras, másikat Konrad, a jelentkezők ide-oda elosztva, majd a játék végeztével a parancsok és miegymás közzététele. A résztvevő játékosoknak a két "rendező" fél csak a szükséges infót adná meg...Na jó, ez már tényleg bonyolult, és sok időt felölelő cucc lenne.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
(elolvastam amúgy, és igazad van, a szintezős térkép azért lenne jó, mert Nektek is időspórolás lenne vele a dolog...Csak épp nem tudjuk érdemben használni ezek szerint. Mégsem kívánhatjuk, hogy csak a játékért fektessetek ebbe ennyi energiát.)
A kibaszás társas játék, sose feledd.
Védekezésnél ilyen probléma nincs, hiszen, mint írtad, ott jórészt csak ülni kell és várni - ezt próbáltam feldobni a támadócsoportokkal, és a mélységi védelemmel.
Az pedig, hogy az orosz felet is itteni játékosok harccsoport-szerűen irányítsák, azért tűnik most egy kicsit nehéznek, mert ha belegondolsz, nem is annyira a dupla munka kínos, hanem az, hogy azért azt megfigyeltem, hogy a játékosok eltérő mennyiségű időt és figyelmet szánnak a játékra. És ez így van rendjén. Ahogy nekem olykor nem volt időm megírni a kört, sőt, néha hozzálövésem se, ugyanúgy egy játékos is vonogathatja a vállát, hogy "Haverom, itt ez a 2 A4-es oldalnyi szöveg, olvasd már át, és gondolkozzál húsz percet! Van rá 24 órád." Amennyiben orosz felet is játékosok irányítják, az egy félre jutó játékosszám feleződik, tehát a játékosra jutó erők duplázódnak. Most, ha valaki olyan szinten sem volna benne a dologban, hogy behúzza az útvonalakat a térképen (Ami - mondom - teljesen érthető ), arról nehezen tudom elképzelni, hogy a lövészpáncélosait, gyalogságát, harckocsijait, aknavetőit, nehézgéppuskáit, páncélrémeseit, lángszórósait, neadj'sten vontatott tüzérségét nem úgy fogja mozgatni, hogy "Select all, attack". Na meg hát tény, hogy duplaennyi munka már "hálátlan" lenne talán. Bár ha az orosz felet is csinálná így valaki, simán benne lennék; de az is tény, hogy az orosz oldalnak lenne akkor meg "Ülök és várok" típusú a játék.
A domborzati képről egyszer mindenképpen kaptok egy olyan képet, hogy a pályaeditor szintszámait feltüntetem. Ez a lehető legegzaktabbul megadja a magasságokat, mivel a CM pályakezelése négyzetrács-alapú. Egy-egy négyzetrács 10x10 métert jelent emlékeim szerint, és két adat rendelhető hozzá: Mi legyen rajta, és milyen magasan? Ebből következően sajnos - és ez az, amit LEGINKÁBB sajnálok az egész CM-sorozatban - szimplán nem valósítható meg olyan, hogy például út menti vizesárkok. Pedig előrenyomulásnál, rajtaütésnél "alig" van szerepe egy ilyennek! Patakmedrek, kis beszakadások, stb. egyszerűen nem mennek. Nincsenek. Iszonyat kár érte, és többek között ezért vártam annyira a Theatre of War-t, de az meg tizedannyi egységgel bír, és a magyarok sincsenek sehol - egyébként sem az elképzeléseimnek megfelelő az sem.
Ettől függetlenül tapasztalatom, hogy hiába a szintvonalak, a szintet jelző számok, stb., igazából ha egy harckocsi útvonalát tervezed meg, nem jelentenek segítséget. Hiszen most a '12' és '14' közötti szint takarja a harckocsit, vagy hull down-ba vihetem ott, vagy úgy kilátszik, mint a kutya töke? Egyátalán, a rálátás minőségét is számolja a program, tehát a ködbe egyre mélyebben haladva egyre "rosszabbul" látsz, nem úgy van, hogy X méterig látsz, aztán nem. Az erdő ugyanígy viselkedik. Nem lehet megmondani, hogy egy adott magas pontról átnézve a szemben lévő magas pontra, a kettő közötti mélyedésben lévő erdő lombjai között átlátni-e. Egész egyszerűen ezt csak úgy tudom áthidalni, hogy hozzátok vágok egy nagy rakás képet. Na meg hát érdemes kérdeznetek, sokat. Magam ugye nem írhatom le, hogy "előtted 200 méterre pont olyan domborzat van, ahonnan a harckocsidnak csak a tornya látszik ki, noha így a homlokgéppuskát nem használhatod, jóval kissebb célpontot nyújt", mert azzal máris ötletet adok. Ahhoz viszont, hogy ezt felismerhessétek, minden lehetőséget meg kell adnom, tehát például egy képet, amin azért (persze nehezen, mert a legjobb mód mindig a "scrollozás", úgy tudja az agyam legjobban elképzelni a terepet, ha azt mozgásban látom, nem "fényképen".) látszik a dolog.
De hát ez majd menet közben kiderül.
Nagytérképet mindenképpen adok, ahogy a Don-kanyarhoz is volt, aöö, png veszteségmentes, ugye? Na, akkor abban , az egységek felismerhetősége meg egyszerűen meg volt már oldva a Donnál is, a kis ikonokkal. Halál egyértelmű, mindenki pontosan tudja, hogy mije éppen hol van. Csak nekem legtöbbször csaknem fél órát megspórolt az, ha csináltam egy perspektívikus képet a harcmezőről (különösen, amikor már mindannyian Konradnál tömörültetek, volt egyszerű ez ), és kereteztem, hogy mely emberke éppen kié. Azon a képen a lényeg mindig felismerhető volt. A közelképekről meg kiderült, hogy a HOL?-lal éppen MI?-történik.
Szerk.: Bazzeg, de sok lett...
Köv. csatánál is emberi ellenfél lesz? Vagy megpróbáljátok megoldani egymás ellen a játékot? Gondolkoztam kicsit rajta, megoldható lenne, csak az eredményeket nem lehetne nyílttá tenni, csupán a játék végével...Tény, hogy dupla munkát igényelne, és így is nagyon sok energiát öltél a Don-kanyarba, bár most Konraddal vinnétek, ha jól értem.
Amúgy domborzatot úgy lehetne talán megoldani, hogy készíteni egy térképet, amin színjelöléssel megcsinálni a domborzatot felülnézetből, majd mindig azt használni...Ha .png a kép, akkor ATC-t is tudnánk használni, bár a jármű és szakasz képek nyilván nem jók, de kivehető hogy mi-micsoda.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
Ha bármit érdemesnek látsz elküldeni, a mélem prasQKACcitromailPONThu.
Aztán azok alapján Te, illetve a többi bajti eldöntheti, hogy esetleg melyik nap eseményeit játsszuk majd. Ha jól emlékszem vortób írta: lehet, hogy érdemes lenne átgondolni egy városi ütközetet! Ez is megállná a helyét, mondjuk Székesfehérvár 1945. január 21-22-ei visszafoglalása a magyar-német csapatok által. (Emlékszem, hogy egyszer Petyónak csináltam egy városrészt, a fehérvári csatához!)
No, majd meglátjuk!
Erre írtam egyébként azt is, hogy a fenti mókázás mögött még "történelmi motiváció" sincs, így a Don után látva, hogy mennyi munka egy ilyen, nem szívesen feccölnék bele _ENNYI_ időt egy olyanba. "Zámoly" megtorpedózásáról tehát szó sem volt!!
De ne!!! Hát volt ott gyalogság is rendesen, a 4. lovas ho-tól, a 23. pc. gránátos ezred gyalogságán túl, a magyar felderítőkön keresztül egy csomó mindenki!
Persze, támogatták őket a kisebb és nagyobb macskák, de volt gyalogsági taktikai is! Át kellene ezt gondolni...
@Csirke: Na, EZÉRT kívántam emberrel nyomatni az orosz oldalt. Védekezést még rábíznék gépre, de támadást... Ráadásul a gépnek az idő is még kevesebb volt a "rosszabb agresszió" miatt. Az elégtelen páncélelhárítás valóban csúnya dolog, bár érdekes, hogy nekem a tesztjeim során a Pz.IV-es meglepően jó eredményeket produkált úgy 6-700 méterről mindig. Speciel a Ti játékotokban a jóformán randomra lerakott, pocsék műszaki zárat szimbolizáló aknamezők így is elvittek egy T-34-est és egy BA-t.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
Az elején le kell szögezni, 31%-64%-os taktikai vereséget szenvedtem, de ha a parancsom az lett volna, hogy tartsam meg az arcvonalat 30 perci és nem tovább, akkor mindenképpen maradéktalanul teljesítettem volna a feladatot!
Nem részletezném mik voltak a lépések, csak az eredményt kívánom közölni, amiről a fránya Fraps pont nem készített képet, a lényeg az, hogy rendkívül kevés volt az elesett mindkét oldalon. A szovjetek oldalán 7 fő, a magyar oldalon 10 főnyi halott volt, ami nekem, és egy ostoba Zrínyi-féle akciónak köszönhető, mikoris egy immobilis T-34-es kartácslövedékei egy 11 fős rajt szaggattak húscafatokra. A jármű veszteségek szovjet oldalon 5, magyar oldalon 7, és ugyancsak 7 ágyú veszett oda.
A meglepetés pedig a következő volt. Taktikám az volt, hogy megvárom, míg a tankok és gyalogság közel ér a lövészárkokhoz, így a pácélosokat molotovval, a gyalogságot pedig a bunkerekkel óhajtottam lerendezni. Így szinte mindenkit az árkokba bújtattam, HIDE-al, és maximum a pct. ágyúk lőttek ki.
Az eredménye ez lett. Az orosz páncélosok és gyalogság a 3-as védőkörlet(azaz az enyém) előtt torlódott fel. A gyalogosaim végig hide alatt voltak, ha megmozdultam volna, olyan golyózáport kapok, hogy ott kő kövön nem marad!
A másik, hogy mennyire tehetetlenek voltunk a tankok ellen, az elégtelen pácélelhárításunk miatt. Ríli PZIVG-jével sikerült 1db T-34-est felrobbantani, ám ekkor egy ágyú a tornyon eltalálta a tankban tárolt 75mm-es lőszert, és hatalmas robbanás keretében szörnyet halt a teljes legénység, a páncélosból pedig egy égő romhalmaz maradt. Az elégtelen pct. erőnkre ez a példa. Egy 50 mm-es ágyú, egy 37mm-es ágyú és egy Pz38t tartja tűz alatt a T34-est, folyamatosan találatokat érnek el, a tornyon, teknőn, ágyún, lánctalpon egyaránt, a szovjet acélszörnynek azonban ez meg sem kottyan, állja a sarat.
Az eredményhirdetés után viszont a legmeghökkentőbb kép fogadott. ez és ugyanez felülről
Iván egyszerűen a mellettem lévő erdőben tömörült össze, minden erejével! Ez kéremszépen az összes szovjet gyalogság, valami irtózatos embertömeg. Semmi nem fogta volna meg ezeket, óriási megdöbbenésemre viszont nem rohantak le a védővonalamban a hide-nak köszönhetően, de gyanítom, min. 5 kör és ott pusztulok. Őszintén szólva szürreális kicsit.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
,,Happiness is only real when shared."
- Ha a pálya kicsi, a páncélosok pedig kellő létszámúak, takiktika úgyszólvan "nincs", hanem perceken keresztül sima tűzváltás zajlik, ahol mindkét oldalon hullanak, mint a legyek, tökmindegy, milyen fedezékek, terepelemek vannak. Mozgás minimális. A lényeg, hogy az elején az ember kilő mindent, ha tud, aztán meg elmegy a pálya végéig számottevő további ellenállás nélkül.
- Ha a pálya megfelelően nagy (becslésem szerint minimum Don-kanyar méretű, de inkább nagyobb a ~3-szor annyi jármű miatt), a játékot úgy körülbelül 50-60 percesre becsülöm, tehát kétszer addig húzódna, mint a Don-kanyar, ha háromperces körváltásokkal játszanánk.
- A brutális egységméret miatt iszonyatosan szívnék a dolog "móka-jellegéhez mérten" a nyilvántartásokkal és jelentésekkel.
- Attól tartok, hogy ilyen szöveg-alapú játék esetében a harckocsiütközet lekorlátozódna a "Menj oda, közben lőj ki mindent"-parancsra. Így belegondolva, ezt már akár single-ben is meg lehet tenni.
- Mivel sok kapcsolatunk nincs a pályával, elsősorban történelmi motivációm nem sok akad hozzá.
Tehát amennyire jó ötletnek tűnt elsőre a harckocsi-mászatás, másodjára be kellett látnom, hogy nem biztos, hogy az a legjobb ötlet így, a Dome-on játszva ez. De LM-nek azért meg kell jegyeznem, hogy a Királytigrisről Zámolyban sem kell lemondania a jelek szerint.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
@Csirke: Rögtön.
@konrad: Ha nem is most tavasszal, de mindenképp élni fogok a meghívással, köszönöm! Azt pedig, hogy melyik napot dolgozzuk fel, maximálisan Rád bíznám, mert - mivel itt már azért egyenlőbb az adok-kapok - nem kell a Donhoz hasonlóan kicsit feljebbnyomni a magyar felet, így akár teljesen történelmi - jellegű ütközetet játszhatnánk. Érdekes volna összevetni ezt az eredményt a valós adatokkal, gondolom én.
Jelentkezni lehet:
A Hims beltway topikban!!!
Valamikor 2007 tavaszán, a CMBB topikban "ellőttem" már [link:www.kepfeltoltes.hu/090327/020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]EZT a kézzel rajzolt térképet[//link], amelyet egy bizonyos Esze Jenő szds. készített, aki a nevezett '45. január 26-ai napon - a német csapatokkal közösen - ellentámadást indított a zámolyi út keleti felén beásott ruszkik ellen. A csapás - sajnos - eredménytelenül zárult, mivel a ruszkik elég komoly páncél-elhárító körleteket alakítottak, arra azonban jó volt, hogy megtizedelték az adott védelmivonal-szakasz llományát és technikáját!
Ám én inkább a január 11-ei eseményeket dolgoznám fel, mert az kimondottan gyalogsággal támogatott páncélos ütközet volt, egész nap. A fenti támadásban - ami az Esze térképen van - nem vettek részt szovjet páncélosok! Majd készítek egy sematikus térképet erről a két napról, aztán eldönthetitek, melyik legyen az. Meg nyilván Pras véleménye is fontos, mert én nem biztos, hogy fel tudom vállalni, a másik fél külsős szerepét!(Tehát, hogy én lépjek a ruszkikkal! Bár ha felteszem újra a CMBB-t, minden lehetséges!)
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
Esetleg még a jelentkezőket (szerintem a Don kanyaros "mag") egymás ellen beosztani, az utasításainkat pedig akár PM-ben küldeni Neked, Te pedig csak a látható végeredményt közölnéd - bár tény, ez nem a "publikum útja".
Amit Konrad vázolt, is megfelel nekem, én élveztem a Don kanyart is!
A kibaszás társas játék, sose feledd.
Zámolyra is el kéne már jutni végre-valahára, de még ha csak az az egy kijelölt cél lenne is..."
Bizony hogy elgondolkodtató, már csak azért is, mert a szántóföldek közötti, betonkeménységű földút alól, úgy 2 méteres mélységből került elő! (Nem kis munka volt kiszedni!) Ebből következik, hogy a kismacskát ott az úton lőhették ki, amelyet vagy a németek akkor elvontattak - otthagyva ezt az alkatrészt - vagy később a ruszkik csak a páncélos testet vontatták el, ezt meg otthagyták. (Bár az előbbi valószínűsíthető, mert a németek általában vagy vontattak, vagy ha olyan volt a kilövés, akkor felrobbantották a tankot!)
Zámoly: lassan itt a tavasz, egy kirándulást megérne a dolog. Össze lehetne szervezni a dolgot a múzeumlátogatással, majd egy kis helyszíni kirándulás a csatatéren, bemutatva a jelentős helyeket és a borbálamajori emlékhelyet!
Csak vonatra kellene felszállnod és Fehérvárig lejönni, a többi az én "gondom"!
Igen, igen, jól írtad: a Konrad 2 hadművelet kezdetekor - '45. január 7-én - bevetették az 506. "Feldherrnhalle" nehézpáncélos osztályt és január 11-én egy piszok "anyagcsatában" küzdöttek az orosz 64. gépesített dandárral, akik zömében M1A2 Shermann-okkal voltak felszerelve. Ugye nem is kell mondanom, hogy a nap végére melyik fél ért el taktikai sikert, többek között uralva a Székesfehérvár-Zámoly közutat és visszafoglalva Zámolyt. Vagy akár fel lehet dolgozni a január 26-ai eseményeket, Zámoly-Borbálamajornál.
A csatában résztvevő állomány: az 506-osok (Tiger , 23. pc. ho. (Panther), 23. pc.gránátos z.alj., 4. lovasdandár (Stug III), 2. m. kir. pc.ho. (PzIV H) és gyalogsága. Szóval ha tényleg komolyan gondoljuk a következő játékunkat, akkor én nagyon szívesen átküldök neked térképeket, amelyen fel vannak tüntetve az adott nap eseménysorai.
Nos? Többiek mit szóltok hozzá?
Ej, konrad, látom, a Ti nemesb' feleteket is böki a babér! Szép lelet! Mondjuk elgondolkodtató, hogy azt a lemezt valószínűleg nem készakarva hagyta ott a Panzer... esetleg ott fröccsent szét?
Zámolyra is el kéne már jutni végre-valahára, de még ha csak az az egy kijelölt cél lenne is...
Mivel nekem is el kellett lőnöm valamivel az időmet, ezért a képeket pedig megcsináltam CMBB-ben!
A Hetzer
Hát R75-ösöm éppen nem volt, ahogy az aknavető is egy számmal nagyobbra sikerült.
Vörös zászló bevonva, mivel kész golyómágnes
Usgyi, usgyi!
Apropó, akár megcsinálhatnánk a Zámoly környéki harcok egy szeletkéjét! Ha már páncélosütközet. Amolyan semi-fictionalként felszorozzuk a felhasznált acélmennyiséget másféllel - ha szükséges ahhoz, hogy örüljünk, de nem hiszem -; aztán mehet a vagdosás. Nem akarok butaságot írni, de a Feldherrnhalle is valahol a környéken harcolt, nem? Mert akkor lehet pakolni hízott cicát is. Az orosz meg dő'het kifelé a SU-100-asokkal.
@Lacko: Az épületharcokkal nekem is problémáim vannak, mivel véglis úgy is lehet "harcolni", hogy az ember kijelöli az elején a pozíciókat, aztán "Oldjátok meg, ahogy tudjátok"; de normálesetben a leharcolt, kimerült, lőszerkészletet tekintve kritikus rajokat folyamatosan kivonja a frontról, forgatja a tartalékot, pakolja kulcslyukról kulcslyukra a harckocsikat és nemutolsósorban futkározik emeletről emeletre, mint a mérgezett egér - ezt meg hát körönként kéne csinálni és "leadni" ide, de abban nagyon nem vagyok benne.
Ha arra adod szegény fejed, hogy kivitelezed - lesz vele munka - szólj, mert van egy játékosod.
Bár, most, hogy így leírtam és végiggondoltam... egy nem beépített területen, úgyan így meg lehetne oldani. Lehet, hogy bele is vágok egy ilyesmibe...
Hetzer (replika) támadásban...
...miközben mögöttük megjelenik a támogató páncélgránátos raj.
Az oroszok aknavetővel akasztják meg az előrenyomulást...
...majd ellentámadásba lendülnek!
A térségben és a valóságban így "játszogattak" el egymással a szembenálló felek 1944/45 fordulóján, "kiérdemelve" ezzel a keleti front harmadik legnagyobb páncélos ütközeteinek helyszíne címet.
Pz IV H sárvédő 1.
Pz IV H sárvédő 2.
A lelet restaurálása és megmentése folyamatban van! Magyar páncélos volt...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
@Csirke: Véglis felmentheti a lelkiismereted a tény, hogy nem a parancsod áldozatai lettek a Toldik, hanem az előrerontó T-34-esek "okozatai", amelyek elől már nem tudtak kitérni. A Toldik elvesztése ilyen szempontból nem magyar hiba. (Persze, ha nagyon akarnám, rá tudnám húzni, hogy "Így is túlzottan előtérben voltak, egyértelmű fenyegetettségben", de ez pedig kizárólag a 3 perces reakcióidő miatt igaz, tehát ez is csak "cseszegetés". )
@Solyom, Lacko, Konrad: Örömmel "látlak" bennetek! Megtiszteltek! A következőre - mindegy, mi lesz az - egy olyan ötlet is eszembe jutott, amellyel megoldható lenne, hogy bármely körben egy fő újonnan csatlakozót akár menet közben is "fogadni tudjunk".
Ma meg kicsit baromkodtam a CMBB-vel és a motivációs poszter-gyártással. Az eredmények:
Faith (kedvencem. )
210mm
Collateral damage
Viewpoint
És gratulálok a játékosoknak is, hogy ilyen túlerővel szemben eddig bírták
Jók voltunk.Kár hogy már csak az utolsó körökben kerültem be de mindegy.Alig várom a következőt
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Hometopia early access próbakör – Nem csak lakberendezőknek
- 2. Júniusban jön a Life by You
- 3. Manor Lords early access próbakör
- 4. A PlayStation Plus 2024. májusi kínálata
- 5. SAND LAND teszt – Tankos-démonos
Legfrissebb fórumtémák
- 10:14
- Mit takar a Men of War II Frontline Hero Pack? [hozzászólások] [2]
- 09:51
- Dark Souls III [125]
- 14:42
- Milyen könyvet olvastok mostanában? [2873]
- 14:37
- Baldur's Gate III [1323]
- 09:53
- Szét*** az ideg [4823]
- 22:50
- Sorozatok [10794]
- 20:09
- Drug Lord 2 - Mafia Empire (Android) [2]
- 09:48
- Fagy és erdő vesz majd körül az Iceboundban [hozzászólások] [1]
- 22:06
- Újra frissül a Total War: Pharaoh [hozzászólások] [1]
- 06:16
- GG - GameGuess játék [745]